mitt rör låter som in i helvete

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

colapyro1234
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 1 januari 2012, 03:48
Ort: göteborg

mitt rör låter som in i helvete

Inlägg av colapyro1234 »

behöver hjälp om vad som kan vara felet på mitt leovince handmade zx rör, det låter som om det saknas packning men har lagt dit flera stycken lager och det slutar fortfarande inte att låta, frågade min klasskompis som kan mer om mopeder än någon jag känner och han tror att det kan vara ett hål i röret och om det skulle vara det hur fixar man det då? :)
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

Inlägg av draceN96 »

tja om det är hål borde du höra vart det läcker ifrån och även se att det ryker! låter det från cylindern så hör du att det kommer där ifrån! annars borde det bara vara att packa om ljudämparen! går att köpa på ts! ljudämpar ull :) så byter du ut ullet bara, brukar bli så efter ett tag då det slitas.
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Kolla ifall avgas packningen blivit dålig. Ifall du skruvar av och på röret ofta så slits den.
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
colapyro1234
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 1 januari 2012, 03:48
Ort: göteborg

Inlägg av colapyro1234 »

draceN96 skrev:tja om det är hål borde du höra vart det läcker ifrån och även se att det ryker! låter det från cylindern så hör du att det kommer där ifrån! annars borde det bara vara att packa om ljudämparen! går att köpa på ts! ljudämpar ull :) så byter du ut ullet bara, brukar bli så efter ett tag då det slitas.

tack det ska jag testa :)
colapyro1234
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 1 januari 2012, 03:48
Ort: göteborg

Inlägg av colapyro1234 »

rasmusborg skrev:Kolla ifall avgas packningen blivit dålig. Ifall du skruvar av och på röret ofta så slits den.
okej det ska jag kolla :)
Skriv svar