Hjälp mig övertala päronen!

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Hjälp mig övertala päronen!

Inlägg av DerbiAndreas »

Halloj! Jag har försökt övertala mina föräldrar att dra min plugg (redan drevad och gör 65). Vi bråkade nyss och jag gick upp i mitt rum och ligger nu och surar här i 2 timmar än så länge, hur kan jag göra för att jag ska få trimma mer i denna situation??? :( Har sagt att straffet är samma som att köra 70 som 90 men dom säger bara att dom är rädda om mig.
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Re: Hjälp mig övertala päronen!

Inlägg av derbigp1open-10 »

DerbiAndreas skrev:Halloj! Jag har försökt övertala mina föräldrar att dra min plugg (redan drevad och gör 65). Vi bråkade nyss och jag gick upp i mitt rum och ligger nu och surar här i 2 timmar än så länge, hur kan jag göra för att jag ska få trimma mer i denna situation??? :( Har sagt att straffet är samma som att köra 70 som 90 men dom säger bara att dom är rädda om mig.
kan väl bara säga att du har föräldrar som bryr sig, det ända du kan göra är väl att övertyga dem att du inte kör som en dåre!. om dina kompisar trimmar och du säger att du inte kan åka med dina vänner för att dem har trimmat och inte du, då brukar de väl funka, man vill väl inte att sin unge ska bli dissad för att han inte kan hänga med sina polare med moppen ;)

OT. inte för att din moppe kmr gå i närheten av 90 urpluggad,
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 25 maj 2013, 15:37, redigerad totalt 1 gånger.
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

Jag är i samma situation... Jag vill köpa trimrör å så men jag får absolut inte... Mamma är total anti å så, å pappa säger att de e dumt att förstöra motorn å at 50 är tillräckling... :(
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

1. Varför göra en ny tråd?
2. Har det gått så långt att ni bråkar över det, skit i det!
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Re: Hjälp mig övertala päronen!

Inlägg av DerbiAndreas »

derbigp1open-10 skrev:
DerbiAndreas skrev:Halloj! Jag har försökt övertala mina föräldrar att dra min plugg (redan drevad och gör 65). Vi bråkade nyss och jag gick upp i mitt rum och ligger nu och surar här i 2 timmar än så länge, hur kan jag göra för att jag ska få trimma mer i denna situation??? :( Har sagt att straffet är samma som att köra 70 som 90 men dom säger bara att dom är rädda om mig.
kan väl bara säga att du har föräldrar som bryr sig, det ända du kan göra är väl att övertyga dem att du inte kör som en dåre!. om dina kompisar trimmar och du säger att du inte kan åka med dina vänner för att dem har trimmat och inte du, då brukar de väl funka, man vill väl inte att sin unge ska bli dissad för att han inte kan hänga med sina polare med moppen ;)

OT. inte för att din moppe kmr gå i närheten av 90 urpluggad,
Den kommer allt göra 80-90 om jag pluggar ur den, den går 73 med 14/53 drevning, min farsa är oxå lite såhär men det är dumt om du skadar dig, mamma är helt anti...
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Gurraaaaa skrev:Jag är i samma situation... Jag vill köpa trimrör å så men jag får absolut inte... Mamma är total anti å så, å pappa säger att de e dumt att förstöra motorn å at 50 är tillräckling... :(
du behöver ju inte hans tillåtelse för att köpa begagnat, jag köpte rör o de utan att pappa visste, fast han hade haft nolltolerans mot de innan... han blev först sur, sen slutade han bry sig om de!.

köpte även en halvfärdig hypermoppe som jag fixade så den gick 140 gps, då blev han lagomt sur kan jag säöga, men han gav sig tillslut, dem flesta föräldrarna är väl så, att dem ger sig när man redan vunnit och fått hem grejerna!
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

dra plugg jävelen och skit i vad dem säger ? inte så att dem kommer märka om du inte testar, bara dra den och fortsätt tjata om att du ska få trimma så kommer dem nog inte test köra den
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

derbigp1open-10 skrev:
Gurraaaaa skrev:Jag är i samma situation... Jag vill köpa trimrör å så men jag får absolut inte... Mamma är total anti å så, å pappa säger att de e dumt att förstöra motorn å at 50 är tillräckling... :(
du behöver ju inte hans tillåtelse för att köpa begagnat, jag köpte rör o de utan att pappa visste, fast han hade haft nolltolerans mot de innan... han blev först sur, sen slutade han bry sig om de!.

köpte även en halvfärdig hypermoppe som jag fixade så den gick 140 gps, då blev han lagomt sur kan jag säöga, men han gav sig tillslut, dem flesta föräldrarna är väl så, att dem ger sig när man redan vunnit och fått hem grejerna!
jag har beställt massor av saker från twostroke innan och innan bråket började så sa jag att jag beställde nyss ett munstycke set. Farsan va bara tyst och då sa mamma Aah då får du åka och köpa det men du kommer inte få använda det :roll:
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Fredd_e skrev:dra plugg jävelen och skit i vad dem säger ? inte så att dem kommer märka om du inte testar, bara dra den och fortsätt tjata om att du ska få trimma så kommer dem nog inte test köra den
Farsan är mekaniker och hör sånt direkt, mamma säger om jag trimmar i smyg kommer dom sälja moppen :roll:
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

DerbiAndreas skrev:
Fredd_e skrev:dra plugg jävelen och skit i vad dem säger ? inte så att dem kommer märka om du inte testar, bara dra den och fortsätt tjata om att du ska få trimma så kommer dem nog inte test köra den
Farsan är mekaniker och hör sånt direkt, mamma säger om jag trimmar i smyg kommer dom sälja moppen :roll:
dem kan inte sälja moppen... den står på dig, eller hur... du tar hand om ägarbeviset, då kan inget göras från deras sida... dem kan inte sälja en moped som inte står på dem...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Antigen trimmar du i smyg och låter morsan sälja moppen eller så ger du fan i att trimma, dock så kan du fråga om du får köpa etc. En 85cc cross att ha och leka med sen köra lagligt med moppen?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

derbigp1open-10 skrev:
DerbiAndreas skrev:
Fredd_e skrev:dra plugg jävelen och skit i vad dem säger ? inte så att dem kommer märka om du inte testar, bara dra den och fortsätt tjata om att du ska få trimma så kommer dem nog inte test köra den
Farsan är mekaniker och hör sånt direkt, mamma säger om jag trimmar i smyg kommer dom sälja moppen :roll:
dem kan inte sälja moppen... den står på dig, eller hur... du tar hand om ägarbeviset, då kan inget göras från deras sida... dem kan inte sälja en moped som inte står på dem...
Den står på farsan :cry:
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

se till och sälj moppen!,de kan inte dina föräldrar säga emot!, sen åker du själv och köper en trimmad moped och skriver på dig, ändå onödigt att skruva i den du har nu, ganska dyr, jag själv kommer ju förlora sjukt mkt för att ja skulle trimma en ny och dyr moped! :/
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Antingen trimmar du i smyg kör sakta när dina föräldrar ser dig, dem kommer antagligen bli sura när de väll upptäcker dig menmen!
Eller så skiter du i och trimma och håller dig till 70, dina föräldrar vill dig bara väll.
Eller så kan du ju bara fortsätta tjata och tjata, det lär inte ändra deras uppfattning? Men att sitta på rummet och tjuta i 2 timmar är att överdriva...
Själv tycker jag att du ska vara glad att du ens fick dreva om den så den gör 70, det kunde ju varit värre? :)
Åh Lilla Boone!
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

derbigp1open-10 skrev:
Gurraaaaa skrev:Jag är i samma situation... Jag vill köpa trimrör å så men jag får absolut inte... Mamma är total anti å så, å pappa säger att de e dumt att förstöra motorn å at 50 är tillräckling... :(
du behöver ju inte hans tillåtelse för att köpa begagnat, jag köpte rör o de utan att pappa visste, fast han hade haft nolltolerans mot de innan... han blev först sur, sen slutade han bry sig om de!.

köpte även en halvfärdig hypermoppe som jag fixade så den gick 140 gps, då blev han lagomt sur kan jag säöga, men han gav sig tillslut, dem flesta föräldrarna är väl så, att dem ger sig när man redan vunnit och fått hem grejerna!
Jo, men jag har inte pengar som jag kan åka iväg å köpa ett begagnat trimrör av :/
pappa vill inte låta mej köpa trim för han vill inte få böter om jag åker fast, å sen säger han att jag inte kan köra för jag ramla 1 gång när de låg en massa grus på asfalt å jag skulle bromsa...
å mina kompisar kör trimmat, men mina föräldrar skiter i det, å är typ bara för att dom gör behöver inte du.. Hinner inte på dom för 5 öre om de gasar på :(
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

derbigp1open-10 skrev:
Gurraaaaa skrev:Jag är i samma situation... Jag vill köpa trimrör å så men jag får absolut inte... Mamma är total anti å så, å pappa säger att de e dumt att förstöra motorn å at 50 är tillräckling... :(
du behöver ju inte hans tillåtelse för att köpa begagnat, jag köpte rör o de utan att pappa visste, fast han hade haft nolltolerans mot de innan... han blev först sur, sen slutade han bry sig om de!.

köpte även en halvfärdig hypermoppe som jag fixade så den gick 140 gps, då blev han lagomt sur kan jag säöga, men han gav sig tillslut, dem flesta föräldrarna är väl så, att dem ger sig när man redan vunnit och fått hem grejerna!
Jo, men jag har inte pengar som jag kan åka iväg å köpa ett begagnat trimrör av :/
pappa vill inte låta mej köpa trim för han vill inte få böter om jag åker fast, å sen säger han att jag inte kan köra för jag ramla 1 gång när de låg en massa grus på asfalt å jag skulle bromsa...
å mina kompisar kör trimmat, men mina föräldrar skiter i det, å är typ bara för att dom gör behöver inte du.. Hinner inte på dom för 5 öre om de gasar på :(
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

pappa betalar mitt trimm :lol:

nä men seriöst. dra pluggjäveln å stoppa om ljuddämparen så den låter tystare. eller så skiter du i va dom säger å kör endå.
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Dra pluggen i smyg och kör lungt vid dina föräldrar, det är min taktik. Sen om du har ett skabbigt rör kan du alltid banka ett litet hål vid kröken och klagar dem på att den låter mycket skyller du på det, det är nog enda anledningen att min farsa inte har märkt att jag har trimmat då jag har ett cm stort rosthål i kröken så den låter satan oavsett :roll:
Sen kan du ju be honom att skriva den på dig istället, därigenom får ju du ta all skit och inte dina föräldrar. Säg det med att åka fast inte är så jävla farligt som dem säger på körskolan, en kompis åkte fast tre gånger, varje gång med försök till smitning och dem kände igen honom då han lyckats smita en massa gånger innan. Han fick 2-3000 i böter varje gång och även efter dem tre gångerna så fick han bara lämpet uppskjutet 3 månader.
Skriv svar