Hobbys utanför moppe?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Hobbys utanför moppe?

Inlägg av Shark Monster »

Tjena grabbar!

Lite nyfiken på vilka hobbys ni har utöver moppar, kanske finns någon där ute som man delar intresse med och inte bor så långt ifrån :)

Själv lägger jag mycket tid på radiostyrt, har hållit på sedan 2007 och tävlade en del mellan 2008 och 2011. Nu håller jag dock bara på med nöjeskörning. Både driftar och crawlar i skala 1:10, trevligt att hålla på med och en aning billigare än 1:1 :P
Här är väl driftern då. Fördelen är att karossen är lätt att byta så jag har väl en 5-10st som jag kan använda på samma bil, tar några sekunder att byta bara. Har väl haft ett 30 tal genom tiderna, bla. R34, R32, supra, Toyota aristo, ae86 osv. här är en av dem senaste, Nissan Laurel C35, med en härlig twist i lacken, flerfärgat glitter. Här är strax efter det att jag lackat klar den och pillade med detaljerna, tog en kass bild med blixt för att se lacken lättare
Bild
Sen har vi ju lite träffar då och då, träffen på denna bilden anordnade jag i halmstad och vi var väl en 30 pers och kanske 40-50 bilar. Av den högen vann jag med denna BOTM (body of the meet) och fick därigenom en kaross till :lol:
Bild
Sitter dioder i som var satt i ett blink schema och fastnade därför inte på bild. Notera buren också :)

Sen har vi då också crawler, och här är det inte riktigt lika lätt att skifta kaross, då hjulbasen osv. skiljer på många. Denna karossen är även i hårdplast och inte tunn tunn lexan som driftkarossena är, då dessa helt enkelt är mer detalj rika. Så här såg den ut senast, med en Jeep Wrangler 4dr kaross med full inredning, kapade skärmar osv. Blev aldrig jätte nöjd med denna så sålde den tillslut till en kompis.
Bild
Efter som jag bara sålde karossen fick jag ju köpa nytt och nu håller det på å bli en Land Rover Defender, också denna med full inredning. Långt ifrån klar och notera kofångaren, bara denna massiva bit i stål väger cirka 500 gram.
Bild

Nu vill jag veta vad ni håller på med, bidra gärna med bilder! :D
hyper963
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 november 2012, 22:18
Ort: GÖTEBORG !!!

Inlägg av hyper963 »

eyy vart har du köpt din bil hur mycket kostar en sån på en skala? fan vad najs din va!
har funderat på att köpa en drift bil har själv haft en metanolbil som jag köpte på kyosho tror jag det hete kommer inte ihåg

själv har jag cykel som hobby bmx och dirt sen tvspel gymma :roll:
Användarens profilbild
Forsner97
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 oktober 2012, 17:54

Inlägg av Forsner97 »

Fint med lite drift! Jakt oh fiske här då ;)
Once a rider, always a rider!
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 11 juni 2011, 14:24

Inlägg av Erik96 »

Nice! Själv älskar man fiske, så ofta det bara går. Fiskar efter nästan alla arter men gädda är en favorit.
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Inlägg av StigrareN^ »

Gaming & Festa<3
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Inlägg av asti27 »

hmm, utanför moped så är det nog iaf dator/tvspel, motorcyklar (crossar för det mesta), traktorer och bilar. :)
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Inlägg av Allyy »

Sålde just bort min moppe, så håller på med A-traktorer och lite data, samt att man är med sin flicka :wink:

Och festaaaaa :D :D
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

[quote="hyper963"]eyy vart har du köpt din bil hur mycket kostar en sån på en skala? fan vad najs din va!
har funderat på att köpa en drift bil har själv haft en metanolbil som jag köpte på kyosho tror jag det hete kommer inte ihåg

själv har jag cykel som hobby bmx och dirt sen tvspel gymma :roll:[/quote

Ja, la väl en 1000 på bilen, sen typ 1500 på el, sen har jag ju en radio för 2k också men den är ju inget måste :lol: Så en 2500-3000 får du nog räkna med att betala för en bil, jag har en yokomo, billig, lättskruvad och om den av någon anledning faktiskt skulle gå sönder är den väldigt populär så det är lätt att få tag i delar
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

älskar att spela fotboll och träna i allmänhet, dock så älskar jag också mat :D
sen va med kompisar, festa, chilla på stranden, volleyboll... lite allt möjligt man kan tänkas sig. och spela xbox/pc
Senast redigerad av NOName? den 5 juni 2013, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Jag har hållit på med Radiostyrd bilsport själv i några år, men inte nu längre. Körde en RTR Factory Team Associated RC10B4 1:10 buggy med nytt fartreglage och motor! :D Tävlade några gånger, men radion gick sönder och jag ville inte lägga mer pengar på bilen så jag slutade.

Var verkligen sugen på att köpa en 4WD driftbil där ett tag, men det finns inga som håller på med drifting i mina hemrakter :/
Nu har jag köpt mig en Logitech G27 och sitter hemma och driftar i Live for Speed, spelar lite League of Legends också.

Jag har en Thundertiger EB4 S2 hemma i källaren som har ett avdraget startsnöre just nu iaf :lol:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tränar hockey, gjort sen jag vart liten, men just nu är det ju sommartränining..
Utanför det och moppe så har farsan en fyrhjuling och en 125 enduro som är rätt kul att leka med, på sommaren äre väll bada och fiska som gäller :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

har slutat helt me mopeder nu men utöver 2hjulingar så är de jakt o fiske som gäller :) har även fått ett sjukt intresse att stoppa upp fåglar, mest som jaktbilvaner...
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Gotte
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 augusti 2012, 17:17

Inlägg av Gotte »

Kul tråd :) själv gillar jag fest och housemusik! har en polare som är riktigt grym "houseproducent" kolla gärna hans sida :D

https://www.facebook.com/FiddeStigssonOfficial?fref=ts
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Cyklar dirt, vapen, bilar, datorer och tvspel tycker jag är jävligt kul!
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 11 juni 2012, 00:49
Ort: Tumba

Inlägg av citrouz »

Utanför mopeder? Ja ni, knulla, dricka kalla bärs och general lös
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Datorer :)
Bild
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Sitta o spela dator eller xbox. Eller sova.
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

gaming o supa är väl de :P
har även hållt på med radiostyrt men la av för nått år sen, tävlade med el buggy o även metanol :)
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

skruvar på mina andra fordon eller leker med fordorna, fiska, va med polare, busa å festa är väl det jag gillar å gör på fritiden
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

spelade hockey innan men la av för ett år sen, spelar fotboll lite oseriöst sen är det la att va med kompisar och köra andra motorfrodon. kanske blir att köpa cross i sommar och börja träna lite:)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Vardagar är det väll gymning och golf, sen tar plugget upp mkt tid :( Men på helgerna är det väll mest dricka eller va på stranden med polare och spela volleyboll eller något liknande.
Senast redigerad av Seenz den 3 juni 2013, 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Live like today was you're last day.
LinkaN97
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 november 2012, 00:43
Ort: lomma

Inlägg av LinkaN97 »

Persson97 skrev:Tränar hockey, gjort sen jag vart liten, men just nu är det ju sommartränining..
Utanför det och moppe så har farsan en fyrhjuling och en 125 enduro som är rätt kul att leka med, på sommaren äre väll bada och fiska som gäller :wink:
Lirar också hockey men i vilken klubb lirar du i? javascript:emoticon(':D')

Förutom moppen äre gymmet o hockey, lirat sedan jag var 3 år javascript:emoticon(':D')
Gilera smt <3
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Gymma, bilar/motorcyklar, hänga med polare och så cyklade jag rätt mycket street/dirt innan jag köppte moppen :D
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

jag har väl spelat fotboll, innebandy, men slutade nyligen pga för höga krav på sig själv så man inte pallar med tillslut! :/.

nu äre väl mkt intresse för bilar, pappa har väl fört över intresset, sen äre väl kläder, parfym o sånt..har väl börjat samla en del osv!, och nej jag är inte gay!.
älskar och träna styrka och pressa ur allt ur kroppen, finns ingen skönare känsla än att vara helt slutkörd efter ett hårt träningspass :D.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

ni som jagar: vad brukar ni jaga? och med vad?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 31 juli 2012, 12:10
Ort: hbg

Inlägg av Twixness »

gaming:D
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

nee bara moppar, inge mer :lol:
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

saile96 skrev:ni som jagar: vad brukar ni jaga? och med vad?
Kvinnor, med charm! :D
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

På fritiden när moppen ej rullar så är mitt intresse maskiner och lastbilar, har alltid älskat och kommer alltid göra för det är underbart! Gärna påställ ock så de riktigt rycker! Va på vallåkra i somras och fick skåda svempas truck, de ljudet <3 men aja lite bilder på min sysselsätning! :)

Bild

Bild
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Hockey såklart!
#yolo #swag
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

gymmet och älsklingen, men det är mer en livsstil :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

kåwlt, tydligen inte bara jag som håller på med radiostyrt :D Jag tävlar då iallafall i 1:8 buggy, är inne på min fjärde tävlingssäsong och är väll typ sjunde året jag äger en bil. Tycker det är förjävla kul, och förhoppningsvis så håller jag på i några år till :) Har tillochmed lyckas komma med i lokaltidningen pga min lilla hobby :P

http://www.pitea-tidningen.se/ung/radio ... fault.aspx
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Om någon vill så får de gjärna köpa min rc bil :)
Scala 1:10 monstertruck/truggy. Metanoldriven såklart med en gxr 18 motor. 4x4, back neutral(!), och 2 växlar framåt!
Funkar finfint. Har lite reservdelar också :)
Modellen heter Kyosho MFR, detta är den första i sverige, importerade från usa :) nypris ca 4500, nu kan jag släppa den för 1500, eller lägg ett bra bud. Kan skicka, men då får köparen stå för frakten :)
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

alj0h skrev:kåwlt, tydligen inte bara jag som håller på med radiostyrt :D Jag tävlar då iallafall i 1:8 buggy, är inne på min fjärde tävlingssäsong och är väll typ sjunde året jag äger en bil. Tycker det är förjävla kul, och förhoppningsvis så håller jag på i några år till :) Har tillochmed lyckas komma med i lokaltidningen pga min lilla hobby :P

http://www.pitea-tidningen.se/ung/radio ... fault.aspx
Åfan! cool shark med cab forward kaross :) Körde själv sån i indörrs cupen, från det att cupen startades av klubbkompisen Fluppen och 2 säsonger till i den cupen :) Dock körde jag första säsongen med en Ass Rc18, jävla mög rent ut sagt :lol:
Har en Carisma hemma nu och tänkte köra Swedish Micro Challenge, men nä har inte orken för att skruva eller köra så små bilar :roll:
Jag var för övrigt också med i lokaltidningen för några år sedan, inte personligen men var med på bild under driftmeetet vi hade då, har även varit interjuvad av trollhättans tidning när vi var där och driftade :D
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Förutom moppen så är väl det musik som gäller :)
Spela, producera, skriva, allt som har med musik att göra !
Skriv svar