Tränar bakhjul Derbi

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Tränar bakhjul Derbi

Inlägg av Pulze »

Tja!

Det här är dom första seriösa minuterna jag tränar lite bakhjul. Har inte moppe kort än så mest liksom försökt rycka några centimeter när man drar iväg. Kom gärna med tips hur jag kan förbättra mig!
VÅgade inte gasa eller rycka så hårt nu för står på skjuts pinnarna och har inte fixat min broms på styret än.
kommer fixa tolva sen så jag slipper vara rädd att slå över och sabba hela bakskärmen.

DET FÖRSTA CLIPET VAR DEN HÖGSTA OCH BÄSTA JAG LYCKADES MED PÅ 15 MIN :D

Tar gärna emot kritik som sagt! :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QQwx2gMD ... e=youtu.be[/youtube]
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

stå inte upp, jobbigt att hitta balansen då, elr ifallfall om du står så

sitt ner långt bak och när du gasar så drar du med hela kroppen bakåt och tänk på att desto högre upp du kommer desto lättare är det att hitta en balanspunkt :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Är den original? :)

såg ju fett gött ut men när man sätter på tolva så känns de mycket säkrare och man vågar ju rycka mer och så då... fast jag har ju dock en slider.:)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Alyzzzer skrev:Är den original? :)

såg ju fett gött ut men när man sätter på tolva så känns de mycket säkrare och man vågar ju rycka mer och så då... fast jag har ju dock en slider.:)
david96 skrev:stå inte upp, jobbigt att hitta balansen då, elr ifallfall om du står så

sitt ner långt bak och när du gasar så drar du med hela kroppen bakåt och tänk på att desto högre upp du kommer desto lättare är det att hitta en balanspunkt :)
David: Jag jag hörde det av en annan kille, ska ut och testa det snart :D då kan man ju bromsa också. tack! :)

Alyzzzer: den är helt orginal om man bortser från det tömda org röret :) mm tolva vill jag ha så man inte smashar upp hela röven på moppen ;) tack! :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Hur gör du med kopplingen? Jag håller pekfingret på kopplingen sitter ner full gas med koppling sen släpper jag kopplingen å drar uppåt ... 14/53 drev å va nära på att stegra över idag. Bra tips att använda bara pekfingret på kopplingen så du får mer grepp på vänsterhandtaget så du kan dra hårdare.
Skriv svar