Moped CDI på cross?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Moped CDI på cross?

Inlägg av Asddfgf4 »

Kan man använda en CDI box från en moppe på en 250 cross eller är det olika spänningar och sån skit? Jag tänkte att man kanske kunde använda CDI boxen från min Derbi Senda r50 -99 till min husqvarna wr250 -87. DOm har ju lika många sladdar och sånt iaf :P
Bild
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

testa?:)
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Re: Moped CDI på cross?

Inlägg av suzukiwheelier »

Asddfgf4 skrev:Kan man använda en CDI box från en moppe på en 250 cross eller är det olika spänningar och sån skit? Jag tänkte att man kanske kunde använda CDI boxen från min Derbi Senda r50 -99 till min husqvarna wr250 -87. DOm har ju lika många sladdar och sånt iaf :P
samma moppe och årsmoddel som mig ju :lol: jag gav en gång en cdi box åt en kompis som hade en cross, fungerade hur bra som helst, men är inte säkert att du får upp lika redig gnista med moppe cdi men testa ;)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Har skruvat loss CDI:n från moppen nu, ska testa när farsan kommer hem med nyckeln till verkstaden :P För jag menar, en gnista som är orange och knappt syns kan ju knappast bli sämre om jag byter te moppe CDI ^^ Just nu orkar ju fan ginstan knappt mellan elektroderna ;)
Bild
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Okej, dubbelpost, sorry, men tänkte bara meddela att nej det funka inte, och jag ger upp med crossfanskapet nu. Annonsen kommer la ut på blocket imorn, ta en titt, felet är ju bara gnistan, så om ni vet hur man löser det så får ni en hej dundrande cross för en billig peng :P
Bild
Skriv svar