AndreWidestedt skrev:
nog går det alltid. Men jag tror han menar att man bör inte göra det, kan skada motorn. Precis som man kan köra 70cc på orginal vev, dock kommer veven ta mer stryk än med 50cc.
Absolut inte samma sak, jag har kört 2000mil med 0.9bar. En annan har kört 1500 med 1.6 bar. Det är inga problem att ladda. Sen är det aldrig snack om några 400hk med att bara byta turbo.
man BÖR inte ladda mer än 1bar då stakarna BRUKAR ge med sig då.
med att byta turbo menade jag att den och kolvarna är det som inte tål 400hk om man byter dom (+massa annat för att få ut mer effekt såklart) så kan man ha 400hk med andra delar original.
Jag har chippat min Diesel Audi orginal är den på 140hk nu är den nog på 200 ungefär står att det ska vara på 170 men har kört ifrån en 170hästare så det är bra mycket mer men det är diesel ingen aning om hur det blir av att chippa en bensinare då jag aldrig gjort det men 100 nm ur en bensinare.. känns inte så sant inte 70hk för den delen heller men inte vet jag
Måste bara fråga er som säger att han ska byta fjäder i wg eller byta hela wg:n gå in på det BSR steget han länka och kolla
där följer med en wg på 0,8bar vilket kommer höja laddet och jag skulle tro att han får ut närmare 200hk från det steget men om du sen vill ha mer effekt så kan du ju porta toppen och hänga dit en vassare kam.
och vill du ha lite goare ljud så kan du montera 3" från downpipe och montera sportluftsfilter (OBS inte biltema utan något med bra kvalite och tänk på att den ska suga kall luft) och sen på med en öppen Dump ventil
Rekommenderar dig inte till att ladda över 1bar på org delar !
Byt wastgate (eller bara fjädern ), portad & planad 531-topp (sitter standard på alla 940gl 91-92 med B230fb motorn) samt en roligare kamaxel. Större turbo, spridare, 3" LMM, Större downpipe & avgassytem, större intercooler, chip i både tändning & bränslebox (t.ex vikingchip eller BSR) och mappa bilen. Med dessa modifieringar bör du tjäna några hästar iaf Om man ska vara ännu seriösare så montera smidda kolvar samt H-profilstakar samt saker runtikring
no turboshit just real power ! sugis trimma bilen istället tyvärr så är de 3 gånger så dyrare och sjukt mycket mer jobb och svårara att få upp i mer häst. men går ju pressa upp i 200-300 häst ! kolla bara på dom som kör rally men gamla volvos