Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Re: MT5 tänd problem

Inlägg av Dillpojken »

timh1 skrev:heej, har en mt5 som har varit lite svårt startad ett tag och nu helt plötsligt la den bara av, jag får ingen gnista, testat byta tändkabel, cdi,tändstift och tändspole och kollat ifall tändplattan funkar och allt verkar vara i sin ordning, har ingen aning vad det kan vara.. hjälp??
du har inte postat lite fel nu ? :lol:
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Re: MT5 tänd problem

Inlägg av joar »

timh1 skrev:heej, har en mt5 som har varit lite svårt startad ett tag och nu helt plötsligt la den bara av, jag får ingen gnista, testat byta tändkabel, cdi,tändstift och tändspole och kollat ifall tändplattan funkar och allt verkar vara i sin ordning, har ingen aning vad det kan vara.. hjälp??
Tror du behöver byta till whey 80 och sedan köra bulkpass med den.
:roll:
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Fuck it wankers
subway
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 juni 2011, 09:17

Inlägg av subway »

Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Tack på förhand! :)
Tjenare! En 15 åring till här. Som kör helt utan tillskott.

Efter träning brukar jag äta en omelett på 6 ägg, 4 riskakor och dricka 5 dl mellanmjölk till. ~ 75g protein (60g äggprotein, näst bästa proteinet efter vassle. I princip lika snabb upptagningsförmåga, snäppet långsammare. 12/-13g casein, långsamt protein som tar lång tid att spjälkas, och 2/3 g wassle.) - - ~60g kolhydrater ~25-30g fett. Främst från mjölken.

Rekommenderat intag efter träning är 20g protein Och 40g bra kolhydrater senast 30 min efter träning. Den här måltiden hjälper även mig att få i mig mitt överskott av proteiner.

Innan läggdags kan du käka en burk kvarg (kesella)
Innehåller ca 25g caseinprotein som kroppen får jobba med under natten.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Hur orkar du ovan hålla på sådär?
Absolut jobbigaste som finns...Hålla på att räkna och ha sig, eat and grow ffs!!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

subway skrev:
Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Tack på förhand! :)
Tjenare! En 15 åring till här. Som kör helt utan tillskott.

Efter träning brukar jag äta en omelett på 6 ägg, 4 riskakor och dricka 5 dl mellanmjölk till. ~ 75g protein (60g äggprotein, näst bästa proteinet efter vassle. I princip lika snabb upptagningsförmåga, snäppet långsammare. 12/-13g casein, långsamt protein som tar lång tid att spjälkas, och 2/3 g wassle.) - - ~60g kolhydrater ~25-30g fett. Främst från mjölken.

Rekommenderat intag efter träning är 20g protein Och 40g bra kolhydrater senast 30 min efter träning. Den här måltiden hjälper även mig att få i mig mitt överskott av proteiner.

Innan läggdags kan du käka en burk kvarg (kesella)
Innehåller ca 25g caseinprotein som kroppen får jobba med under natten.
Som svar på de sista, alla mejeriprodukter funkar lika bra. Dricker själv mellan 3-6dl mjölk innan de är dags o sova, då mår jag bättre på morgonen o har inte den extrema hungern.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
subway
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 juni 2011, 09:17

Inlägg av subway »

MrAndersson skrev:
subway skrev:
Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Tack på förhand! :)
Tjenare! En 15 åring till här. Som kör helt utan tillskott.

Efter träning brukar jag äta en omelett på 6 ägg, 4 riskakor och dricka 5 dl mellanmjölk till. ~ 75g protein (60g äggprotein, näst bästa proteinet efter vassle. I princip lika snabb upptagningsförmåga, snäppet långsammare. 12/-13g casein, långsamt protein som tar lång tid att spjälkas, och 2/3 g wassle.) - - ~60g kolhydrater ~25-30g fett. Främst från mjölken.

Rekommenderat intag efter träning är 20g protein Och 40g bra kolhydrater senast 30 min efter träning. Den här måltiden hjälper även mig att få i mig mitt överskott av proteiner.

Innan läggdags kan du käka en burk kvarg (kesella)
Innehåller ca 25g caseinprotein som kroppen får jobba med under natten.
Som svar på de sista, alla mejeriprodukter funkar lika bra. Dricker själv mellan 3-6dl mjölk innan de är dags o sova, då mår jag bättre på morgonen o har inte den extrema hungern.
Det går självklart lika bra, men jag tycker det är lättare (och mycket godare) att blanda lite fun light i en burk kesella istället för att dricka 7-8 dl mjölk. Lättare att hålla inne till morgonen också ;)

Difaren, jag tycker det är kul och de är även väldigt viktigt för att växa och bli stark. Speciellt när man kör utan kosttillskott som t.ex. Proteinpulver/gainer :-)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nytändning på gymmet idag satte nya rekord o allt kändes bra :twisted:
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Nytändning på gymmet idag satte nya rekord o allt kändes bra :twisted:
Tur.... hehe.

Fram med vikterna åt lättviktarna här!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Haha :wink: tränade 3h 15min idag!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 23 augusti 2012, 18:03
Ort: Mora

Inlägg av JakobRRX »

subway skrev:
Voxine skrev:Tjenare, jag är 15 år och brukar gymmar ca 2-3 gånger i veckan. Jag undrar om någon av er har några tips på bra saker att äta efter träning för att få så bra muskelbyggnad som möjligt, alltså mycket protein. Inga proteinpulver tack!

Tack på förhand! :)
Tjenare! En 15 åring till här. Som kör helt utan tillskott.

Efter träning brukar jag äta en omelett på 6 ägg, 4 riskakor och dricka 5 dl mellanmjölk till. ~ 75g protein (60g äggprotein, näst bästa proteinet efter vassle. I princip lika snabb upptagningsförmåga, snäppet långsammare. 12/-13g casein, långsamt protein som tar lång tid att spjälkas, och 2/3 g wassle.) - - ~60g kolhydrater ~25-30g fett. Främst från mjölken.

Rekommenderat intag efter träning är 20g protein Och 40g bra kolhydrater senast 30 min efter träning. Den här måltiden hjälper även mig att få i mig mitt överskott av proteiner.

Innan läggdags kan du käka en burk kvarg (kesella)
Innehåller ca 25g caseinprotein som kroppen får jobba med under natten.
Jävlar hur orkar du käka allt de där? bara äggen å mjölken blir ju över 650kcal :o
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

650kcal.. fett mycket.... Nej de är inte mycket alls!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Efter att tränat i 30 år har jag erfarenhet av att just träna rätt. Är ni ute efter att bygga upp muskler så glöm allt vad som har anabola steroider att göra. De ni vinner snabbt försvinner också snabbt . När man slutar med anabola så förtvinar musklerna mycket fort när ni slutat med anbola.

Sedan beror det på vad ni tränar. Tränar ni styrketräning eller är det för utövande av annat? För min egen del tränade jag boxning vilket innebar 40% styrketräning 20% på sandsäck och resten i ringen. Då spelar egentligen inte muskler någon roll utnan hur man är i kondition. Man kan säga att en kille på 60 kg ganska lätt kan slå ner en kille på 95 kg om han är rätt tränad.

En regel är att inte träna mer än 1-3 ggr i veckan, muskler måste vila för att orka. Sedan är en viktig sak att äta rätt, i varje fall sådana saker som ger enrgi och bygger upp dig . Feta hamburgare varje dag är inte så bra precis. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det där med att äggprotein är den näst bästa proteinen är ju bullshit. Det är inviduellt..
Årets Styrelsemedlem 2013
subway
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 juni 2011, 09:17

Inlägg av subway »

DEA!! skrev:Det där med att äggprotein är den näst bästa proteinen är ju bullshit. Det är inviduellt..
Genomsnitt? 8)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

subway skrev:
DEA!! skrev:Det där med att äggprotein är den näst bästa proteinen är ju bullshit. Det är inviduellt..
Genomsnitt? 8)
Genomsnitt? What?!

Själv har man beställt nu detta.
MM Sports Hardcore T-shirt
Storlek: Large
Färg: Vit

MM Sports Hardcore T-shirt
Storlek: Medium
Färg: Svart


Body Science Gainer
Choklad Laktosfri

Body Science Gainer
Jordgubb Laktosfri

Gasp Hardcore Wrist Wraps
Handledsskydd

Ville pröva body Science gainer och nu får vi se hur den smakar och är!
Köpte med lite extra saker. Hihi.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:650kcal.. fett mycket.... Nej de är inte mycket alls!
Haha, precis! Ligger själv på ett över skott på 500 kcal om dagen ungefär! Då ligger jag runt 4200 kcal per dag! De blir mycket mat kan jag lova!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

difaren skrev:
subway skrev:
DEA!! skrev:Det där med att äggprotein är den näst bästa proteinen är ju bullshit. Det är inviduellt..
Genomsnitt? 8)
Genomsnitt? What?!

Själv har man beställt nu detta.
MM Sports Hardcore T-shirt
Storlek: Large
Färg: Vit

MM Sports Hardcore T-shirt
Storlek: Medium
Färg: Svart


Body Science Gainer
Choklad Laktosfri

Body Science Gainer
Jordgubb Laktosfri

Gasp Hardcore Wrist Wraps
Handledsskydd

Ville pröva body Science gainer och nu får vi se hur den smakar och är!
Köpte med lite extra saker. Hihi.
Deras gainer är sjukt goda! Det negativa är att skiten skummar så jävla mycket
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

runners skrev: Sedan beror det på vad ni tränar. Tränar ni styrketräning eller är det för utövande av annat? För min egen del tränade jag boxning vilket innebar 40% styrketräning 20% på sandsäck och resten i ringen. Då spelar egentligen inte muskler någon roll utnan hur man är i kondition.
Muskler spelar ju visst roll! även om de inte är stora måste de vara uthålliga. I alla fall för kampsporter. Det är därför många boxare och liknande tränar uthållighetsträning, lätta vikter massor med reps och högintensivt. Fast det kanske är det du menar med kondition?
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Trinity skrev:
runners skrev: Sedan beror det på vad ni tränar. Tränar ni styrketräning eller är det för utövande av annat? För min egen del tränade jag boxning vilket innebar 40% styrketräning 20% på sandsäck och resten i ringen. Då spelar egentligen inte muskler någon roll utnan hur man är i kondition.
Muskler spelar ju visst roll! även om de inte är stora måste de vara uthålliga. I alla fall för kampsporter. Det är därför många boxare och liknande tränar uthållighetsträning, lätta vikter massor med reps och högintensivt. Fast det kanske är det du menar med kondition?

Ja då får man låta den sstå i några minuter och låta skummet lägga sig! Funkaar iaf med GG's gainer.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har nu tränat ett pass och tycker att triceps är svårt. . Känns som att alla övningar blir likadana? Har ni några tips?

Sen hur många av er använder wrist wraps flitigt?
Hur många använder bälte tilö allt typ? Biceps, bröst, rygg, axlar, knäböj osv?
Årets Styrelsemedlem 2013
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Bälte är för kärringar!

Haha nejmen jag försöker att använda det så lite som möjligt, känns som att man fuskar om man använder bälte i tex marklyft!
Använder faktiskt mest bälte när jag kör dips, men de är bara för att jag ska kunna knyta fast vikter någonstas :D
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Bältet används oftast på fel sätt. De ska inte sitta tight åt... man ska spänna ut magmuskulaturen mot bandet. man ska få in fingrarna mellan magen och bandet, vilket många inte inser.
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Har nu tränat ett pass och tycker att triceps är svårt. . Känns som att alla övningar blir likadana? Har ni några tips?

Sen hur många av er använder wrist wraps flitigt?
Hur många använder bälte tilö allt typ? Biceps, bröst, rygg, axlar, knäböj osv?
Triceps- Typ dips, triceps pushdown, smalbänk!!! och sedan Sittande triceps extentions eller vad fan de heter, de är faktiskt personliga favoriten.

Sedan Wrist wraps har jag precis beställt och ska se om de hjälper i smalbänken då mina handleder viker sig väldigt lätt där så vi får se!

Sedan om bälte, har aldrig använt.. men det kommer nog senare när jag börjar komma upp i dem tyngre vikterna!
Trinity skrev:Bältet används oftast på fel sätt. De ska inte sitta tight åt... man ska spänna ut magmuskulaturen mot bandet. man ska få in fingrarna mellan magen och bandet, vilket många inte inser.
Du ska ha ca 10cm mindre än din midja, det är iaf vad dom flesta har sagt till mig, tyngdlyftare alltså!

Peace
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

man har väl bara bältet så man lättare ska känna att man håller hållningen ? min bror sa att jag bara behövde de om jag hade dålig hållning och inte kontroll på mina muskler och man har de i början elr i riktigt tunga lyft så du verkligen känner att du lyfter rätt och inte fel?

sen fattar jag inte dem som har bälte när kör hantel press så tar dem typ 20 i varje hand-.-



sen tips på bra mat innan så man får mycket energi som går fort att laga? nu senast har de mest blivit egen gjord pyttepanna med ägg och 2 baner.

sen ligger man på 72 nu :D
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
subway
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 juni 2011, 09:17

Inlägg av subway »

DEA!! skrev:Har nu tränat ett pass och tycker att triceps är svårt. . Känns som att alla övningar blir likadana? Har ni några tips?

Sen hur många av er använder wrist wraps flitigt?
Hur många använder bälte tilö allt typ? Biceps, bröst, rygg, axlar, knäböj osv?
Triceps är väldigt lätt att träna men ganska enformigt. De går dela in tricepsövningarna i två "grupper". Drag och press. Drag vid t.ex frenchpress, extensions osv. Och press vid .t.ex dips, då man pressar upp kroppsvikten helt enkelt.
Enligt mig ska man inte börja använda wraps, bälte, dragremmar etc förrän man tränat ett tag och fått in lite stabilitet i leder och muskler. Viktigt för att man inte ska träna för tungt och skada sig :D
Jag använder bara wraps vid tunga pressövningar såsom bänk, hantelpress och militärpress när handlederna gärna lätt viker sig och då man inte fokuserar på att hålla spänningen i underarmarna och greppet som man gör vid t.ex curl av alla dess slag. Bälte använder jag aldrig då jag tycker att om man inte klarar av att utföra ett set på en vikt utan att göra fel och behöver ett bälte kör man för tungt. Viktbälte vis chis och dips är ju en annan sak :P

Men visst är det mycket skönare att köra med wraps
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Förstår dock inte varför du använder wraps till curl's?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

joar skrev:Bälte är för kärringar!

Haha nejmen jag försöker att använda det så lite som möjligt, känns som att man fuskar om man använder bälte i tex marklyft!
Använder faktiskt mest bälte när jag kör dips, men de är bara för att jag ska kunna knyta fast vikter någonstas :D
Haha okej sen tar du 60 kg i mark?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:
joar skrev:Bälte är för kärringar!

Haha nejmen jag försöker att använda det så lite som möjligt, känns som att man fuskar om man använder bälte i tex marklyft!
Använder faktiskt mest bälte när jag kör dips, men de är bara för att jag ska kunna knyta fast vikter någonstas :D
Haha okej sen tar du 60 kg i mark?
Hahah! Nej joar är en grov rackare

Använder inte heller bälte till mark, men hade kunnat tänka mig att göra det ifall jag kör riktigt tungt 1-2-3 reps.

Mitt tips är att dra på bältet när ni känner att magen inte orkar stabilisera ryggen vid lyft. (De flesta "större" kör mycket med bälte)
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Sen vet jag inte om bälte gör så mycket egentligen?
Aa när dom kör 300kg + i mark så går det åt..
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Bälte behövs väl när ens egna kropp behöver det.. handlar väl inte om man är stor eller ej utan det är väl till förhållande till sin egna vikt det handlar om!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Just därför är det inte för kärringar.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:Just därför är det inte för kärringar.
vad tar ni i mark då?
Vad tränar ni med för vikter inte max!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

150-180kg
Årets Styrelsemedlem 2013
subway
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 juni 2011, 09:17

Inlägg av subway »

difaren skrev:Förstår dock inte varför du använder wraps till curl's?
För att stabilisera handleden och kunna fokusera mer på kontakt i biceps :D
Skriv svar