Träff i Uppsala området

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Träff i Uppsala området

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

Eftersom jag inte har hittat om det blir någon potentiell träff i Uppsala området? Hur många skulle vara på om en liten träff anordnades? :)

Jag hade inte tänkt att stå för något, Det skulle vara kul om ett gäng kunde dra ihop ett meet :D

Min första tråd, Tack på förhand. :)
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Asså vi körde lite förra året och intresset var väldigt lågt.. vi var kanske 10 stycken och knappt ngra trimmade moppar , i år tror jag det var någon från bälinge som hade tänkt anordna någon i sommar... asså bara samlas o köra lite! Jag är ju 95a och för mig börjar moppetiden ta slut, så får se om intresset finns för min del! , men en idè hade ju varit att åka ett gäng från uppsala till frihamnen i början av juni!, ca 6 mil till vallentuna och. Cruise därifrån med dem från Stockholm, riktigt långt och bra. Cruise,sen stunt,sprint osv i frihamnen!
Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

derbigp1open-10 skrev:Asså vi körde lite förra året och intresset var väldigt lågt.. vi var kanske 10 stycken och knappt ngra trimmade moppar , i år tror jag det var någon från bälinge som hade tänkt anordna någon i sommar... asså bara samlas o köra lite! Jag är ju 95a och för mig börjar moppetiden ta slut, så får se om intresset finns för min del! , men en idè hade ju varit att åka ett gäng från uppsala till frihamnen i början av juni!, ca 6 mil till vallentuna och. Cruise därifrån med dem från Stockholm, riktigt långt och bra. Cruise,sen stunt,sprint osv i frihamnen!
okej, för vi är några från knivsta som lätt skulle komma. jag har precis börjat att köra moppe och stuntar mest men undrar hur en sån Cruise skulle annordnas? är det någon erfaren som skulle kunna stå för det? skulle vara sjukt kul i alla fall :D :D
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

EmpaNdoubbleD skrev:
derbigp1open-10 skrev:Asså vi körde lite förra året och intresset var väldigt lågt.. vi var kanske 10 stycken och knappt ngra trimmade moppar , i år tror jag det var någon från bälinge som hade tänkt anordna någon i sommar... asså bara samlas o köra lite! Jag är ju 95a och för mig börjar moppetiden ta slut, så får se om intresset finns för min del! , men en idè hade ju varit att åka ett gäng från uppsala till frihamnen i början av juni!, ca 6 mil till vallentuna och. Cruise därifrån med dem från Stockholm, riktigt långt och bra. Cruise,sen stunt,sprint osv i frihamnen!
okej, för vi är några från knivsta som lätt skulle komma. jag har precis börjat att köra moppe och stuntar mest men undrar hur en sån Cruise skulle annordnas? är det någon erfaren som skulle kunna stå för det? skulle vara sjukt kul i alla fall :D :D
Har du varit på frihamnen meet? hur långt och hur lång tid tar det ungefär dit från uppsala?
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

yes från sävja,¨å åkte jag och en kompis. då tog det ca 50min till vallentuna och min moppe gick 85 då ca. man kan ju nästan köra full gas hela vägen!.

men rekommenderar att man är ngra stycken i grupp annars äre inge vidare, för på tillbakavägen från frihamnen får man köra själv och då ska man ju igenom Stockholm centrum och väsby,solna osv, ganska mkt poliser, INTE kul kan jag säga!... men jag hade tur o inte få snuten efter mig.
trodde det var överdrivet mkt poliser i uppsala... men på vägen mellan frihamnen tror jag vi passera 5 poliser minst.

men ngt borde man kunna fixa i uppsala !, kanske mer intresse från dem som börjar köra moppe i år!
Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

derbigp1open-10 skrev:yes från sävja,¨å åkte jag och en kompis. då tog det ca 50min till vallentuna och min moppe gick 85 då ca. man kan ju nästan köra full gas hela vägen!.

men rekommenderar att man är ngra stycken i grupp annars äre inge vidare, för på tillbakavägen från frihamnen får man köra själv och då ska man ju igenom Stockholm centrum och väsby,solna osv, ganska mkt poliser, INTE kul kan jag säga!... men jag hade tur o inte få snuten efter mig.
trodde det var överdrivet mkt poliser i uppsala... men på vägen mellan frihamnen tror jag vi passera 5 poliser minst.

men ngt borde man kunna fixa i uppsala !, kanske mer intresse från dem som börjar köra moppe i år!
okej, om det inte blir någon cruise från uppsala blir det väll jag och 4 till kompisar som drar. var det du som stog för "träffen" i uppsala förra året?
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

en annan och delvis jag, men somsagt, dåligt intresse!

får se om man lyckas få ihop något i år, skulle faktiskt vara ganska soft o dra ett stort gäng från uppsala, men de är svårt eftersom alla då logiskt sett inte kommer har trimmade mopeder, dvs kommer bli sjukt segt, eftersom man måste se till att alla hänger med! :)
Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

derbigp1open-10 skrev:en annan och delvis jag, men somsagt, dåligt intresse!

får se om man lyckas få ihop något i år, skulle faktiskt vara ganska soft o dra ett stort gäng från uppsala, men de är svårt eftersom alla då logiskt sett inte kommer har trimmade mopeder, dvs kommer bli sjukt segt, eftersom man måste se till att alla hänger med! :)
aa håller med. just nu har jag bara tagit bort v brickan på min snake (ingen racer snubbe) men som sagt så skulle ju hastigheten vara problemet :) men förra året åkte folk utan trim helt? :shock: annars skulle det ju vara galet kul om vi blev några fler som bara cruisa igenom uppsala och kanske käka och sen drog till nån plats där man kan chilla, racea o stunta lite :D
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

EmpaNdoubbleD skrev:
derbigp1open-10 skrev:en annan och delvis jag, men somsagt, dåligt intresse!

får se om man lyckas få ihop något i år, skulle faktiskt vara ganska soft o dra ett stort gäng från uppsala, men de är svårt eftersom alla då logiskt sett inte kommer har trimmade mopeder, dvs kommer bli sjukt segt, eftersom man måste se till att alla hänger med! :)
aa håller med. just nu har jag bara tagit bort v brickan på min snake (ingen racer snubbe) men som sagt så skulle ju hastigheten vara problemet :) men förra året åkte folk utan trim helt? :shock: annars skulle det ju vara galet kul om vi blev några fler som bara cruisa igenom uppsala och kanske käka och sen drog till nån plats där man kan chilla, racea o stunta lite :D


Det där sista verkar som en otroligt underbar idé!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

ja, ultuna är riktigt bra, typ vindhemsvägen eller ngt, ingen trafik och riktigt lång raksträcka o bred väg osv.. han som jag tror skulle anordna ngt heter "olle lilleman ahlnäs" på facebook, så kolla med han,om alla kollar med dem de känner då kan man säkert få ihop ngt! :P
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

blir inte mkt av race, då jag typ är den enda i uppslaa med en hyper (A)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

derbigp1open-10 skrev:blir inte mkt av race, då jag typ är den enda i uppslaa med en hyper (A)

Du är fan inte den enda, jag håller på och slänger på en hypermotor på min rox as we speak..


EDIT: woops, trodde du skrev Uppland och inte Uppsala..
olissss
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 april 2013, 17:52

Inlägg av olissss »

kan ju säga att typ 7 pers från enköping skulle vara intresserade att dra dit en jävla bit att åka men ändå!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

här har du motorn att utmana isf, vad har du för planerad setup?

Hebo manston patanegra 70cc
malossi mhr vev 12mm
matchportat block
malossi eprom
brk 28mm
s6 double layer
s6 vforce3 membram
steg6 insug och spacer
variator mhr overange
bakre remskiva mhr overrange
rem mhr overrange
malossi fly-clutch koppling
mhr kopplingsklocka
s6 cnc drive remskiva
yasuni c20
snabbgas
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

https://www.facebook.com/#!/events/586976037983643/

om inte länken funkar, så sök " Moppe Meet Sommar 2013 "
där!, ni ser, intresset är lågt, men inte så många inbjudna heller, så att kan säkert bli en del!
Användarens profilbild
EmpaNdoubbleD
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2013, 14:41
Ort: uppsala

Inlägg av EmpaNdoubbleD »

derbigp1open-10 skrev:https://www.facebook.com/#!/events/586976037983643/

om inte länken funkar, så sök " Moppe Meet Sommar 2013 "
där!, ni ser, intresset är lågt, men inte så många inbjudna heller, så att kan säkert bli en del!
Jag tror att om vi skulle göra ett evenemang där man kan bjuda in alla så skulle vi nog få ihop några med tanke på att alla inte har twostroke medlemskap. :)
Its my way, or the highway!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Skriv svar