Handtaget sitter inte fast!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Handtaget sitter inte fast!

Inlägg av Nixxen »

Hej! :)
Jag var ute och körde lite igår och märkte att handtaget på gasrullen inte stanade (Det sitter inte fast) så jag åkte hem för att fixa det. Det var mycket skit men det tog jag bort men det sitter endå inte fast? Ska göra en beställning på nya handtag endå men fram tills dess vill jag att det sitter fast!
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Använd lite Klarlack eller Plastprimer (osynlig sprayfärg) för att få dem att glida på lätt men sedan inte gå av utan att du vill få av dem!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Tvätta ur det med t-röd/disel. Om det finns olja osv i handtaget så greppar det ju inte. Annars om det inte duger så är ju handtaget för stort och då får du väl ta någon tejp eller nått under.
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Rangad skrev:Använd lite Klarlack eller Plastprimer (osynlig sprayfärg) för att få dem att glida på lätt men sedan inte gå av utan att du vill få av dem!
Har klarlack hemma men fäster dem bra då och inte går att ta av utan att jag typ andvänder mig utav tryckluft? annars kan jag bara skära bort skiten när jag har fått dem nya... :) Men tack!
DiNozzan skrev:Tvätta ur det med t-röd/disel. Om det finns olja osv i handtaget så greppar det ju inte. Annars om det inte duger så är ju handtaget för stort och då får du väl ta någon tejp eller nått under.
Tvätta ur dem med t-röd men dem fäste endå inte... Men ska försöka det Rangad skrev och se om det funkar bättre, tack endå :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tvätta och limma? :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maxlengdell »

ta hårspray och spruta
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Maxlengdell skrev:ta hårspray och spruta
Håller Max en dag....
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maxlengdell »

Persson97 skrev:
Maxlengdell skrev:ta hårspray och spruta
Håller Max en dag....
men om det var för att hålla fast tills det nya kommer så kan väll 1 dag vara nog?
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Maxlengdell skrev:
Persson97 skrev:
Maxlengdell skrev:ta hårspray och spruta
Håller Max en dag....
men om det var för att hålla fast tills det nya kommer så kan väll 1 dag vara nog?
Haha, jo de kan väll va sant :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

DiNozzan skrev:Tvätta ur det med t-röd/disel. Om det finns olja osv i handtaget så greppar det ju inte. Annars om det inte duger så är ju handtaget för stort och då får du väl ta någon tejp eller nått under.
Inte diesel, de är för fett. Bensin eller t-röd är att rekommendera
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

rengör först med t-röd sen använd hårspray i handtaget sen spruta med tryckluft inuti så sitter det som sten och använd mycket tryckluft! :)
Skriv svar