Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
säger samma sak som innan, byt ner dig i munstycke!!!!!!!!!Michael skrev:Nu har jag kollat vattenpumpen och sett så att allting är i ordning och det va det!
Har kollat om någonstans det kommer tjuvluft men ändå inte!
tog lös tändstiftet och kollade och det va givetvis igensotat! MEN
kan det va ett för litet tändstigt ? "typ" som gör så att han går ojämt?
har hört talas om olika typer av tändstigt. kort och långgängat samt mer !?
hmm mer tips skulle vart bra.
Kollade vattenpumpen för att han nöp när jag hade kört ett tag så nu är det åtgärdat iallafall!
Som CaToXXo sa, om du har Mikuni förgasare finns det chans att du har för litet munstycke till och med.CaToXXo skrev:Koffe har ju bestämt sig för att du ska byta ner dig en jävla massa i munstycken, så det kan du ju testa om du vill.
Jag råder dig att ta reda på vad du har för förgasare, det lär stå på sidan av förgasaren.
Har du en Mikuni-förgasare så mäter dom munstyckena på ett helt annat sätt, och då kan dina munstycken vara rimliga. Så, som sagt, ta reda på vad du har för förgasare till att börja med.
Hur mycket oljeblandning kör du med?
Jag kan ju börja med att säga att det verkar som att den går dåligt när den blivit varm, eftersom en varm motor behöver mindre bensin för att starta/gå över huvud taget än en som är kall. Alltså vore det en smart ide att börja med att gå ner i munstycke, pilla på blandningen och flytta nålen.CaToXXo skrev:Koffe har ju bestämt sig för att du ska byta ner dig en jävla massa i munstycken, så det kan du ju testa om du vill.
Jag råder dig att ta reda på vad du har för förgasare, det lär stå på sidan av förgasaren.
Har du en Mikuni-förgasare så mäter dom munstyckena på ett helt annat sätt, och då kan dina munstycken vara rimliga. Så, som sagt, ta reda på vad du har för förgasare till att börja med.
Hur mycket oljeblandning kör du med?
Suck. Du kommer och säger att han ska ha absolut max strl 120 till hans setup, hur FAAAN vet du det när du inte vet märket på hans förgasare?DerbiKoffe skrev: Jag kan ju börja med att säga att det verkar som att den går dåligt när den blivit varm, eftersom en varm motor behöver mindre bensin för att starta/gå över huvud taget än en som är kall. Alltså vore det en smart ide att börja med att gå ner i munstycke, pilla på blandningen och flytta nålen.
Sluta idiot förklara folk catoxxo.
kaxiga jävel, bara för att du har varit medlem länge så betyder inte de att du kan allt. och eftersom han inte testat något av mina förslag som är ganska basic när den går lite halvkonstigt så vet vi ju inte om jag har så jävla fel som du säger att jag harCaToXXo skrev:Suck. Du kommer och säger att han ska ha absolut max strl 120 till hans setup, hur FAAAN vet du det när du inte vet märket på hans förgasare?DerbiKoffe skrev: Jag kan ju börja med att säga att det verkar som att den går dåligt när den blivit varm, eftersom en varm motor behöver mindre bensin för att starta/gå över huvud taget än en som är kall. Alltså vore det en smart ide att börja med att gå ner i munstycke, pilla på blandningen och flytta nålen.
Sluta idiot förklara folk catoxxo.
Det FINNS inte ens storlek 80 i lågfart på twostroke.se till dellorto-förgasare, då kanske man få ta och tänka till lite? Att han kanske kan ha en annan sorts forgasare, med andra mätvärden, som kan göra att hans storlekar är rimliga, trots allt?
TS säger också att den går "i stort sett som han vill". Har svårt att tänka mig att en moppe går bra med strl 80 i lågfart och 150 i högfart.
Visst, den behöver mer bränsle när den är kall, där har du rätt. Men TS nämner också att den dör, och sen startar den igen på första kicken. Det skulle den inte göra om den surat ner sig såpass att den har dött. Eller hur?
Att stiftet är sotigt behöver inte betyda att den får för mycket bensin, det kan lika gärna vara för mycket olja, om han har klantat sig och hällt i för mycket. Därav att jag frågade hur fett han blandat oljan.
Btw, idiotförklara är ett ord, inte 2.
Javisst är jag en kaxig jävel. Alltid trevligt att gå till personangrepp när man inte har nåt vettigt att säga, eller hur?DerbiKoffe skrev:kaxiga jävel, bara för att du har varit medlem länge så betyder inte de att du kan allt. och eftersom han inte testat något av mina förslag som är ganska basic när den går lite halvkonstigt så vet vi ju inte om jag har så jävla fel som du säger att jag har
Det går inget vidare.CaToXXo skrev:Javisst är jag en kaxig jävel. Alltid trevligt att gå till personangrepp när man inte har nåt vettigt att säga, eller hur?DerbiKoffe skrev:kaxiga jävel, bara för att du har varit medlem länge så betyder inte de att du kan allt. och eftersom han inte testat något av mina förslag som är ganska basic när den går lite halvkonstigt så vet vi ju inte om jag har så jävla fel som du säger att jag har
Har jag någonsin sagt att jag kan allt? Var har jag sagt det isåfall? Länka gärna.
Jag har inte sagt att jag är helt bombsäker på att du har fel, jag ifrågasatte dig eftersom att dina förslag inte verkade stämma till 100%.
Det hade du sett om du läste mina inlägg ordentligt, istället för att bestämma dig för att jag bara vill dryga mot dig och därefter gå mot personangrepp mot mig.
TS: hur går det med moppen?
Hm, då måste du ju antingen ha stopp i kylarsystemet eller grovt felinställd tändning...?Michael skrev: Det går inget vidare.
Fick ett lite allvarliga bekymmer att han värme nyper!
Kommer 3 km sen nyper han. tog isär hela skiten.. så blir en renovation...
Kolven va skuren, samt hål. även så gick han hyfsat bra! =/
Roligt när saker går men det kostar också..
kylsystemet har jag kollat igenom, när jag va nere på fottas "stans mopedhandlare" så sa dom samma fel men det tyckte tändningen va ok.CaToXXo skrev:Hm, då måste du ju antingen ha stopp i kylarsystemet eller grovt felinställd tändning...?Michael skrev: Det går inget vidare.
Fick ett lite allvarliga bekymmer att han värme nyper!
Kommer 3 km sen nyper han. tog isär hela skiten.. så blir en renovation...
Kolven va skuren, samt hål. även så gick han hyfsat bra! =/
Roligt när saker går men det kostar också..
Kan va värt att kolla upp, inte kul om du spikar hål i den nya kolven med :/