Svårstartad 4t moped

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Munkkkk
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 april 2013, 05:29

Svårstartad 4t moped

Inlägg av Munkkkk »

Hej! Nu är det så att jag köpte en moped begagnad. Det är inget fel på den när man startat den men.. Det tar låååång tid innan man fått start på den. (Måste kicka i minst 30 minuter) Ibland tar det mindre tid när man använder startgas i förgasaren. Men ändå skit jobbigt att hålla på. Det är en Kymco Agility 50cc (4t) Den står i ett värmegarage när jag inte använder den. Någon som vet vad problemet kan vara? Så den slipper vara så j*vla sur hela tiden..

Notera att jag skrev att den startar men efter massa krångel med startgas och en massa kickandes.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Kan bero på slitet tändstift, schoken fungerar ej, igensatt tankventilation mm.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Munkkkk
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 april 2013, 05:29

Inlägg av Munkkkk »

Tändstiftet kan det ju inte vara eftersom jag precis bytt det. Kan be min kompis kolla de andra sakerna du nämnde. Återkommer med resultat senare idag/imorgon.

Tack för snabbt svar, Runners!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Rengör/justera förgasare, kontrollera/justera ventilspel.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Munkkkk skrev:Tändstiftet kan det ju inte vara eftersom jag precis bytt det. Kan be min kompis kolla de andra sakerna du nämnde. Återkommer med resultat senare idag/imorgon.

Tack för snabbt svar, Runners!
Händer ibland att nya stift är dåliga. Vill du utesluta tändningen, ta och kolla gnistan.

I övrigt, se till att moppen har fått all service den behöver. Fräscht luftfilter, ren förgasare, olja. Det är även väldigt viktigt att ventilerna står rätt. Är spelet tajt brukar det bli svåstartat, ev sabbar man ventilerna.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar