Börja ståendes eller sittandes

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

siiC
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 6 maj 2013, 08:44

Börja ståendes eller sittandes

Inlägg av siiC »

Tjena! Har en Gilera med 12a och undrar om det är lättast och mest effektivt att börja sittandes eller ståendes med ena foten på tolvan och andra på fotbromsen?
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

det är olika från person till person, du får helt enkelt testa! för det handlar inte bara om att få upp den, det handlar också om att ha kontroll och balans.
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Re: Börja ståendes eller sittandes

Inlägg av ateland »

siiC skrev:Tjena! Har en Gilera med 12a och undrar om det är lättast och mest effektivt att börja sittandes eller ståendes med ena foten på tolvan och andra på fotbromsen?
ska du stegra, göra en stoppie, spinna, ställa dig på moppen, backflip, frontflip? läs reglerna innan du postär nästa gång men jag antar att du hade tänkt och stegra och det gör du nog lättast sittandes men som föregående talare sa ska du få testa själv.. och har du en Gilera med 12 ampere?
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Re: Börja ståendes eller sittandes

Inlägg av LaSlidur »

ateland skrev:
siiC skrev:Tjena! Har en Gilera med 12a och undrar om det är lättast och mest effektivt att börja sittandes eller ståendes med ena foten på tolvan och andra på fotbromsen?
ska du stegra, göra en stoppie, spinna, ställa dig på moppen, backflip, frontflip? läs reglerna innan du postär nästa gång men jag antar att du hade tänkt och stegra och det gör du nog lättast sittandes men som föregående talare sa ska du få testa själv.. och har du en Gilera med 12 ampere?
o nu äre så att tråden ligger i ''stuntfrågor'' så borde ju andra som stuntar fatta va killen menar.
Så sånna som du behöver inte svara.

ont, Jag började ståendes men skulle rekomendera att du börjar köra sittandes.
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
siiC
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 6 maj 2013, 08:44

Re: Börja ståendes eller sittandes

Inlägg av siiC »

ateland skrev:
siiC skrev:Tjena! Har en Gilera med 12a och undrar om det är lättast och mest effektivt att börja sittandes eller ståendes med ena foten på tolvan och andra på fotbromsen?
ska du stegra, göra en stoppie, spinna, ställa dig på moppen, backflip, frontflip? läs reglerna innan du postär nästa gång men jag antar att du hade tänkt och stegra och det gör du nog lättast sittandes men som föregående talare sa ska du få testa själv.. och har du en Gilera med 12 ampere?
Jävla pajas, vad fan leker du?
Skriv svar