skaffa jobb helt utan gymnasieutbildning?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

gilerahjärnan skrev:
bensinskalle skrev:
gilerahjärnan skrev: personbil
Ska du bli en personbil?
haha nej :D men jag tänkte gå inom personbils branschen, mekonomen eller liknande
Ja men som VAD. Mekaniker, försäljare, däckkrängare, taxichaffis kanske?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

bensinskalle skrev:
gilerahjärnan skrev:
bensinskalle skrev: Ska du bli en personbil?
haha nej :D men jag tänkte gå inom personbils branschen, mekonomen eller liknande
Ja men som VAD. Mekaniker, försäljare, däckkrängare, taxichaffis kanske?
mekaniker
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

gilerahjärnan skrev:
Jönköping skrev:Bara att kämpa som andra säger i 8an hade jag 0 betyg både hösten och våren sen 9ans höst hade jag 2st Slöjd och Teknik. 9ans vår fick jag 2 till Samhällskunskap och Hemkunskap.
Alltså 4st G

Kom sen in på yrkesintroduktion på JB Gymnasiet som Bilmekaniker och när jag började sa dem du kommer aldrig få något jobb. Jag sa jag har jobbat i ett år redan så du ska nog inte snacka utan fakta idiot. Nu har jag fått till några till betyg

Engelska [E]
Branchkunskap [D]
Fordonsteknik [C]

Och nu ska skolan lägga ner så får se vad det blir av mig kommer in på en annan skola de har 4 sökande vi hade 9 och då stängde dem ner.. Känns ju sådär.... Aja lycka till iaf det blir mycket roligare på gymnasiet
vad blir roligare då? på iv, får man praktik första året?
Vill du gå fordon? gör det ist för o gå ett extra år iv är väll precis samma men går du tex fordon så har du ju inte bara teori vilket gör det roligare även mycket lättare matte svenska engelska man kan på de flesta friskolor komma in som yreksintroudiktion (stavning) med 0 betyg
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Sverige lider av ett kraftigt arbetsbehov och jobb kastas ut till höger och vänster som du kanske hört. Sköter du tiderna och är en skicklig kaffekokare har du ett jobb inom 5 minuter :)

Lycka till!
Tillhör mille!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

klart som fan att man kan få ett jobb utan gymnasieutbildning! dock är ju frågan vad det är för jobb..

för framtida bruk: jag ska ha 2 big mac med plusmeny och en vitlöksdip.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

tar nog gymnasie ändå, dock ser jag inte fram emot IV
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

PK skrev:klart som fan att man kan få ett jobb utan gymnasieutbildning! dock är ju frågan vad det är för jobb..

för framtida bruk: jag ska ha 2 big mac med plusmeny och en vitlöksdip.
Haha skönaste asså
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

gilerahjärnan skrev:tar nog gymnasie ändå, dock ser jag inte fram emot IV
Gå något annat än IV då? gå ett praktiskt ämne bara :) jag går fordon. det vi gör klarar vilken jävla dåre som helst :)
wasprocker
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 23 april 2013, 13:48

Inlägg av wasprocker »

Ursäkta,men jag förstår inte er som misslyckas med grundskolan. Fan, man behöver ju knappt lyssna på lektionerna. Anyway. Du ska nog satsa på gymnasieutbilning. Särskilt eftersom det är gratis. Utan gymnasieutbildning så kommer du komma lägst i samhället. DU kommer inte ens ha ett kast.

Ta ellinjen ist. 3 år utbildning sen är du uppe i 30k sträcket.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Polaren hoppade av grundskolan till och med i början av 8 men han har jobb nu och är rena von Joakim alltså haha :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

PK skrev:
gilerahjärnan skrev:tar nog gymnasie ändå, dock ser jag inte fram emot IV
Gå något annat än IV då? gå ett praktiskt ämne bara :) jag går fordon. det vi gör klarar vilken jävla dåre som helst :)
jag har inte betyg för det "vanliga"
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

gilerahjärnan skrev:
PK skrev:
gilerahjärnan skrev:tar nog gymnasie ändå, dock ser jag inte fram emot IV
Gå något annat än IV då? gå ett praktiskt ämne bara :) jag går fordon. det vi gör klarar vilken jävla dåre som helst :)
jag har inte betyg för det "vanliga"
Plugga då!! sen gå fordon eller nåt där många nötter kommer in! det blir svårt att få ett bra jobb utan gymnasieutbildning :?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Jansson´s DRD
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 22 april 2011, 11:36
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Jansson´s DRD »

wasprocker skrev:Ursäkta,men jag förstår inte er som misslyckas med grundskolan. Fan, man behöver ju knappt lyssna på lektionerna. Anyway. Du ska nog satsa på gymnasieutbilning. Särskilt eftersom det är gratis. Utan gymnasieutbildning så kommer du komma lägst i samhället. DU kommer inte ens ha ett kast.

Ta ellinjen ist. 3 år utbildning sen är du uppe i 30k sträcket.
30k efter du har gått ellinjen, Godmorgon på dej! :lol:
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

eller, så hoppar man av och skaffar ngt mindre betalt ch tjänar pengar medans andra går i skolan!. sen går man komvux när man fyllt 20, allting går assnabbt om man anstränger sig där, då slipper man 3 långa år på gymnasiet, sen är de dessutom enklare att komma in på universitetet från komvux, då man har egen insökningsgrupp och mkt lägre snitt där enligt ett proffs jag hade något möte med då jag hade hoppat av gymnasiet, men började ändå om gymnasiet igen!
lycka till! :)

jag vet dem som hoppat av, en hade en förälder som hon började jobba hos och den andra ansträngde sig mycket och jobbade dubbelt, på typ mataffär och badhus elr ngt.
Skriv svar