Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nu väntas det ett långt och äckligt tungt bröstpass.
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

[spoiler]
NOName? skrev:
difaren skrev:
NOName? skrev:mitt träningsprogram ser ut ungefär såhär

fotbollsträningar 3 gånger/vecka
gym 1 gång/vecka (ben, mag/rygg, armar)
sen försöker jag springa så mycket jag hinner


är det så att om man börjar använda en sån här produkt så ökar muskelmassan och sen när man slutar använda den så minskar musklerna igenn?

Bild
Beror ju på hur du äter... det där är bara som att du äter en extra måltid.
[/spoiler]
att ta det efter träningspasset
Ja men ät också...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Skulle behöva lite tips angående maten.. jag jobbar 7-16, tränar direkt efter det mån, tis, tor,fre. Nör jag kommer hem runt kvart över 7, halv 8 så vill jag inte ställa mig och laga något avancerat. . Därför äter jag knappt något på kvällarna. . Ge mig tips!

Jag har ju även sagt att det ska komma en ryggbild.. så jaa..
Bild
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Hej, jag har börjat träna på gym och så, men på den senaste tiden har jag har väldigt ont i mina ben, och kan inte sitta på knä för jag e så ''stel'', och gör jätte ont om jag ens försöker... verkligen ont... så jag tänkte bara undra hur jag träna upp mina ben som dem blir typ starka och viga, som jag kan sitta på knä, och sitta ''bagaren'' eller vad man säger? ;)

Eller är detta nått allvarligt som jag ska gå till skol systern/doktorn med eller ska jag träna /stretcha bort det? och isf, vad för övningar?

tack i förhand!
Live like today was you're last day.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Seenz skrev:Hej, jag har börjat träna på gym och så, men på den senaste tiden har jag har väldigt ont i mina ben, och kan inte sitta på knä för jag e så ''stel'', och gör jätte ont om jag ens försöker... verkligen ont... så jag tänkte bara undra hur jag träna upp mina ben som dem blir typ starka och viga, som jag kan sitta på knä, och sitta ''bagaren'' eller vad man säger? ;)

Eller är detta nått allvarligt som jag ska gå till skol systern/doktorn med eller ska jag träna /stretcha bort det? och isf, vad för övningar?

tack i förhand!
Var i benen har/får du ont?
Låren? Vaderna? Knäna?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

NOName? skrev:mitt träningsprogram ser ut ungefär såhär

fotbollsträningar 3 gånger/vecka
gym 1 gång/vecka (ben, mag/rygg, armar)
sen försöker jag springa så mycket jag hinner


är det så att om man börjar använda en sån här produkt så ökar muskelmassan och sen när man slutar använda den så minskar musklerna igenn?

Bild
vill du ha muskeltillväxt kan du ju träna styrketräning istället för fotboll
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Trinity skrev:
NOName? skrev:mitt träningsprogram ser ut ungefär såhär

fotbollsträningar 3 gånger/vecka
gym 1 gång/vecka (ben, mag/rygg, armar)
sen försöker jag springa så mycket jag hinner


är det så att om man börjar använda en sån här produkt så ökar muskelmassan och sen när man slutar använda den så minskar musklerna igenn?

Bild
vill du ha muskeltillväxt kan du ju träna styrketräning istället för fotboll
det var min kompis som undrade... tränar själv utan pulver och sånt, bara en proteindryck efter träningspasset, sen hem och ät
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

NOName? skrev:
Trinity skrev:
NOName? skrev:mitt träningsprogram ser ut ungefär såhär

fotbollsträningar 3 gånger/vecka
gym 1 gång/vecka (ben, mag/rygg, armar)
sen försöker jag springa så mycket jag hinner


är det så att om man börjar använda en sån här produkt så ökar muskelmassan och sen när man slutar använda den så minskar musklerna igenn?

Bild
vill du ha muskeltillväxt kan du ju träna styrketräning istället för fotboll
det var min kompis som undrade... tränar själv utan pulver och sånt, bara en proteindryck efter träningspasset, sen hem och ät
Okej bra :) Får man fråga varför du tar en proteindryck efter passet? Direkt efter passet är snabba kolhydrater bra, exempelvis en banan. Det återställer blodsockret, vilket kan behövas efter hård träning. Det hjälper också återhämtningen.
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Trinity skrev:
NOName? skrev:
Trinity skrev: vill du ha muskeltillväxt kan du ju träna styrketräning istället för fotboll
det var min kompis som undrade... tränar själv utan pulver och sånt, bara en proteindryck efter träningspasset, sen hem och ät
Okej bra :) Får man fråga varför du tar en proteindryck efter passet? Direkt efter passet är snabba kolhydrater bra, exempelvis en banan. Det återställer blodsockret, vilket kan behövas efter hård träning. Det hjälper också återhämtningen.
borde man ta protein före? eller mitt under
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

NOName? skrev:
Trinity skrev:
NOName? skrev: det var min kompis som undrade... tränar själv utan pulver och sånt, bara en proteindryck efter träningspasset, sen hem och ät
Okej bra :) Får man fråga varför du tar en proteindryck efter passet? Direkt efter passet är snabba kolhydrater bra, exempelvis en banan. Det återställer blodsockret, vilket kan behövas efter hård träning. Det hjälper också återhämtningen.
borde man ta protein före? eller mitt under
Före eller efter men inte direkt efter. Jag gör såhär att jag käkar en banan efter för att höja blodsockret. Sen inom 1h efter passet käkar jag en måltid med mycket protein
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Seenz skrev:Hej, jag har börjat träna på gym och så, men på den senaste tiden har jag har väldigt ont i mina ben, och kan inte sitta på knä för jag e så ''stel'', och gör jätte ont om jag ens försöker... verkligen ont... så jag tänkte bara undra hur jag träna upp mina ben som dem blir typ starka och viga, som jag kan sitta på knä, och sitta ''bagaren'' eller vad man säger? ;)

Eller är detta nått allvarligt som jag ska gå till skol systern/doktorn med eller ska jag träna /stretcha bort det? och isf, vad för övningar?

tack i förhand!
Kör samma övningar men lättare.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

DEA!! skrev:
Seenz skrev:Hej, jag har börjat träna på gym och så, men på den senaste tiden har jag har väldigt ont i mina ben, och kan inte sitta på knä för jag e så ''stel'', och gör jätte ont om jag ens försöker... verkligen ont... så jag tänkte bara undra hur jag träna upp mina ben som dem blir typ starka och viga, som jag kan sitta på knä, och sitta ''bagaren'' eller vad man säger? ;)

Eller är detta nått allvarligt som jag ska gå till skol systern/doktorn med eller ska jag träna /stretcha bort det? och isf, vad för övningar?

tack i förhand!
Kör samma övningar men lättare.
jag har ont i knänen, ibland över ''hela benen'' men när jag gör t.ex utfall kan jag inte trycka upp mig med benen heller... är typ jätte svag i dem...
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Seenz skrev:
DEA!! skrev:
Seenz skrev:Hej, jag har börjat träna på gym och så, men på den senaste tiden har jag har väldigt ont i mina ben, och kan inte sitta på knä för jag e så ''stel'', och gör jätte ont om jag ens försöker... verkligen ont... så jag tänkte bara undra hur jag träna upp mina ben som dem blir typ starka och viga, som jag kan sitta på knä, och sitta ''bagaren'' eller vad man säger? ;)

Eller är detta nått allvarligt som jag ska gå till skol systern/doktorn med eller ska jag träna /stretcha bort det? och isf, vad för övningar?

tack i förhand!
Kör samma övningar men lättare.
jag har ont i knänen, ibland över ''hela benen'' men när jag gör t.ex utfall kan jag inte trycka upp mig med benen heller... är typ jätte svag i dem...
Kanske just därför du ska träna med lättare vikter.
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag står inför ett jobbigt val.. Om jag ska satsa på att bli stor och grov eller om man ska fitta till sig? Jag är 190cm lång och ganska stadigt byggd med mina 105kg. Har tränat i snart 1 ½ år. Tränar 4 gånger i veckan (hårt)! Jag är rädd för att bygga en kagge om jag börjar äta mycket mer och tränar hårdare. Hur mycket ska man äta isåfall? Nu äter jag normalt och tränar hårt, men går varken ner eller upp i vikt.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

DEA!! skrev:Jag står inför ett jobbigt val.. Om jag ska satsa på att bli stor och grov eller om man ska fitta till sig? Jag är 190cm lång och ganska stadigt byggd med mina 105kg. Har tränat i snart 1 ½ år. Tränar 4 gånger i veckan (hårt)! Jag är rädd för att bygga en kagge om jag börjar äta mycket mer och tränar hårdare. Hur mycket ska man äta isåfall? Nu äter jag normalt och tränar hårt, men går varken ner eller upp i vikt.
fortsätt som du gör så går du ju varken ner eller upp. Är man 1.90 så tänker man ju inte lika mycke på om man har en kagge eftersom de jämnas ut :P
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

samtidigt så står man ju still i vikter :P
Årets Styrelsemedlem 2013
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Trinity skrev:
NOName? skrev:
Trinity skrev: vill du ha muskeltillväxt kan du ju träna styrketräning istället för fotboll
det var min kompis som undrade... tränar själv utan pulver och sånt, bara en proteindryck efter träningspasset, sen hem och ät
Okej bra :) Får man fråga varför du tar en proteindryck efter passet? Direkt efter passet är snabba kolhydrater bra, exempelvis en banan. Det återställer blodsockret, vilket kan behövas efter hård träning. Det hjälper också återhämtningen.
Varför han tar protein efter träningen? Jadu kroppen är som mest öppen och suger åt sig i princip allt du häller i dig. Att äta en måltid direkt efter är inte optimalt då det upptas sakta av kroppen. Protein gärna whey upptas snabbt av kroppen och startar den anabola fasen. Under träning bryter du trots allt ner muskler. Det är alltså den katabola fasen. Snabba kolhydrater exempelvis maltodexterin blandas fördelaktigt med i protein drinken. En drink med lite mindre protein och kolhydrater kan intass före träning för att öka styrka och den maximala muskeltillväxten visar en del studier på. Glöm inte att äta tillräckligt. Du kan träna tungt 5 gånger i veckan men ändå inte öka i varken styrka eller massa. Man måste få i sig tillräckligt mycket energi (kalorier) för att bygga muskler bör 500 kalorier mer per dag intas än den mångd som krävs för att behålla sin vikt. Att äta var tredje timme är optimalt. 50% kolhydrater, 30% protein och 20 % fett. Om ni har några fler frågor kan ni pma mig. Är inte proffs eller något. Bara liiiite påläst. :)
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

att inte äta direkt efter träning? okej.... du ska äta inom 45 min typ...
Årets Styrelsemedlem 2013
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

DEA!! skrev:att inte äta direkt efter träning? okej.... du ska äta inom 45 min typ...
Det bästa är att ta en protein/kolydrat mix durekt efter träning. Det sätter igång den anabola fasen. Sedan inom 1 timme bör en vanlig mål tid intas :)
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

PcCrazyMods skrev:
DEA!! skrev:att inte äta direkt efter träning? okej.... du ska äta inom 45 min typ...
Det bästa är att ta en protein/kolydrat mix durekt efter träning. Det sätter igång den anabola fasen. Sedan inom 1 timme bör en vanlig mål tid intas :)
Du vet att de är protein och kolhydrater i vanlig mat också?

Tar personligen en gainer direkt efter gymmet, (Mutant Mass) med mjölk vilket resulterar i ca 1400 kcal.
Av detta är 52g protein, 176g kolhydrater, 18g bra fett, 11g BCAA+10g EAA och nyttiga kostfibrer. Vilket är väldigt mycket, ungefär som en bra måltid.

Anledningen till detta är att jag har från avslutat pass mellan 1-1,5h innan jag får i mig något mat pga bussresa osv.

Men allt snack om o äta något litet efter gymmet för o dra igång den anabolafasen o sedan äta, funkar lika bra o äta direkt efter också. Har ökat från 66-67kg till 81kg sedan September. Vet att jag kunnat öka mer, men då har jag vart sjuk 2 ggr vilket resulterat i att jag minskat ungefär 5-6kg varje gång.


Sedan till dig DEA, kör på o bli grov! Kör 1-2 år till, bli bred o grov, men försök o hålla kaggen nere men lägg på dig vikt, sedan typ till beach 2014 så du en liten deff, så du får fram musklerna, så mycket grymmare än små killar som har lite armar o rutor på stranden!!!! Menar ju inte enorm nu de tar ju sin tid, men större en någon fitness snubbe.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

MrAndersson skrev:
PcCrazyMods skrev:
DEA!! skrev:att inte äta direkt efter träning? okej.... du ska äta inom 45 min typ...
Det bästa är att ta en protein/kolydrat mix durekt efter träning. Det sätter igång den anabola fasen. Sedan inom 1 timme bör en vanlig mål tid intas :)
Du vet att de är protein och kolhydrater i vanlig mat också?

Tar personligen en gainer direkt efter gymmet, (Mutant Mass) med mjölk vilket resulterar i ca 1400 kcal.
Av detta är 52g protein, 176g kolhydrater, 18g bra fett, 11g BCAA+10g EAA och nyttiga kostfibrer. Vilket är väldigt mycket, ungefär som en bra måltid.

Anledningen till detta är att jag har från avslutat pass mellan 1-1,5h innan jag får i mig något mat pga bussresa osv.

Men allt snack om o äta något litet efter gymmet för o dra igång den anabolafasen o sedan äta, funkar lika bra o äta direkt efter också. Har ökat från 66-67kg till 81kg sedan September. Vet att jag kunnat öka mer, men då har jag vart sjuk 2 ggr vilket resulterat i att jag minskat ungefär 5-6kg varje gång.


Sedan till dig DEA, kör på o bli grov! Kör 1-2 år till, bli bred o grov, men försök o hålla kaggen nere men lägg på dig vikt, sedan typ till beach 2014 så du en liten deff, så du får fram musklerna, så mycket grymmare än små killar som har lite armar o rutor på stranden!!!! Menar ju inte enorm nu de tar ju sin tid, men större en någon fitness snubbe.
Du vet väl att det tar tid att smälta mat? Medans en protein drink med kolydrater i princip går direkt ut i kroppen. Förstår inte riktigt ditt argument när du sen säger att du själv tar en gainer efter ett gympass? Självklart är mat direkt efter ån inte alls. Men en protein drink med kolhydrater är optimalt.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

VAd jag hört många större byggare säga och vad som funkar bra på mig och många andra, är att direkt efter träning dricka 3-4 glas med oboy ( oboyet löser sig bra med mjölken och går DIREKT ut till musklerna med protein och socker )

och sedan käka lite bättre & större måltid ca en timme efter. Man behöver ha dendär snabba energin ut t musklerna direkt.

Detta är vad som funkar på mig, o ja kör inte med proteindricka för jag kan äta ordentligt o få i mig allt ja behöver och mer därtill ska ni veta. :lol:
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

PcCrazyMods skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev:
PcCrazyMods skrev: Det bästa är att ta en protein/kolydrat mix durekt efter träning. Det sätter igång den anabola fasen. Sedan inom 1 timme bör en vanlig mål tid intas :)
Du vet att de är protein och kolhydrater i vanlig mat också?

Tar personligen en gainer direkt efter gymmet, (Mutant Mass) med mjölk vilket resulterar i ca 1400 kcal.
Av detta är 52g protein, 176g kolhydrater, 18g bra fett, 11g BCAA+10g EAA och nyttiga kostfibrer. Vilket är väldigt mycket, ungefär som en bra måltid.

Anledningen till detta är att jag har från avslutat pass mellan 1-1,5h innan jag får i mig något mat pga bussresa osv.

Men allt snack om o äta något litet efter gymmet för o dra igång den anabolafasen o sedan äta, funkar lika bra o äta direkt efter också. Har ökat från 66-67kg till 81kg sedan September. Vet att jag kunnat öka mer, men då har jag vart sjuk 2 ggr vilket resulterat i att jag minskat ungefär 5-6kg varje gång.


Sedan till dig DEA, kör på o bli grov! Kör 1-2 år till, bli bred o grov, men försök o hålla kaggen nere men lägg på dig vikt, sedan typ till beach 2014 så du en liten deff, så du får fram musklerna, så mycket grymmare än små killar som har lite armar o rutor på stranden!!!! Menar ju inte enorm nu de tar ju sin tid, men större en någon fitness snubbe.
[/spoiler]

Du vet väl att det tar tid att smälta mat? Medans en protein drink med kolydrater i princip går direkt ut i kroppen. Förstår inte riktigt ditt argument när du sen säger att du själv tar en gainer efter ett gympass? Självklart är mat direkt efter ån inte alls. Men en protein drink med kolhydrater är optimalt.
Hört om snabba kolhydrater?
Om du hade läst igenom min text så ser du min anledning till att jag tar en gainer efter passet.
Tycker dock det du säger med att man ska äta lite innan sen efter en timma äta på riktigt är ren bullshit. Sure o få i sig snabba kolhydrater genom pulver direkt efter funkar säkert. Men du får samma resultat av att dra i dig ett mål med snabba kolhydrater efter inom 15-20 min efteråt. Sedan efter några timmar ta o käka något med långsamma kolhydrater o mycket fibrer för o mätta upp o få långvarig energi.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Direkt efter träningen så är det bästa att få i sig snabba kolhydrater,då passar gainer perfekt
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Dawidd skrev:Direkt efter träningen så är det bästa att få i sig snabba kolhydrater,då passar gainer perfekt
Beror helt på syftet.
Årets Styrelsemedlem 2013
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

MrAndersson skrev:
PcCrazyMods skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev: Du vet att de är protein och kolhydrater i vanlig mat också?

Tar personligen en gainer direkt efter gymmet, (Mutant Mass) med mjölk vilket resulterar i ca 1400 kcal.
Av detta är 52g protein, 176g kolhydrater, 18g bra fett, 11g BCAA+10g EAA och nyttiga kostfibrer. Vilket är väldigt mycket, ungefär som en bra måltid.

Anledningen till detta är att jag har från avslutat pass mellan 1-1,5h innan jag får i mig något mat pga bussresa osv.

Men allt snack om o äta något litet efter gymmet för o dra igång den anabolafasen o sedan äta, funkar lika bra o äta direkt efter också. Har ökat från 66-67kg till 81kg sedan September. Vet att jag kunnat öka mer, men då har jag vart sjuk 2 ggr vilket resulterat i att jag minskat ungefär 5-6kg varje gång.


Sedan till dig DEA, kör på o bli grov! Kör 1-2 år till, bli bred o grov, men försök o hålla kaggen nere men lägg på dig vikt, sedan typ till beach 2014 så du en liten deff, så du får fram musklerna, så mycket grymmare än små killar som har lite armar o rutor på stranden!!!! Menar ju inte enorm nu de tar ju sin tid, men större en någon fitness snubbe.
[/spoiler]

Du vet väl att det tar tid att smälta mat? Medans en protein drink med kolydrater i princip går direkt ut i kroppen. Förstår inte riktigt ditt argument när du sen säger att du själv tar en gainer efter ett gympass? Självklart är mat direkt efter ån inte alls. Men en protein drink med kolhydrater är optimalt.
Hört om snabba kolhydrater?
Om du hade läst igenom min text så ser du min anledning till att jag tar en gainer efter passet.
Tycker dock det du säger med att man ska äta lite innan sen efter en timma äta på riktigt är ren bullshit. Sure o få i sig snabba kolhydrater genom pulver direkt efter funkar säkert. Men du får samma resultat av att dra i dig ett mål med snabba kolhydrater efter inom 15-20 min efteråt. Sedan efter några timmar ta o käka något med långsamma kolhydrater o mycket fibrer för o mätta upp o få långvarig energi.
Som jag sa så är kroppen mest öppen förr allt du häller och stoppsr i dig timmen efter träning. Sen om du får i dig snabba kolhydrater och protein från dryck eller måltid spelar ingen roll. Bara det är snabba kolhydrater och proteiner. En vanlig måltid är inte optimalt. Snabbast och lättast är helt klart en dryck.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tjejen och jag har nu gjort en deal på vem som går ner mest på 8 veckor. (Ingen fasta tillåtet). Vill ha tips på kost under en dag, helst frukost!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Tjejen och jag har nu gjort en deal på vem som går ner mest på 8 veckor. (Ingen fasta tillåtet). Vill ha tips på kost under en dag, helst frukost!
Frukost 4 ägg och egenbakat bröd med massa äckliga frön nyttig och bra för magen men smakar som Pellets, sen två knoppar grönt te, sen drick 6-8 knoppar grönt tee varje dag,
Sen blir du väl hungrig innan lunch med elr? Då tog jag tonfisk. Macka elr två bananer, sen lunch de som fanns i skolan fast mindre kolhyddrater men mer protein, sen mellan mål grö. Sen efter träningen shake+två bananer och 4dl mjölk och sen kvällsmat mycket kyckling/kött/fisk och sallad, när jag hade praktik och träna bara 3 gånger i veckan och åt detta gick jag ner 76-68 på 4 veckor och då skötte jag inte helgen häller jätte bra.. så kunde gått bättre, tänk på att du får nog ta större portioner än mig, men sök på surdegsbröd elr gör eget med bara frön och drick mycket vatten och ät flera gånger fast mindre och sov mycket^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Är så jävla taggad på detta :D ska klå henne! Återkommer om 8 veckor med resultatet :)

Tack david <3
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 Läs, och gör så de passar dig!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:DEA, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 Läs, och gör så de passar dig!
Givande läsning! Tack :)
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Inte lätt att deffa första gången när man inte vet vad man får ut av det.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

tänkte att jag skulle skaffa mig 1kg påse med proteindryck, sparar en hel del pengar på det då jag inte skulle behöva betala ~ 20 kr efter varje gym...

och sen undrar jag hur det är med kreatin, det ger väl ökad muskelmassa, men jag har läst nånstanns att när man slutar ta kreastin så sjunker muskelmassan igen... stämmer det?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

NOName? skrev:tänkte att jag skulle skaffa mig 1kg påse med proteindryck, sparar en hel del pengar på det då jag inte skulle behöva betala ~ 20 kr efter varje gym...

och sen undrar jag hur det är med kreatin, det ger väl ökad muskelmassa, men jag har läst nånstanns att när man slutar ta kreastin så sjunker muskelmassan igen... stämmer det?
Nej.
Du sväller upp, kan göra! Då en del har så mycket kreatin i kroppen redan så det inte blir någon skillnad. Det som kreatinet gör är att binda ihop vätska med muskelcellerna så du sväller upp. Du får bättre explosivitet då kreatinet får kroppen att få ut mer energi under kort tid. När du slutar ta kreatin kan du såklart krympa då vätskan i musklerna inte finns kvar, inte lika mycket.

Men jag finner inget negativt förutom att man inte kan veta hur man reagerar på det, vissa får resultat av det, vissa så märks det ingen som helst skillnad.. inte på kroppen iaf.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

difaren skrev:
NOName? skrev:tänkte att jag skulle skaffa mig 1kg påse med proteindryck, sparar en hel del pengar på det då jag inte skulle behöva betala ~ 20 kr efter varje gym...

och sen undrar jag hur det är med kreatin, det ger väl ökad muskelmassa, men jag har läst nånstanns att när man slutar ta kreastin så sjunker muskelmassan igen... stämmer det?


Nej.
Du sväller upp, kan göra! Då en del har så mycket kreatin i kroppen redan så det inte blir någon skillnad. Det som kreatinet gör är att binda ihop vätska med muskelcellerna så du sväller upp. Du får bättre explosivitet då kreatinet får kroppen att få ut mer energi under kort tid. När du slutar ta kreatin kan du såklart krympa då vätskan i musklerna inte finns kvar, inte lika mycket.

Men jag finner inget negativt förutom att man inte kan veta hur man reagerar på det, vissa får resultat av det, vissa så märks det ingen som helst skillnad.. inte på kroppen iaf.
googlade en hel del om steroider, kreatin och träning i allmänhet, fan jag blev taggad att köpa lite kreatin och testa...

jag gymmar bara 1gång/vecka nu, sen tränar jag fotboll 3-4 + match någon gång och sen länk då jag hinner. skulle det vara värt med kreatin? blir förhoppningsvis mer gym i sommar då jag inte har några skolarbeten att oroa mig över .

fick fram det som du skrev att det bara är vattnet som försvinner när man slutar med kreatin, och att man förståss inte har den samma "kicken" som när man tog det.

men tog man 50kg i bänkpress före kreatinperioden, jobbar upp sig till 80kg under kreatinperioden och sen slutar med kreatinet så tar man 60-70kg, på ett ungefär?
Skriv svar