2 takts olja?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

2 takts olja?

Inlägg av PcCrazyMods »

Shena har Biltemas mineral 2 takts olja. http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-o ... lja-36974/ Har ca 2 dl i oljetanken kvar. Och köpte annan 2 takts olja på OKQ8. Biltemas är röd och Q8as blå. Kan man blanda oljor hur som helst?
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Finns redan en tråd om detta
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Aldrig röd och blå. Det löser sig inte i varandra. Helst ska man inte blanda 2 olika oljor från olika märken, men kör du så du nästan har soppaslut eller att du vet att tanken är tom så äre lungt. Du behöver inte skölja ur tanken osv.
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

DiNozzan skrev:Aldrig röd och blå. Det löser sig inte i varandra. Helst ska man inte blanda 2 olika oljor från olika märken, men kör du så du nästan har soppaslut eller att du vet att tanken är tom så äre lungt. Du behöver inte skölja ur tanken osv.
Ah satan. Det var det jag anade. Kan man göra så att jag har röd olja i oljetanken och lite röd olja i bensin tanken. När soppan då tar slut kan jag fortfarande ha kvar röd olja i oljetanken och fylla på blå olja i bensin tanken?
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Anledningen till att du inte kan blanda röd och blå är för att det skiktar sig så du kör på ren bensin. (orkar inte förklara noggrannare då jag sitter med skärmtangentbord)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

alldrig haft problem det är bara kylarvätskor som har det problemet vad jag vet.

Kört på gråa, röda, blåa och aldrig skärt pga oljor
Användarens profilbild
Softis
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 mars 2013, 17:11

Inlägg av Softis »

Jag har blandat Biltemas röd tvåtaktsolja med blå tvåtaktsolja på min DT det hände inget med den i alla fall. Har även blandat Biltemas mineral med syntet utan problem på samma moped
Skriv svar