chassinummer borta

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jipen96
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 1 augusti 2011, 13:34

chassinummer borta

Inlägg av jipen96 »

ja tjena, tror jag postar rätt.
Mitt ramnummer har försvunnit efter blästring och pulverlack. sen blev jag tagen av polisen och dom hitta inte nummret såklart. fick tillbaka moppen och nu måste den ombesiktas men, hur fan gör jag med nummret? har skrapat plåtrent där jag tror det var. högersidan längst fram på ramen (drd) inget nummer syns där jag skrapat, 15x15mm, hur gör jag nu? :(
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

ta reda på vart det ska sitta exakt och stansa in nytt
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Pumpa_TedZa
Elmoped
Inlägg: 143
Blev medlem: 24 november 2012, 21:16
Ort: Skanör

Inlägg av Pumpa_TedZa »

Du har inte fått den pulverlackad just sayin.

Stansa in nytt står i registrerings beviset:D
TTT = Ted Tha Tuner!

Tveka inte med att ställa frågor angående allt möjligt kan förhoppningsvis svara!
jipen96
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 1 augusti 2011, 13:34

Inlägg av jipen96 »

jo den är pulverlackerad.
med vad? ett stanskitt från biltema? måste ju vara seriöst grabbar, tror dom ser om man surrat med en luftpenna.
ja jag vet hur numret lyder, står somsagt på regbeviset.
jipen96
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 1 augusti 2011, 13:34

Inlägg av jipen96 »

menar, stansar bokstäver, de blir ju som en text, ram nr siffrorna är väl mer prickiga?
borde vara olagligt också? annars kan man väl ta en moppe, slipa ram nr byta plåt och ta dess ram nr och stansa in, låter ju B dehär..
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

jipen96 skrev:menar, stansar bokstäver, de blir ju som en text, ram nr siffrorna är väl mer prickiga?
borde vara olagligt också? annars kan man väl ta en moppe, slipa ram nr byta plåt och ta dess ram nr och stansa in, låter ju B dehär..
det är typ det som är enklast :P
annars fråga polisen vad dom vill att du sak göra för du har ju regbevis så du kan bevisa att det är din mope :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Originalstansningen har nog förstörts av blästringen om du inte hittar numret under lacken, punktmatrisstansningen är rätt otydlig till att börja med. Eftersom det är borta kan du inte bevisa att det verkligen är den ramen som ska ha det numret, utan att kunna bevisa det ska besiktningen inte godkänna den vid besiktning - och eftersom du måste ombesikta på grund av det kommer dom kolla det noga så fusk kommer sannolikt inte funka särskilt bra. I så fall står du där med en moped som aldrig blir gatulaglig igen. :?

Leta vidare under lacken, har du tur finns det kvar och går tyda.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
jipen96
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 1 augusti 2011, 13:34

Inlägg av jipen96 »

Precis, en anmärkning har jag ju fått på ramnr så dom kommer kolla noga.
hur mycket kan man få för en drd racing i delar då ?..
Skriv svar