Staff på?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Staff på?

Inlägg av DerbiAndreas »

Min moped gör ca 70 (bara drevad ingen motor effekt ändrad) och jag vet att jag kan åka fast för olovlig körning men hur är det verkligen att dom tar mitt körkort (förarbevis)? Jag vill trimma lite mer men farsan vill inte för han tror jag kommer komma undan för jag inte ändrat effekt på motorn. Hur är det verkligen om jag kör 70 på en 70 väg och blir stoppad? Hur länge kommer dom ta mitt förarbevis? Farsan säger att dom tar körkortet helt och hållet så man måste ta kortet igen. Om jag drar pluggen så den gör 90 men polisen tar mig för att köra 70 på en 70 väg och dom provkör den och ser att den gör 90 ändras straffet för detta? Tar dom verkligen körkortet helt? Hur länge tar dom förarbeviset? Min farsa säger även att dom tar det och tiden börjar när man fyller 18 så man inte kan köra moped längre... Jag tror han bara har kommit på massa bullshit så jag inte ska trimma, jag har även inga backspeglar, hur mycket böter förekommer detta?
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

Oavsett hur du trimmar, får du lik straff. Allt beror på hur du kör osv.. Om du kör i 100 på en 30 väg så blir det ju grov olaglig körning. Straffet kan även beror på om du har en varning från förr eller om du möter shyssta poliser. Körtillståndet kan exempelvis bli indraget i 6månader för trimmning. Och även kan det göra så du inte kan ta körkort föräns du är 20 osv. Allt finns, På Tråden Trafikpolisfrågor här på forumet!
Skriv svar