Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

Hejsan!
Var ett tag sedan jag var aktiv här men nu gör jag comeback igen!
Det är nämligen så att gjorde mig av med min Derbi Drd Lmt Edt (se gallri) nu i höstas pga. att hela samhällets polis hade satt mig som prio 1 och den senaste jakten var nära att sluta i illa för min del. Har nu varit fordonslös sedan dess (fyller 17 i år).

Nu är det så att det har börjat klia i gasarmen igen och jag har nu planerat att ta mc kort (125cc) till sommarn men har en/ett par frågor.
Jag vill ju såklart ha något som kan mäta sig med min f.d moped eller kanske till och med snäppet vassare.
Jag lirade på min Derbi (gamla motorn) bla. 74cc, 19mm förgasare, metrakit rör, osv. Ett riktigt monster med andra ord.
Och vad jag har kunnat läsa mig till så är en lätt mc ganska 'slö', 4takt/2takt? Allting är ju relativt men jag undrar lite ungefär hur min gamle Derbi står sig mot en lätt mc. Vi kan ta ktm duke 125 (strypt/ostryp).

Tack på förhand! /DerbiPojken
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:28
Ort: Stockholm

Inlägg av Snowrider »

Duken är den vassaste 4taktaren. men om du vill ha fart och fläkt ska du skaffa tvitakt! :wink:
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Inlägg av DePo »

Snowrider skrev:Duken är den vassaste 4taktaren. men om du vill ha fart och fläkt ska du skaffa tvitakt! :wink:
Okay, men om man ska jämföra duke'n med min f.d moped.
Vilken ger mest power?
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

Det är sant att 4 taktarna är lite slöa (det finns med 4 ventiler som går snäppet bättre), så det är väl att utesluta. Det vidrigaste i 125a väg när det gäller acceleration är nog ktm exc 125 värst, men serviceintervallerna är ju att tänka på också... ktmen levererar ca 40HK ostrypt. Därför väljer många att köra yamaha dt125 istället, även den 2 takt som levererar ca 25HK ostrypt. Och jag kan lova att din Derbi du hade är en fjärt i rymden i gemförelse med båda, speciellt ktmen, men dtn levererar tillräckligt också!
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

DePo skrev:
Snowrider skrev:Duken är den vassaste 4taktaren. men om du vill ha fart och fläkt ska du skaffa tvitakt! :wink:
Okay, men om man ska jämföra duke'n med min f.d moped.
Vilken ger mest power?
Dom har 15 hk original vilket nog är mer än eller ungefär lika med vad du fick ut av din Derbi, men går ju att trimma. Är ingen expert men skulle tro att dom är strypta. Annars köp en tvåtakt, typ Gas-Gas eller liknande. Hört att man kan få upp dom i 35-40 hästar utan problem.
Bild
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av p0d1 »

DePo skrev:har börjat klia i gasarmen igen och jag har nu planerat att ta mc kort (125cc) till sommarn men har en/ett par frågor.
Jag vill ju såklart ha något som kan mäta sig med min f.d moped eller kanske till och med snäppet vassare.
Jag lirade på min Derbi (gamla motorn) bla. 74cc, 19mm förgasare, metrakit rör, osv. Ett riktigt monster med andra ord.
Och vad jag har kunnat läsa mig till så är en lätt mc ganska 'slö', 4takt/2takt? Allting är ju relativt men jag undrar lite ungefär hur min gamle Derbi står sig mot en lätt mc. Vi kan ta ktm duke 125 (strypt/ostryp).

Tack på förhand! /DerbiPojken
Att en 125a är slöa är både sant, samt en myt, beror helt enkelt på vad du skaffar, tar vi det Honda XR125 så är den väldigt slö, när jag övningskörde med den så vart jag dragen av en moped som körde om mig även om jag varvade ur 1-2-3an, topphastighet på typ 105/110 km/h beroende på lutning och vinden.

Ska du ha något som mäter sig med din hyper så är det en tvåtaktare som du ska ha, självklart ostrypt då du landar på 20 hästar++.
DT125an jag hade har cirka 22-24 hästar ostrypt, dock så var min strypt, har kört en DT125X(motard-version) ostrypt, fan vad rolig den var, smått gasres på tvåan och gick som ett skållat ollon.

Sen finns det Aprilia RS, KTM EXC, Husqvarna osv..
Kolla på tvåtakt bara om du vill ha något som är bättre än din hyper.


Snowrider skrev:Duken är den vassaste 4taktaren. men om du vill ha fart och fläkt ska du skaffa tvitakt! :wink:
Hahaha ja att duken är den vassate 125an/fyrtaktan kan diskuteras ganska grovt, överskattat skit, ingen speciell hoj.
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

p0d1 skrev:
DePo skrev:har börjat klia i gasarmen igen och jag har nu planerat att ta mc kort (125cc) till sommarn men har en/ett par frågor.
Jag vill ju såklart ha något som kan mäta sig med min f.d moped eller kanske till och med snäppet vassare.
Jag lirade på min Derbi (gamla motorn) bla. 74cc, 19mm förgasare, metrakit rör, osv. Ett riktigt monster med andra ord.
Och vad jag har kunnat läsa mig till så är en lätt mc ganska 'slö', 4takt/2takt? Allting är ju relativt men jag undrar lite ungefär hur min gamle Derbi står sig mot en lätt mc. Vi kan ta ktm duke 125 (strypt/ostryp).

Tack på förhand! /DerbiPojken
Att en 125a är slöa är både sant, samt en myt, beror helt enkelt på vad du skaffar, tar vi det Honda XR125 så är den väldigt slö, när jag övningskörde med den så vart jag dragen av en moped som körde om mig även om jag varvade ur 1-2-3an, topphastighet på typ 105/110 km/h beroende på lutning och vinden.

Ska du ha något som mäter sig med din hyper så är det en tvåtaktare som du ska ha, självklart ostrypt då du landar på 20 hästar++.
DT125an jag hade har cirka 22-24 hästar ostrypt, dock så var min strypt, har kört en DT125X(motard-version) ostrypt, fan vad rolig den var, smått gasres på tvåan och gick som ett skållat ollon.

Sen finns det Aprilia RS, KTM EXC, Husqvarna osv..
Kolla på tvåtakt bara om du vill ha något som är bättre än din hyper.


Snowrider skrev:Duken är den vassaste 4taktaren. men om du vill ha fart och fläkt ska du skaffa tvitakt! :wink:
Hahaha ja att duken är den vassate 125an/fyrtaktan kan diskuteras ganska grovt, överskattat skit, ingen speciell hoj.
Precis ett sådant svar jag ville ha, det tackar jag för!:)
Jaa en Ktm exc är väl de som lockar mest, men dom verkar ju ganska dyra i drift vilket gicetvis är en nackdel.
Men om jag har förstått det hela rätt så har alltså en 125:a av nyare slag (4-takt) knappt något chans mot min gamla 2-taktare (har själv svårt att tro att en 4-takt 125 skulle dra den i accelation och toppfart).
Man vill ju inte bli bli missnöjd med effekten efter sitt mc-köp.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av saile96 »

DePo skrev:Hejsan!
Var ett tag sedan jag var aktiv här men nu gör jag comeback igen!
Det är nämligen så att gjorde mig av med min Derbi Drd Lmt Edt (se gallri) nu i höstas pga. att hela samhällets polis hade satt mig som prio 1 och den senaste jakten var nära att sluta i illa för min del. Har nu varit fordonslös sedan dess (fyller 17 i år).

Nu är det så att det har börjat klia i gasarmen igen och jag har nu planerat att ta mc kort (125cc) till sommarn men har en/ett par frågor.
Jag vill ju såklart ha något som kan mäta sig med min f.d moped eller kanske till och med snäppet vassare.
Jag lirade på min Derbi (gamla motorn) bla. 74cc, 19mm förgasare, metrakit rör, osv. Ett riktigt monster med andra ord.
Och vad jag har kunnat läsa mig till så är en lätt mc ganska 'slö', 4takt/2takt? Allting är ju relativt men jag undrar lite ungefär hur min gamle Derbi står sig mot en lätt mc. Vi kan ta ktm duke 125 (strypt/ostryp).

Tack på förhand! /DerbiPojken


duken går som en påse skit om man gämför me en hyper moppe... vill du ha något att gasa me så skall du välja exc eller gasgas då det år dom 2 med mest krut i motorn av alla 125cc

sätter du dig på en exc en gång kommer du va fast, du kommer alldrig att villa sitta på din sketna "hyper" moppe
Senast redigerad av saile96 den 26 mars 2013, 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av p0d1 »

DePo skrev: Precis ett sådant svar jag ville ha, det tackar jag för!:)
Jaa en Ktm exc är väl de som lockar mest, men dom verkar ju ganska dyra i drift vilket gicetvis är en nackdel.
Men om jag har förstått det hela rätt så har alltså en 125:a av nyare slag (4-takt) knappt något chans mot min gamla 2-taktare (har själv svårt att tro att en 4-takt 125 skulle dra den i accelation och toppfart).
Man vill ju inte bli bli missnöjd med effekten efter sitt mc-köp.
Ta det folk skriver med en nypa salt då de flesta gissar sig fram, ta en titt i lätt mc-tråden, lägg undan ett par timmar och skumläs, finns hur mycket vettig informaiton som helst där!

En EXC har ju inte en motor anpassad för att köra väg med utan för enduro ju, så de är inte riktigt gjorda för att pendlas med eller så.
Sök lite och kolla in brittiska och tyska forum(google translate), min uppfattning är att exc är rätt vanlig som 125a i dessa länder så du hittar säkert mera information angående timmar på kolv och allt sådant.

KTMshop.se har säkert exc 125a, in där och kolla på priset på reservdekar så får du en uppfattning om saker och ting.

Din hyper drar nog de flesta fyrtakts 125or så satsa på tvåtakt, effekt ÄR roligt.

Inkludera körkort och utrustning i ditt pris om du nu tänker använda det(vilket jag anser är en självklarhet).
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

saile96 skrev:duken går som en påse skit om man gämför me en hyper moppe... vill du ha något att gasa me så skall du välja exc eller gasgas då det år dom 2 med mest krut i motorn av alla 125cc

sätter du dig på en exc en gång kommer du va fast, du kommer alldrig att villa sitta på din sketna "hyper" moppe
Som jag misstänkte då alltså.. en EXC tycks då vara det enda alternativet.
Det verkar inte vara något direkt överflöd på gatreggade exc. Så till en ny frågeställning. Hur svårt är det att strypa ner en exc och få den reggad för gata?
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

p0d1 skrev:Ta det folk skriver med en nypa salt då de flesta gissar sig fram, ta en titt i lätt mc-tråden, lägg undan ett par timmar och skumläs, finns hur mycket vettig informaiton som helst där!

En EXC har ju inte en motor anpassad för att köra väg med utan för enduro ju, så de är inte riktigt gjorda för att pendlas med eller så.
Sök lite och kolla in brittiska och tyska forum(google translate), min uppfattning är att exc är rätt vanlig som 125a i dessa länder så du hittar säkert mera information angående timmar på kolv och allt sådant.

KTMshop.se har säkert exc 125a, in där och kolla på priset på reservdekar så får du en uppfattning om saker och ting.

Din hyper drar nog de flesta fyrtakts 125or så satsa på tvåtakt, effekt ÄR roligt.

Inkludera körkort och utrustning i ditt pris om du nu tänker använda det(vilket jag anser är en självklarhet).
Jag får väl släppa duke'n och lägga mitt fokus på en exc istället och researcha lite mer. En mc utan någon vidare effekt känns inte relevant.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av p0d1 »

DePo skrev: Som jag misstänkte då alltså.. en EXC tycks då vara det enda alternativet.
Det verkar inte vara något direkt överflöd på gatreggade exc. Så till en ny frågeställning. Hur svårt är det att strypa ner en exc och få den reggad för gata?
Måste det verkligen vara en EXC, har du råd med servicen, bensinen och allt sådant? En EXC drar nog lätt över 1 liter milen.

Svårt och svårt... Strypkit kostar väl närmare 1000 kronor strypkitet..
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... W-strypkit
Kort version (För dig som bara vill ha in strypen snabbast möjligt.):

Skriv ner ditt UNIKA chassi/ram-nummer.
Köp rätt strypkit till din motorcykel. Ange ditt chassi/ram-nummer från punkt 1 vid beställning.
När du får strypkittet medföljer ett intyg som är märkt med ditt chassi/ram-nummer. Kontrollera att det stämmer. Även ett klistermärke med den nya effekten och andra detaljer kan medfölja.
Montera i kitet själv eller låt en verkstad göra det. Den som monterar kitet skall sedan intyga korrekt montering genom att skriva under i intyget.
Ring bilprovningen och boka en registreringsbesiktning (inte en vanlig kontrollbesiktning!)
Ta med ägarbevis (del 1 OCH del 2), leg, intyg och 680 kr (!) och åk med MCn till bilprovningen på avtalad tid.
DePo skrev: Jag får väl släppa duke'n och lägga mitt fokus på en exc istället och researcha lite mer. En mc utan någon vidare effekt känns inte relevant.
Finns bättre alternativ än EXC, men det mesta beror på ditt användningsområde utav hojen.
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

p0d1 skrev:Måste det verkligen vara en EXC, har du råd med servicen, bensinen och allt sådant? En EXC drar nog lätt över 1 liter milen.

Svårt och svårt... Strypkit kostar väl närmare 1000 kronor strypkitet..
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... W-strypkit
Kort version (För dig som bara vill ha in strypen snabbast möjligt.):

Skriv ner ditt UNIKA chassi/ram-nummer.
Köp rätt strypkit till din motorcykel. Ange ditt chassi/ram-nummer från punkt 1 vid beställning.
När du får strypkittet medföljer ett intyg som är märkt med ditt chassi/ram-nummer. Kontrollera att det stämmer. Även ett klistermärke med den nya effekten och andra detaljer kan medfölja.
Montera i kitet själv eller låt en verkstad göra det. Den som monterar kitet skall sedan intyga korrekt montering genom att skriva under i intyget.
Ring bilprovningen och boka en registreringsbesiktning (inte en vanlig kontrollbesiktning!)
Ta med ägarbevis (del 1 OCH del 2), leg, intyg och 680 kr (!) och åk med MCn till bilprovningen på avtalad tid.
DePo skrev: Jag får väl släppa duke'n och lägga mitt fokus på en exc istället och researcha lite mer. En mc utan någon vidare effekt känns inte relevant.
Finns bättre alternativ än EXC, men det mesta beror på ditt användningsområde utav hojen.
Tackar för guiden, den ska skummas igenom!
Råd har jag sålänge kostnaderna inte spårar fullständigt. Budget för hojj ligger på runt 35K och en driftkostnad på runt 2K i månaden sponsras av mina förädrar så det ska nog inte vara några större problem egentligen.
Det största problemet är att övertala min kära far till en 2-t ist för 4-t.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av p0d1 »

DePo skrev: Tackar för guiden, den ska skummas igenom!
Råd har jag sålänge kostnaderna inte spårar fullständigt. Budget för hojj ligger på runt 35K och en driftkostnad på runt 2K i månaden sponsras av mina förädrar så det ska nog inte vara några större problem egentligen.
Det största problemet är att övertala min kära far till en 2-t ist för 4-t.
Varsegod, i tråden snackas det om att köpas direkt utav tillverkaren i Tyskland, men nu måste man köpa via återförsäljare i Sverige eftersom de antagligen har satt ett krav på det eller dylikt så de tjänar mer pengar på det.

2000 kronor lär nog räcka, men du har fortfarande inte svarat om ditt användningsområde.

Vad är det som får honom att vilja att du ska ha fyrtaktare istället för tvåtaktare? Ser inga fördelar med det i så pass låg kubik om man inte tänker fjolla runt och köra touring eller pendla 10 mil motorväg per dag.
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

p0d1 skrev:Varsegod, i tråden snackas det om att köpas direkt utav tillverkaren i Tyskland, men nu måste man köpa via återförsäljare i Sverige eftersom de antagligen har satt ett krav på det eller dylikt så de tjänar mer pengar på det.

2000 kronor lär nog räcka, men du har fortfarande inte svarat om ditt användningsområde.

Vad är det som får honom att vilja att du ska ha fyrtaktare istället för tvåtaktare? Ser inga fördelar med det i så pass låg kubik om man inte tänker fjolla runt och köra touring eller pendla 10 mil motorväg per dag.
Vad jag kommer använda den till är att leka, fullgas genom stan och gärna att den samarbetar någorlunda på skogsstigar.
ur min pappas synvinkel så är det väl en kobination mellan pendlarmedel och leksak. Han ogillar ljudet från 2t och vill ha så lite strul som möjligt.
Men jag har övertalat honom förr och kommer med all säkerhet att göra de igen.
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

kan ju trimma 125?:)
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av p0d1 »

DePo skrev: Vad jag kommer använda den till är att leka, fullgas genom stan och gärna att den samarbetar någorlunda på skogsstigar.
ur min pappas synvinkel så är det väl en kobination mellan pendlarmedel och leksak. Han ogillar ljudet från 2t och vill ha så lite strul som möjligt.
Men jag har övertalat honom förr och kommer med all säkerhet att göra de igen.
Polisen kommer jaga dig fast du skaffar 125a, speciellt om du ska ha fullgas genom stan. Men EXC blir nog ett bra val, se till att du köper en med motard-kit samt offroad-kit om du tänker köra på skogsstigar..
Dyrt med nya fälgar, däck, bromsskivor och ok..

Att en tvåtaktare strular är egentligen en myt, sköter du servicen ordentligt och kör som en människa när den är kall så kommer det inte strula speciellt mycket.
DT125an jag hade har tex 2000 mil på kolven, och allt under 2000 mil var typ luftfilter, tändstift, växellådsolja osv.

tobbe_159 skrev:kan ju trimma 125?:)
Vad snackar du om ens?
Användarens profilbild
DePo
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 1 april 2012, 16:39

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av DePo »

p0d1 skrev:Polisen kommer jaga dig fast du skaffar 125a, speciellt om du ska ha fullgas genom stan. Men EXC blir nog ett bra val, se till att du köper en med motard-kit samt offroad-kit om du tänker köra på skogsstigar..
Dyrt med nya fälgar, däck, bromsskivor och ok..

Att en tvåtaktare strular är egentligen en myt, sköter du servicen ordentligt och kör som en människa när den är kall så kommer det inte strula speciellt mycket.
DT125an jag hade har tex 2000 mil på kolven, och allt under 2000 mil var typ luftfilter, tändstift, växellådsolja osv.
Yes, EXC känns som det rätta valen!
Då är det bara att börja leta upp en fin sak med åtminstone SM-kitt som du nämner.
Serviceargumentet ska jag även de ta med far min.

Jag tackar så hjärtligt för den hjälpen jag fått! Creds till dig!
Over and out /DePo :wink:
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Re: Byta upp mig, hyper vs. lätt-mc

Inlägg av GreckE »

DePo skrev:
p0d1 skrev:Varsegod, i tråden snackas det om att köpas direkt utav tillverkaren i Tyskland, men nu måste man köpa via återförsäljare i Sverige eftersom de antagligen har satt ett krav på det eller dylikt så de tjänar mer pengar på det.

2000 kronor lär nog räcka, men du har fortfarande inte svarat om ditt användningsområde.

Vad är det som får honom att vilja att du ska ha fyrtaktare istället för tvåtaktare? Ser inga fördelar med det i så pass låg kubik om man inte tänker fjolla runt och köra touring eller pendla 10 mil motorväg per dag.
Vad jag kommer använda den till är att leka, fullgas genom stan och gärna att den samarbetar någorlunda på skogsstigar.
ur min pappas synvinkel så är det väl en kobination mellan pendlarmedel och leksak. Han ogillar ljudet från 2t och vill ha så lite strul som möjligt.
Men jag har övertalat honom förr och kommer med all säkerhet att göra de igen.
behandlar du dom rätt så kan en två-takt strula exakt lika lite som en fyr-takt, och du kan tänka så här, skulle en fyrtaktare rasa då blir det betydligt dyrare än en tvåtaktare!
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

De flesta problemen folk har med (icke modifierade) tvåtaktare är ägarrelaterade. Antingen genom att dom inte servas som dom ska, eller att mekandet görs av ett klantarsel som inte klarar av det. (Moppar mekas sönder mycket mer än dom körs sönder, just för att dom ägs av okunniga klantarsel som vill meka men inte har en aning om hur man ska göra, eller om det ens behövs.)

Fyrtaktsmotorer har ju vissa fördelar, men dom kommer inte till sin rätt i dessa små storlekar. 125cc och mindre ska vara tvåtakt om man är ute efter nått slags prestanda.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar