Nationella prov 2013

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Ska ha nationella i svenska tal på fredag, någon som gjort ett tal och dela med sig?:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

david96 skrev:Ska ha nationella i svenska tal på fredag, någon som gjort ett tal och dela med sig?:)
Antar att du går i ettan :) För det gör jag och vi ska hålla tal om någonting med framtiden typ :roll: då är det väll samma för dig?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Gjorde nyss klar Geografi B- Delen fyfan vad dåligt det fick :(
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

nu har vi haft båda so proven, båda var lika svåra :P
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Raskee
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 april 2013, 11:15

Inlägg av Raskee »

Hej, någon som kommer ihåg frågorna i kemi? :)
Användarens profilbild
Jeka
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 19 januari 2013, 15:53
Ort: sollebrunn

Inlägg av Jeka »

Bara jag som tyckte so:n var enklare idag? :)
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jeka skrev:Bara jag som tyckte so:n var enklare idag? :)
jag tyckte det var mycke svårare
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Jag tyckte också att samhällskunskapen var enklare idag :)
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

jäla SO skit, hade geografi, sög balle.
Zachzon
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 11 april 2013, 17:53
Ort: Göteborg

svenska nationella

Inlägg av Zachzon »

Tjenare, behöver lite hjälp med Svenska nationella prov, gymnasie 1 :)! Den muntliga delen... Ska skriva om framtidens fildelning men har fan ingen aning om vad jag ska skriva :( Någon som har några idéer? :) TACK!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Re: svenska nationella

Inlägg av david96 »

Zachzon skrev:Tjenare, behöver lite hjälp med Svenska nationella prov, gymnasie 1 :)! Den muntliga delen... Ska skriva om framtidens fildelning men har fan ingen aning om vad jag ska skriva :( Någon som har några idéer? :) TACK!
Säg bara vad. Du tycker/tror själv, jag prata om rädda sköldpaddorna:)^^

Hade skriv delen idag skriv den som om den som hette ful och efter2 timmar och verkligen bästa texten jag skrivit på 2600-2700 ord så läser man 300-600 precis när man ska lämna in den och få börja om GG
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Re: svenska nationella

Inlägg av kjsebbe »

david96 skrev:
Zachzon skrev:Tjenare, behöver lite hjälp med Svenska nationella prov, gymnasie 1 :)! Den muntliga delen... Ska skriva om framtidens fildelning men har fan ingen aning om vad jag ska skriva :( Någon som har några idéer? :) TACK!
Säg bara vad. Du tycker/tror själv, jag prata om rädda sköldpaddorna:)^^

Hade skriv delen idag skriv den som om den som hette ful och efter2 timmar och verkligen bästa texten jag skrivit på 2600-2700 ord så läser man 300-600 precis när man ska lämna in den och få börja om GG
Haha fyfan vad surt :P Hur fan kunde du skriva så jävla mycket? Jag skrev om samma text och jag kom knappt på 300 ord :( Men jag har alltid varit förjävlig på uppsatser, det värsta som finns! :)
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

så vad tycke ni om engelska muntliga,läs och hörförståelsen?
tycke det var jävligt lätt :D
Bild
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Thoz3 skrev:så vad tycke ni om engelska muntliga,läs och hörförståelsen?
tycke det var jävligt lätt :D
Lättaste en så länge :D
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Inlägg av Allyy »

Nån som kan ge nått tips vad jag kan redovisa om i svenska muntliga? vi ska presentera nått om framtiden :cry:
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Re: svenska nationella

Inlägg av tetesnubben »

david96 skrev:
Zachzon skrev:Tjenare, behöver lite hjälp med Svenska nationella prov, gymnasie 1 :)! Den muntliga delen... Ska skriva om framtidens fildelning men har fan ingen aning om vad jag ska skriva :( Någon som har några idéer? :) TACK!
Säg bara vad. Du tycker/tror själv, jag prata om rädda sköldpaddorna:)^^

Hade skriv delen idag skriv den som om den som hette ful och efter2 timmar och verkligen bästa texten jag skrivit på 2600-2700 ord så läser man 300-600 precis när man ska lämna in den och få börja om GG

Faan vad surt :roll: Jag skrev också om "ful" men skrev runt 400-500 ord för jag såg att det stog det innan ;) Tips är att läsa instruktionerna ;) Men eftersom man inte skulle skriva så mkt så räckte det nästan me det viktigaste man ville säga :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Re: svenska nationella

Inlägg av CaToXXo »

tetesnubben skrev: Faan vad surt :roll: Jag skrev också om "ful" men skrev runt 400-500 ord för jag såg att det stog det innan ;) Tips är att läsa instruktionerna ;) Men eftersom man inte skulle skriva så mkt så räckte det nästan me det viktigaste man ville säga :)
Kan man få lite info om vad det var för nåt eller? Jag var sjuk idag, och ska väl förmodligen göra det om några dagar, kanske imorgon tillochmed.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Re: svenska nationella

Inlägg av Allyy »

CaToXXo skrev:
tetesnubben skrev: Faan vad surt :roll: Jag skrev också om "ful" men skrev runt 400-500 ord för jag såg att det stog det innan ;) Tips är att läsa instruktionerna ;) Men eftersom man inte skulle skriva så mkt så räckte det nästan me det viktigaste man ville säga :)
Kan man få lite info om vad det var för nåt eller? Jag var sjuk idag, och ska väl förmodligen göra det om några dagar, kanske imorgon tillochmed.
Du kommer få välja mellan dom 4 texterna du arbetade med i tisdags. Den han skrev om (skrev om samma) så ska du argumentera om det är rätt eller fel att skönhetsoperera sig. Och du måste skriva minst 300 ord, jag skrev ungefär 8 sidor. Jag tyckte det var en skit lätt uppgift :D
Zachzon
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 11 april 2013, 17:53
Ort: Göteborg

Inlägg av Zachzon »

Den med den indiske pojken var fan tväär enkel glömde dock datorn hahahah ;)
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Thoz3 skrev:så vad tycke ni om engelska muntliga,läs och hörförståelsen?
tycke det var jävligt lätt :D
mundliga, & läs tyckte jag var aslätt, men hör saken sög. den var en gammal jävla radio som hade störningar hela tiden -.-
dessutom så står det i kursplanen att man ska lära sig engelska, inte amerikanska. det var helt klart amerikansk dialekt på det man hörde :roll:
haha FAIL.
men det gick bra ändå
^^
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Re: svenska nationella

Inlägg av Tobiiash »

david96 skrev:
Zachzon skrev:Tjenare, behöver lite hjälp med Svenska nationella prov, gymnasie 1 :)! Den muntliga delen... Ska skriva om framtidens fildelning men har fan ingen aning om vad jag ska skriva :( Någon som har några idéer? :) TACK!
Säg bara vad. Du tycker/tror själv, jag prata om rädda sköldpaddorna:)^^

Hade skriv delen idag skriv den som om den som hette ful och efter2 timmar och verkligen bästa texten jag skrivit på 2600-2700 ord så läser man 300-600 precis när man ska lämna in den och få börja om GG


eh va? hur många sidor skrev durå? och om vad?

Jag skrev typ 305 ord eller nått och sen gick jag.
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Re: svenska nationella

Inlägg av CaToXXo »

Allyy skrev: Du kommer få välja mellan dom 4 texterna du arbetade med i tisdags. Den han skrev om (skrev om samma) så ska du argumentera om det är rätt eller fel att skönhetsoperera sig. Och du måste skriva minst 300 ord, jag skrev ungefär 8 sidor. Jag tyckte det var en skit lätt uppgift :D
Men blä, jag hatar att argumentera med mig själv skriftligt.
Aja tack för infon!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar