Garelli Gary Uno Långtidsprojekt!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Garelli Gary Uno Långtidsprojekt!

Inlägg av Hemlige Arne »

Tjenare!
Hade tänkt och slänga upp ett projekt som jag och mina kompisar har påbörjat!

Historia:
Det började med att min pappa kom hem med moppen och sa att min morsa skulle få den i födelsedags present. Hon blev skit glad men använde inte den någonting så det slutade med att min brorsa använde den till att köra lite med i området. Sedan plötsligt en dag så slutade moppen driva. Så jag, Derbihenrohn och Aerox-Fille beslutade att öppna upp motorn och kolla vad de va för fel. Dumma som vi va så skruvade vi upp ''motorkåpan'' när den stod på stödet så all motorolja bara forsade ut. Det slutade med att vi bytte motoroljan och hittade felet. Det var en mutter som hade lossnat som på något sätt gjorde så att den inte drev. Muttern lossnade ännu en gång ca 1 månad senare men det fixade jag genom att lägga ner moppen och skriva in muttern lite smidigt ;) Sedan dess har den ståt i garaget tills nu då jag, Derbihenrohn och Aerox-Fille blev riktigt sugna på att renovera hela skiten. Så nu börjar det!

Mål:
Att få mopeden att fungera samt att ingenting ska läcka, resultatet av färgen ska vara riktigt snyggt och putsa samt tvätta vart enda del och få den ricktigt fin innan nästa ägare ska sätta sitt feta rövhål på den...

Planer:
blästra ramen
lacka ramen
tvätta rent allt
nya skruvar
lacka avgasröret
lacka diverse delar och detaljer
byta eventuella packningar
få den att starta
lacka fälgar
renovera motorn

Hur den såg ut innan vi plockade ner den:
Bild
Bild

Första uppdajten kommer imorgon pga att ja inte orkar lägga upp den idag :p
Senast redigerad av Hemlige Arne den 27 mars 2013, 10:46, redigerad totalt 3 gång.
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Stiligt Arne!
Släng iväg ett sms om jag ska hjälpa till :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Stiligt Arne!
Släng iväg ett sms om jag ska hjälpa till
Tack fan! Jajemen! :)
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Skriv svar