Crossplatta till Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Crossplatta till Derbi

Inlägg av Grinder46 »

Tjo allesammans! Har funderat på att köpa en crossplatta till min Derbi, men har lite funderingar ang. detta. Måste jag ta bort hastighetsmätaren och tändningslåset osv? Har faktiskt sökt runt men hittade inget riktigt bra svar.
Tack på förhand!
#yolo #swag
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

Du måste inte men det ser jävligt fult ut o köra med hastighetsmätaren på för att då står crossplattan ut så mycket framåt där uppe. Tändningslåset kan du nog ha kvar på samma ställe eller flytta den.

Jag tog bort hastighetsmätaren helt och flyttade tändningslåset åt höger o gjorde ett plåtfäste för plattan och några lampor från hastighetsmätaren (olja, neutral o temp)

Här har du en bild på det :)

Bild
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

kjsebbe skrev:Du måste inte men det ser jävligt fult ut o köra med hastighetsmätaren på för att då står crossplattan ut så mycket framåt där uppe. Tändningslåset kan du nog ha kvar på samma ställe eller flytta den.

Jag tog bort hastighetsmätaren helt och flyttade tändningslåset åt höger o gjorde ett plåtfäste för plattan och några lampor från hastighetsmätaren (olja, neutral o temp)

Här har du en bild på det :)

Bild
Okej tack :) Men har du nåt annat på så du vet hur snabbt du kör? Eller finns det nåt sånt haha? Typ cykeldator etc
#yolo #swag
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

Grinder46 skrev:Okej tack :) Men har du nåt annat på så du vet hur snabbt du kör? Eller finns det nåt sånt haha? Typ cykeldator etc
Jo du kan köra med en cykeldator har sett flera som gör det, jag kör dock helt utan :)
Senast redigerad av kjsebbe den 10 maj 2013, 12:39, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

kjsebbe skrev:
Grinder46 skrev:Okej tack :) Men har du nåt annat på så du vet hur snabbt du kör? Eller finns det nåt sånt haha? Typ cykeldator etc
Jo du kan köra med en cykeldator har sett flera som gör det, jag kör dock helt utan :)
Okej! Men kör du helt utan lyse också eller?
#yolo #swag
Skriv svar