Vad ska man ha för moppe??

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Helt rätt!
Dom heter AM7 då va? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Happy4smiler skrev:
Riejuman skrev:
gilerahjärnan skrev: tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
Derbi har aldrig varit skit, har aldrig hört om att Derbi elen skulle sluta fungera helatiden! får mig och tro att du aldrig haft Derbi och bara läst skräp på nätet..
För sista gången... om du aldrig hört att derbin är kända för att ha mycket elfel så är du inte direkt den vassaste kniven i lådan på det här ämnet. Är ni blinda elr?? har nog skrivit erfareheter massvis med gånger redan. somsagt har många kompisar som har splitter nya derbis som fått massvis av elfel nån vecka efter inköpet bara, och inte bara en utan upp till 4-5 st. så kom inte och påstå att jag läst skit på netet :evil:
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Riejuman skrev:
tS skrev:
Riejuman skrev: Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
''Talar från erfarenhet'', hur många derbis har du haft som elen pajat på eftersom du nämner alla?
Min DRD vart de inga problem med (efter att ha lagat den från förra ägaren). Gick jävligt bra och startade alltid trots att den hade gått 1400 mil. Alla strypningar bort också men inga problem ändå.
Så att dra alla över en kant känns onödigt, fel kan det vara på alla modeller och vissa går helt fläckfritt.
Till trådskaparen: Köp min snake ;) , roligare scooter får man leta efter
Ingen själv men polarnas och inte bara en utan fleras.... någåt mer herr tS måste veta för att tro?!
utifrån att bedöma från din "erfarenhet" om EN moped så skulle jag säga mitt är inte bara lite mera trovärdigt........ -_-
Eftersom du inte riktigt förstod får jag väl förtydliga.., det jag säger är att alla derbis behöver inte vara skit bara för din eller dina vänners är skit. Och eftersom du skrev att alla är skit nämnde jag min som varit långt ifrån skit, säger inte heller att alla derbis är kanon utav det var något du fick fram från texten.
Finns mopeder som går sönder hela tiden av alla olika märken. Beror ofta på hur de sköts om..
Nu kanske du förstår lite bättre vad jag menade?
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50

Inlägg av Malossi »

Om du ska du ha en moped ska du ha en moped med motor från antingen piaggio dvs Derbi, Gilera, Aprilia, Piaggio eller en motor från Minarelli dvs Beta, Yamaha, Rieju, mm.

Spelar inte så stor roll igentligen, bara den har en motor från Piaggio eller Minarelli.
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 2 augusti 2011, 23:03

Inlägg av Happy4smiler »

Jag tycker att dehär med att Derbi är skit, Derbi är bra, Rieju är skit, Rieju är bra börjar gå för långt. Alla har olika smaker och alla mopeder är alldrig likadana. Istället tycker jag att vi skriver upp en massa moped märken/modeller som han själv får välja utav, efter att han hittat den "rätta" så får han själv fråga efter fördelar och nackdelar om mopeden eller forska lite på nätet själv :)

Kan själv börja med några:

- Derbi X-treme/ Derbi X-race
- Yamaha DT/ Yamaha TZR
- Beta RR
- Gilera SMT/ Gilera RCR

Om ni tycker dehär är en bra ide så var vänlig och fortsätt :)
olséN^
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 10 juni 2012, 10:29
Kontakt:

Inlägg av olséN^ »

Fall du vill ha växlat kör på en: Beta RR50
Fall du ska köra skoter kör på en: Aprilia sr50
Båda ganska ovanliga och riktigt snygga, Betan går även ruggigt bra urpluggade!
To much is never enough.. !
Skriv svar