Moppe kunnig? Titta hit!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

marcusgy
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 juli 2012, 18:03

Moppe kunnig? Titta hit!

Inlägg av marcusgy »

Tjenare!

Jag köpte förra året i mitten på sommarn en ny moped från www.dinscooter.se.

Min kompis har en likadan. Hans går hur bra som helst otrimmad, men min går åt h-vete... :( Jag har kollat efter V-ring. fanns ingen, fanns ingen variatorbricka heller, inte ens skorstenen satt i. Jag har ringt och kollat med de jag köpte den av. (den var halvt beggad från ett ungt par på Östermalm Stockholm) och de sa att de inte plockat ut något.

Modellen heter Ebbe. Eftersom att den kommer från dinscooter och inte har något riktigt märke vet jag inte vad för delar jag kan köpa till för att trimma till den lite. Det är lite segt att åka 30 i uppförsbacke och 55 på raksträcka... :(

Det skulle vara till stor hjälp om ni visste något! Tack på förhand! :D
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Välkommen till forumet, får be dig att läsa igenom reglerna.

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753

Rubriken är kass och är felpostad, ska ligga i motor-delen! :)
Så du måste ändra rubriken och det gör du genom att trycka på "ändra" som står i ditt inlägg, se till att läsa igenom reglerna först så du får en bra rubrik!


Råkade lämna skugga av ämnet därav är det dubbla, mitt fel ._.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

http://www.youtube.com/watch?v=iN8AsQzsmro

är det du? ;)



nej men har den ingen skorsten eller variatorbricka så borde den ju gå bra? ställ in förgasaren så borde den gå kanon!


vill du trimma yttligare så är det ljudligt trim som gäller. sportavgasrör är nog nästa för dig.

vill du ha så att den går ordentligt så kan du byta cylinder, förgasare mm till bättre grejjer.



men försök ställa in förgasaren riktigt så borde den gå iallafall 55-60!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

PK skrev:http://www.youtube.com/watch?v=iN8AsQzsmro

är det du? ;)



nej men har den ingen skorsten eller variatorbricka så borde den ju gå bra? ställ in förgasaren så borde den gå kanon!


vill du trimma yttligare så är det ljudligt trim som gäller. sportavgasrör är nog nästa för dig.

vill du ha så att den går ordentligt så kan du byta cylinder, förgasare mm till bättre grejjer.



men försök ställa in förgasaren riktigt så borde den gå iallafall 55-60!


HAHAHAHAH , tänkte själv skicka den..
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

min kommer också från dinscooter, dock 2T :/ Men, har pratat med dem innan och är rätt så säker på att nästan alla deras modeller är strypta i CDI'n på cirka 4000 varv, vilket min var, gick piss........ Jämför din polares CDI med din egen så kanske ni hittar "problemet"
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar