Olovlig körning, vänte tid ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Olovlig körning, vänte tid ?

Inlägg av xytoo »

Jag torska för ca 1 månad sen och polisen tog mopeden och skulle kolla trim, det har gått en månad nu och jag har inte hört något från någon, så jag undrar hur lång tid det tar innan man får veta vad man får för straff ?

För övrigt så stod jag och tankade och när jag hade varit inne och betalt och var på väg ut så kom där fram en civilklädd kille som tydligen va polis men var ur tjänst, och han ringde då på förstärkning och det kom 2 polisbilar (4+1 polis) och dom första poliserna som var på plats kunde inte regler om mopeder och hade ingen aning där av nästa polis bil och efter några frågor så antog dom att min moped va trimmad, Och körde där efter mopeden till stationen, jag fick inte se något polis id eller något :s

Jag fick hem ett brev från Bilprovningen för 2-2,5 vecka sen och har kontroll besiktning den 12 mars, dvs om ca 2 veckor !
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Ring till polisstationen och fråga
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

ring polisen och tjata att du vill ha tillbaks den annars kan det dröja, länge!
om du stod och tankade och dom inte sett dig köra kommer du antagligen inte att få olovlig körning. men om du skulle få det så tar det ca 6månader från det att du blir tagen tills transportstyrelsen har beslutat om du ska få uppskjutet...
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Skriv svar