Jävligt less på detta forum.

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

perrenatorGH
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 9 april 2013, 21:36
Ort: Umeå

Inlägg av perrenatorGH »

är inte denna hemsida till för att vi nybörjare eller erfarna mekare ska kunna ställa frågor och be om hjälp? Självklart e det nybörjare här ibland men de vänder sig hit till er för att få hjälp och öka sin kunskap så de slipper fråga sen.
jag är själv ny här och jag tycker det är sjukt bra att man kan vända sig hit om man har problem. Man får ofta tips och hjälp om saker och det är väl delvis huvudsaken med sidan? eller?
Jag vill ha snygga fram och baklyktor till min Speedfight 2 -06, några tips?
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

men WAINA DÅÅÅ!!!!!!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Jag är nybliven moppepojk som faktiskt läste reglerna, som faktiskt letar innan jag frågar, som skriver på ett bra sätt, var bara tvungen att inflika det,
men nu on topic!

Om du tycker att alla är idioter här så dra till ditt MoppeNet, ingen här bryr sig, du kommer snart vara bortglömd.
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

jag är stolt 98 :twisted: håller med om att alla borde klara att byta ett munstycke. och om man måste veta exakt vad man ska ha borde man inte börjat trimma, eftersom det finns säkert hundratals guider på det, och det är svinlätt :roll: och sen har vi ju en del som faktist kan en del om motorer (98'or då) säger inte att jag är nått proffs, men jag kan ju iallafall byta munstycke :lol: .
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Satt han precis och klagade på auktionerna att dom var oseriösa? Och sedan ska dra till moppenet? Roligt där, försöker han vara rolig eller vad är det med grabben?

Att han inte har mer kompetens att tänka med hjärnan och inte med röven för att lista ut att det är folk från moppenet som "trollar" osv.
Det har hänt förut att dom "jävlas"

Inte för jag bryr mig då moppetiden är över för lång tid sedan så jag tittar aldrig in på skittrådarna då jag inte är intresset eller orken för det.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

juckeyy skrev:
Demuz skrev:jadu.. var ska man börja..

du har själv varit i den åldern då du knappast kunde någonting om mopeder, och för att lära sig så måste man ju fråga, eller hur? du har nog själv gjort ett par dumma felposter osv när du var ny här på forumet(även jag har gjort det)

du kanske inte har märkt det själv men med åren så mognar man och lär sig att tex leta reda på informationen innan man frågar. något man kanske inte tänker på när man är en nybliven moppepojk utan då vill man bara ha svar snabbt!
även beteendet på yngre medlemmar kan ju svaja rätt rejält, men det är nästan något man får räkna med när man hänger på ett forum där medelåldern är ca 15år

jag tycker dock inte att vi ska smutskasta dom yngre generationerna, utan istället hjälpa dom så gott vi kan och försöka lära dom lite allmänt vett. det är ju dom yngre som så småningom kommer bli mods och crew när äldre medlemmar faller bort och blir inaktiva och då är det dom som i sin tur ska lära ut till dom yngre generationerna. vissa medlemmar kommer att stanna(som jag tex) eftersom intresset för mopeder och att hjälpa andra med deras problem är stort, det finns en del guldkorn här på tsr som man önskade skulle stanna för evigt..

så sluta hata på dom yngre, det är dom som är tsr's framtid(även om det kan verka osannolikt just nu :wink:
Sant till viss del, men 75% av alla forumsmedlemmar kan knappast ha dyslexi. Folk som inte vet hur man skriver med punkt, kommatecken och stor bokstav stör mig sådant enormt. Ingen av de nya medlemmarna läser heller inte FAQ:en därav en jävla massa onödiga trådar.




att 75% av alla här tror jag ligger jävligt nära sanningen, innom motorbranchen så ligger antalet runt nå sånt ja ser ingen orsak att de inte skulle göra de här. har själv dyslexsi så ja tror ja vet va ja snackar om.


e inte de som är ideen me ett forum att alla frågor får ett svar fast dom e iq befriade?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

david96 skrev:
MrAndersson skrev:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lG8#t=160s där har vi lösningen på allas problem med dyslexi!
haha så bäst:)
En av Sveriges bästa komiker genom tiderna!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Ockle96 skrev:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42493

Är inte detta en p12's tråd?
kan man väll säga men varför såga honom?
Han har ju sagt att han ska bli banad och dra åt helvette härifrån redan?
MrAndersson skrev:
david96 skrev:
MrAndersson skrev:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lG8#t=160s där har vi lösningen på allas problem med dyslexi!
haha så bäst:)
En av Sveriges bästa komiker genom tiderna!
Helt klart!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Ockle96 skrev:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42493

Är inte detta en p12's tråd?
Jag gjorde den tråden för ett tag sen ja för att jag hade ett problem som nästan aldrig löstes.
Jag är också grovt intresserad av vad som är "p12" med en tråden.

Om du vill sitta och kasta skit på mig så får du allt tillbaka.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Låser denna tramstråd, du kan inte ens komma med något argument för det du skriver, så fy, bort, stick till moppenet nu som du sa.
Låst