tja har en aerox 04 som jag håller på att trimma har 70cc cylinder 17,5 förgasare och kommer troligtvis köpa ett effekt rör.
jag undrar vilka vikter jag ska köpa och om det är nödvändigt att köpa hårdare tryckfjäder?
tacksamm för snabba svar!
Vi skulle dra v-ringen på polarens scooter och när vi satte tillbaka allt så lossnade baksidan och vikterna åkte ut. Å när vi satte ihop allt så går den nu bara i 20km/h . Man ser ju inte på vikterna vad dom väger så hur ska man göra?
Min fråga till er är om jag ska byta koppling och tryckfjädrar och om de kommer bli nån skillnad. En fråga till är om jag ska byta vikter om jag ska byta till 4 eller 3,5 g dr.pulley. För jag testa 4 g med original setup. Då varva den satan.
Hej, jag köpte mig ett par stage6 vikter till min aerox i massa olika storlekar för ett tag sen Men det känns som dom är för små dom tar inte upp hela platsen i viktgropen som orginal gör storleken på dom är 15x12 och ska passa min aerox? Har jag laggt dom fel? eller ska jag köpa något mer till dom?:) MVH
Vet inte om jag är i rätt tråd men...men...
Nu till frågan, har en Peugeot vivacity med setupen:
- 7grams vikter
- Stage6 pro replica rör
- Luftfilter
- Resten urpluggat...
- Str 72 i munstycke
Har gula 50% kopplings fjädrar och en gul +1500rpm tryckfjäder som jag tänkte montera
men kommer moppen gå bra med dessa? För jag letar bra axx i moppen...
Mvh//Philip
Ska köpa vikter och kopplingsfjädrar till min Yamaha Slider årsmodell 2008 om de har någon betydelse. Den är annars HELT original så har kollat fram lite fjädrar och vikter som jag tänkte slå på:
Angående fjädrarna så är de där de mjukaste och eftersom jag inte har så himla stor effekt kommande från motorn så lär väll den där hårdheten bli lagom?
Och om vikterna hade jag tänkt att testa allt från 5g till 6.25g (blanda).
Men tror ni det behövs en tryckfjäder med? Jag tror det inte behövs då de inte blir så stor ökning inom hårdheten på fjädrarna men vill vara helt säker bara!
CARLRUNK skrev:Hej, jag köpte mig ett par stage6 vikter till min aerox i massa olika storlekar för ett tag sen Men det känns som dom är för små dom tar inte upp hela platsen i viktgropen som orginal gör storleken på dom är 15x12 och ska passa min aerox? Har jag laggt dom fel? eller ska jag köpa något mer till dom?:) MVH
du har väll plast skyddet runt om dom som man fick med?
annars är de ingen fara om de är lite glapp, körde med de vikterna också och de kan ha varit lite mindre än originalen men du sätter ju ändå de där "locket" ovanpå som får de på plats!
Jag köpte ett par svarta polini fjädrar till min slider men dom hjälpte inte så mycket. Funderar på att beställa ett par blåa, de är medium jag har de mjukaste nu men tror ni en original setup kommer palla det?
Kostar ju i och för sig bara 69kr så förlorar inte så mycket ifall de skulle bli fel
Tjaa en riktig 4-taks riskokare är man ute å glider på. Har bara en liten fråga om någon kanske vet vad felet är
Setup:
Orginalrör
Orginal cdi
19mm förgasare
70cc sport
4,5g vikter
50% kopplingsfjädrar
22% tryckfjäder dålig comp i fjädrarna
Mitt problem är, den stryper vid 60-65 även med två pers på moppen, jag har tänkt på cdi:n men vill ju inte varva sönder hela cylindern. Är det CDIn som spökar eller kan det vara så att jag behöver testa nya munstycken?
Jag skulle byta variatorvikter här om dagen och hittade inte min mutterdragare, så jag kilade fast en 10 nyckel i en av de små "flikarna" i fläktskivan. när jag försökte dra upp muttern, flög nyckeln iväg och en av dom där små flikarna på fläktskivan gick av. Måste jag köpa en ny skiva eller tror ni att det går lika bra utan 1 av ca 10 sådana "flikar".
Jag tror det heter fläktskivan, det är iallafall disken som man tar loss innan man kan ta loss variatorn.
marcusgy skrev:Tjaa en riktig 4-taks riskokare är man ute å glider på. Har bara en liten fråga om någon kanske vet vad felet är
Setup:
Orginalrör
Orginal cdi
19mm förgasare
70cc sport
4,5g vikter
50% kopplingsfjädrar
22% tryckfjäder dålig comp i fjädrarna
Mitt problem är, den stryper vid 60-65 även med två pers på moppen, jag har tänkt på cdi:n men vill ju inte varva sönder hela cylindern. Är det CDIn som spökar eller kan det vara så att jag behöver testa nya munstycken?
Tack för alla svar
Köp 5-6 grams vikter samt att du köper ett trimrör så pluggar du ut det.
Sen köper du en ostrypt cdi box kolla först om du har dubbel eller enkelkontakt
marcusgy skrev:Tjaa en riktig 4-taks riskokare är man ute å glider på. Har bara en liten fråga om någon kanske vet vad felet är
Setup:
Orginalrör
Orginal cdi
19mm förgasare
70cc sport
4,5g vikter
50% kopplingsfjädrar
22% tryckfjäder dålig comp i fjädrarna
Mitt problem är, den stryper vid 60-65 även med två pers på moppen, jag har tänkt på cdi:n men vill ju inte varva sönder hela cylindern. Är det CDIn som spökar eller kan det vara så att jag behöver testa nya munstycken?
Tack för alla svar
Baotian ska väl iaf ha en sladd man drar ur för att få ostrypt, skulle säga att det är det eller att du har v-ring och plugg kvar (om de nu finns)
Tjeena, nu är det så att jag har under en tid haft problem med att variatorn "låser" sig. Förra veckan böt jag vev i motorn och nu när jag spänner fast variatorn (även utan rem) så orkar man inte dra runt motorn, något som går fint sålänge muttern inte är spänd. Vad kan problemet vara?
Tjena, behöver hjälp med o ställa in min neos i variatorn, den axxar väldigt dåligt upp till 5-10 sen drar den iväg bättre.
Sitter 4,1grams vikter i , vit tryckfjäder,vet dock inte % och sen gröna kopplingsfjädrar.. Dragen v-ring och orginalrör, gör ca 50, den borde väl göra mer än 50?
Sitter 83 munstycke + sportluftsfilter, för det gick inte att ställa in den med luftburken på.
Sen när det sitter effektrör på så varvar den ner efter den har kommit upp i hastighet..
Så vad för vikter, tryck & kopplingsfjädrar ska jag ha? Tacksam för svar!
tjena! Jag har tänkt att byta kopplings fjädrar, då jag har metrakits kopplings fjädrar hemma,
3 gula, 3 gröna, 3 lila?
Frågan är ju ? hur hårda är dessa? vilka ska man ha? osv?
Är ute efter axx men samtidigt toppfart,
Endast dragen V-ring nu, 6g vikter och gul tryckfjäder, Tycker att moppen går piss! hade tidigare 7g, Men frågan är ju hur hårda är kopplings fjädrarna? vilka ska man ha? osv?
Mvh Edvin
hej undrar om det blir någon stor skillnad på min neos om jag byter variator? undrar också vilken jag ska köpa,
setup
polini 70cc sport
zx rör
delta koppling
rosa tryckfjäder
röda kopplingsfjädrar
ca 3,5g vikter
doppler filter/burk
17,5mm förgasare
Min polare ville plocka v-brickan på sin speedfight 2 01:a EU-moppe. Efter det så kom moppen bara upp i ca 35 så vi bestämde oss för att sätta tillbaka den igen och då gick den ännu saktare. Hassse666 skrev i sin guide att när vevaxel sticker ut lite ur muttern vid remskivan så sitter den som den skall. Men det gör den inte. Om inget annat förutom remskivan sitter där går den dock in som den skall. Men självklart kan man ju inte köra då. Vi kommer dock inte ihåg hur det såg ut innan. Någon som har nått förslag på hur vi skall fixa detta så att moppen går så fort som den skall?
har en slider som det sitter vanliga zx på och dragen v ring, jag hade tänkt byta vikter och koppllingsfjädrar på tänkte jag skulle ha 4g vikter men vad ska jag ha för tryckfjäder?
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad