Vilka komponenter behöver jag?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

Alyzzzer skrev:detta grfikkort klarar bf3 på ultra med 60 fps...:)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760813
gör det verkligen inte i 1920x1080
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Junhager94 skrev:
Gröngöling skrev:Vad tror ni om detta? Uppgraderingspaketet innehåller ju RAM, moderkort och processor. Tror jag fick ihop ett paket jag gillar.

http://oi45.tinypic.com/2zoejwg.jpg
Ser bättre ut än innan. Intel och Nvidia passar bättre ihop än AMD och Nvidia.
Dvs. AMD+AMD och Intel+Nvidia
Haha det spelar absolut ingen roll om man har AMD+AMD/AMD+Nvidia eller Intel+Nvidia/Intel+AMD
Bild
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 14 april 2010, 18:22

Inlägg av Junhager94 »

will3 skrev:
Junhager94 skrev:
Gröngöling skrev:Vad tror ni om detta? Uppgraderingspaketet innehåller ju RAM, moderkort och processor. Tror jag fick ihop ett paket jag gillar.

http://oi45.tinypic.com/2zoejwg.jpg
Ser bättre ut än innan. Intel och Nvidia passar bättre ihop än AMD och Nvidia.
Dvs. AMD+AMD och Intel+Nvidia
Haha det spelar absolut ingen roll om man har AMD+AMD/AMD+Nvidia eller Intel+Nvidia/Intel+AMD
Talar utifrån egen erfarenhet. Har byggt ett flertal datorer under åren och känner att Intel+Nvidia kör bättre och har mindre strul än AMD+Nvidia & Intel+AMD.

http://answers.yahoo.com/question/index ... 223AAtR00F

Citerar från länken: "It is often said that an Intel CPU should be paired with an NVidia GPU, whereas an AMD CPU should be paired with an ATI(now AMD I believe) GPU."
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Skall du spela battlefield så ska du ha nvidia kort för det är nvidiaoptimerat och du kommer få mer prestanda för pengarna i bf3 med nvidia :)

ett vanligt 660 går inte att spela i ultra på. Satsa gärna på 660ti, det är riktigt bra, nära 670 i prestanda. Och att snåla allt för mkt blir bara dyrare i längden.

Bästa spelprocessorn som finns just nu är intel i5 3570k. Skall man göra andra saker som rendera film osv kanske ett motsvarande amd med 8 kärnor och grejer kan vara bra men i5 kommer att vara bättre till spel tack vare annan teknik. Det finns en anledning till att det är så få datorer med AMD idag och det är helt enkelt för att dom ligger efter, inte jättemycket i prestanda men även att dom blir skitvarma osv. Jag kör I5 med originalkylare och det är inga problem alls :)

8gb ram räcker till typ allt idag och känner man att man vill uppgradera så är mer ram inte alls dyrt senare :)

vill du köpa ny skulle jag rekommendera typ denna
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10731
Får du med lite roliga spel också :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Hur tror ni denna skulle funka till BF3?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742450

Har ingen gigantisk budget nämligen. Ska jag spara ihop till en lite dyrare istället?
Well do ya, punk?
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

[quote="Gröngöling"]Hur tror ni denna skulle funka till BF3?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=742450

Har ingen gigantisk budget nämligen. Ska jag spara ihop till en lite dyrare istället?[/quote

Ser väldigt bra ut för den summan! Men om du vill spara pengar kan du trycka på alla produkter och köpa allt för sig. De tar nämligen ut en liten avgift där om man köper ett set. Du kan också ta bort dvd... Iaf jag använder aldrig den.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Jo men detta är väl som ett paketerbjudande, eller?
Well do ya, punk?
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Asså alla pridukter till paketet står nedanför. Klicka på alla och köp de. Och skippa dvd.:)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Alyzzzer skrev:Jadå det gör det och ja 4 kärnig processor funkar det med... men köp amd. billigare och bättre. venne varför alla e så kåta på intel ;) men som sagt snåla inte på moderkort. :) 500 w nättagg räcker bra:D
AMD är inte billigare och bättre, det är bara du som inte kan din sak! Håll dig ifrån att posta i sådana hära trådar om du inte vet vad du snackar om utan bara ger råd du läst i manualen från din färdigbeställda dator!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Rangad skrev:
Alyzzzer skrev:Jadå det gör det och ja 4 kärnig processor funkar det med... men köp amd. billigare och bättre. venne varför alla e så kåta på intel ;) men som sagt snåla inte på moderkort. :) 500 w nättagg räcker bra:D
AMD är inte billigare och bättre, det är bara du som inte kan din sak! Håll dig ifrån att posta i sådana hära trådar om du inte vet vad du snackar om utan bara ger råd du läst i manualen från din färdigbeställda dator!
För mig är det såhär:

Intel: dyrare, bättre
AMD: Billigare, lite sämre

Och priset är viktigast för mig eftersom jag inte har mycket pengar just nu, därför kör jag AMD även om Intel är bättre.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Gröngöling skrev: För mig är det såhär:

Intel: dyrare, bättre
AMD: Billigare, lite sämre

Och priset är viktigast för mig eftersom jag inte har mycket pengar just nu, därför kör jag AMD även om Intel är bättre.
Precis så är det.

Du länkade ju en från komplett, den såg riktigt bra ut för sitt pris.
Vill du ha riktigt bra råd så tycker jag att du ska regga upp idg på www.sweclockers.se , där kan dom sin sak, och där gissar dom inte, som folk gör här.

Sen finner jag det komiskt att Alyzzzer tjatar om att du ska köpa alla grejer var för sig, för att det blir billigare. När det i själva verket blir några hundra kronor dyrare.
Senast redigerad av CaToXXo den 29 december 2012, 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

Fast du behöver ingen extra kylpasta det följer med :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Rangad skrev:
Alyzzzer skrev:Jadå det gör det och ja 4 kärnig processor funkar det med... men köp amd. billigare och bättre. venne varför alla e så kåta på intel ;) men som sagt snåla inte på moderkort. :) 500 w nättagg räcker bra:D
AMD är inte billigare och bättre, det är bara du som inte kan din sak! Håll dig ifrån att posta i sådana hära trådar om du inte vet vad du snackar om utan bara ger råd du läst i manualen från din färdigbeställda dator!
AMD kanske inte e bättre men de e väldigt likvärdiga förutom prislappen. Och jag kan min sak det e därför jag postar. Har byggt 2 datorer till mig själv och hjälpt andra så kom inte och säg det!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Alyzzzer skrev:
Rangad skrev:
Alyzzzer skrev:Jadå det gör det och ja 4 kärnig processor funkar det med... men köp amd. billigare och bättre. venne varför alla e så kåta på intel ;) men som sagt snåla inte på moderkort. :) 500 w nättagg räcker bra:D
AMD är inte billigare och bättre, det är bara du som inte kan din sak! Håll dig ifrån att posta i sådana hära trådar om du inte vet vad du snackar om utan bara ger råd du läst i manualen från din färdigbeställda dator!
AMD kanske inte e bättre men de e väldigt likvärdiga förutom prislappen. Och jag kan min sak det e därför jag postar. Har byggt 2 datorer till mig själv och hjälpt andra så kom inte och säg det!
Intel är bra mycket bättre än AMD när det gäller lite mer krävande grejer, däremot så funkar AMD helt okej i spel.

Och du kan inte påstå att dom är likvärdiga, vore du insatt så skulle du veta att Intel har stora fördelar med sina grejer.
Nog för att du har byggt ett par datorer och hjälpt ett par polare, men det bevisar inte att du kan något om grejerna.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Jag kör med AMD Athlon(tm) II X2 260 Processor 3.21 GHz och Nvidia GeForce GTS 450.
De fungerar väl rätt bra när jag spelar. Spelar mest cod4 och kör då med högsta grafiken och en FPS på runt 200-250 (för att få en stabil FPS så kör jag 125) Har dock nu på senare tid fått problem med FPS drop när någon använder smoke och då hamnar jag på 40-55. Någon som vet vad det kan vara? (sorry för att jag lånade din tråd :roll: )
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

CaToXXo skrev:
Alyzzzer skrev:
Rangad skrev: AMD är inte billigare och bättre, det är bara du som inte kan din sak! Håll dig ifrån att posta i sådana hära trådar om du inte vet vad du snackar om utan bara ger råd du läst i manualen från din färdigbeställda dator!
AMD kanske inte e bättre men de e väldigt likvärdiga förutom prislappen. Och jag kan min sak det e därför jag postar. Har byggt 2 datorer till mig själv och hjälpt andra så kom inte och säg det!
Intel är bra mycket bättre än AMD när det gäller lite mer krävande grejer, däremot så funkar AMD helt okej i spel.

Och du kan inte påstå att dom är likvärdiga, vore du insatt så skulle du veta att Intel har stora fördelar med sina grejer.
Nog för att du har byggt ett par datorer och hjälpt ett par polare, men det bevisar inte att du kan något om grejerna.
så sant du har du... men om du har läst hela tråden var denna kille inriktad i spel och ville ha en processor för att köra spel som bf3 tex och då sa jag att amd funkar bra. och ja jag vet om man ska göra mer avancerade grejer är intel ett måste men det var inte det han letade efter.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

men köp amd. billigare och bättre. venne varför alla e så kåta på intel ;)
Alyzzzer skrev:så sant du har du... men om du har läst hela tråden var denna kille inriktad i spel och ville ha en processor för att köra spel som bf3 tex och då sa jag att amd funkar bra. och ja jag vet om man ska göra mer avancerade grejer är intel ett måste men det var inte det han letade efter.
Jaja, visst...

Men ja AMD funkar helt okej för spel.

ts, kör på komplett-paketet eller gå till sweclockers.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar