200 käkar tändstift och batteri nå förjävligt!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

200 käkar tändstift och batteri nå förjävligt!

Inlägg av stunt 4 life »

Tjaaa. Nu har jag kört fast igen, vettefan varför den käkar så inåt helvete med tändstift och drar batteri fast den är avstängd. Det är en fyrhjuling på 200. Shinroad tror jag
Vad tror ni det kan vara för fel? Funderade på jordningen först men det. Vet ja inte.
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Ge oss mer info om vad det är för nått och hur den beter sig först och främst. Har den larm? Testat annat värmetal på tändstiftet?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Erik_ skrev:Ge oss mer info om vad det är för nått och hur den beter sig först och främst. Har den larm? Testat annat värmetal på tändstiftet?
Den går som vanligt. Har alltid haft det problemet. Kan testa att byta värmegrad på stiftet. Ska jag gå upp nån grad då? Å varför laddar dden ut sej?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Kan det vara att det är kortslutning nån stans i elen sä den suger batteri därför eller kan det vara lyserna?
Kan man ta bort elen och bara koppla in så man har batteriet till att starta fyrhjulingen? Alltså inga lamper eller liknande
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Hur ser stiftet ut när det är "käkat"?

Har du larm på 4hjulingen?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

CaToXXo skrev:Hur ser stiftet ut när det är "käkat"?

Har du larm på 4hjulingen?
Jag vet inte hur stiftet ser ut. Aldrig kollat det och den är inte hemma för tillfället, den står hos en polare. Nej det är inget larm på den. Inte vad jag vet ialf
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Skriv svar