Am körkorts test

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Am körkorts test

Inlägg av laveryd »

Jag skall göra sluttestet för mitt am kort imorgon, jag har inte pluggat så mycket men vissa sägar att det är lätt och att de inte plugga alls medans vissa säger att de pluggat som galningar men fortfarande inte klarade. Vad tycker det som gjort provet? Är väldigt nervös :S Vad är bra att plugga på?
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

Håller på att plugga inför MC kort just nu. har läst igenom vägmärkena 3-4 gånger och skummat igenom min MC-bok i ca 1 timme. Gjorde ett distanstest idag och fick 95 % godkänt på alla frågor (80 % är godkänt) så du behöver nog inte sitta hur länge som helst och plugga...

Dock är det väldigt individuellt om hur snabbt du lär dig osv. Jag har bland annat 2 år mopedkörning i trafik (utan kort, så jag har inte pluggat tidigare) samt ett intresse för att göra rätt för mig i trafiken. Så mitt huvud välkomnar nog informationen ganska fort...

Se till att kunna alla varningsmärken samt förbud, påbudsmärken osv. Då kommer du kunna lösa de flesta situationer även om det skulle komma upp en bild, där du beskriver hur du hanterar situationen.

Men du vet nog bäst själv när du pluggat tillräckligt!
Det finns även gratis distanstest att göra på internet (dock för bil, mopedteorin lär vara lättare då du slipper det mekaniska hos bilen)


Lycka till imorgon! :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

har du lite trafik vett i huvudet ska det inte va något problem. öva inte ett skit på am kortet, och lektionerna halv sov jag..
Användarens profilbild
xPast
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 18 april 2013, 22:59

Inlägg av xPast »

Oroa dig inte! Det går alldeles säkert bra! :D Jag satt bara och pluggade på körskolans övningafrågor och öppnade knappt boken :P
Är du lite van med trafiken kommer allting gå fint! Lycka till!
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

om jag vore du hade pluggat ganska mycket för att vara på den säkra sidan, moppe provet är det provet jag har pluggat mest till i hela mitt liv. kan ju säga att känslan när det kommer upp på skärmen att man har blivit godkänd är ju jävligt skön. själv tog jag det på första :)
Senast redigerad av moliki den 15 maj 2013, 07:25, redigerad totalt 1 gånger.
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

moliki skrev:om jag vore du hade pluggat ganska mycket för att vara på den säkra sidan, moppe provet är det provet jag har pluggat mest till i hela mitt liv. kan ju säga att känslan när det kommer upp på skärmen att man har blivit godkänd är ju jävligt skön. själv dog jag det på första :)
Dog du när du klarade provet? :P

OnT: Plugga tills du känner dig ganska säker på allt och som GasresarN sa så plugga trafikmärken osv. Klarade också provet på första försöket men bara med 2 poäng men jag hade inte pluggat så mycket
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

jag tyckte det var ganska svårt med konstiga frågor som inte var med på testfrågorna eller i boken. men ja klara det första gången endå, men blev tvungen o gissa på några frågor.
CC
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 29 augusti 2012, 14:16

Inlägg av CC »

Kolla igenom alla kapitel i boken och lär dig någorlunda. Sen gör så många prov du kan hemma :D :D kom ihåg att vara där en halvtimme innan eller nått för att ta kort :D :D
Staliz
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 18 mars 2013, 12:19

Inlägg av Staliz »

Provet är inte jättesvårt, dock så rå pluggade jag några dagar innan. Och hade pluggat en del innan med. Men vissa frågor kan vara lite konstiga, och dom kan vara lite luriga. Men plugga på idag så ska det nog gå bra! :lol:
Tuff som få :*
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

är du inte helt bakom flödet och kan allmänt vett är det hur lätt som helst... dock är det väldigt få som har något innanför pannbenet nu för tiden :/

lär dig högerregeln, kom säkert 30 frågar om det på mitt prov
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
CC
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 29 augusti 2012, 14:16

Inlägg av CC »

En sak till, vad du än gör plugga inte i väntsalen innan om du redan är nervös :D :D
AeroxCalle
Elmoped
Inlägg: 86
Blev medlem: 2 april 2013, 17:59

Inlägg av AeroxCalle »

Tänk bara logiskt så löser sig allt!
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

Klarade det med 54 poäng var inte speciellt svårt med tanke på att jag bara hadde läst nån timme
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

laveryd skrev:Klarade det med 54 poäng var inte speciellt svårt med tanke på att jag bara hadde läst nån timme
Gött jobbat!
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

Grattis! :D
The BOSS
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 maj 2013, 12:56

Inlägg av The BOSS »

Jag pluggade iaf varje dag typ och jag klarade provet på första. Det är inte så svårt man måste bara tänka relistiskt så går det bra :D :D
Tack och hej :D
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

kjsebbe skrev:
moliki skrev:om jag vore du hade pluggat ganska mycket för att vara på den säkra sidan, moppe provet är det provet jag har pluggat mest till i hela mitt liv. kan ju säga att känslan när det kommer upp på skärmen att man har blivit godkänd är ju jävligt skön. själv dog jag det på första :)
Dog du när du klarade provet? :P

OnT: Plugga tills du känner dig ganska säker på allt och som GasresarN sa så plugga trafikmärken osv. Klarade också provet på första försöket men bara med 2 poäng men jag hade inte pluggat så mycket
tog* :roll:
Fortitude

Bild
Skriv svar