Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Tackjack.lofgren skrev:fränt
Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.Pulze skrev:Setup på derbin?derbigurra skrev:Tackjack.lofgren skrev:fränt
de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre accPulze skrev:Okej ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta hur är dom att stunta uppluggade?derbigurra skrev:Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.Pulze skrev: Setup på derbin?
Vad för drev rekomenderar du då?suzukiwheelier skrev:de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre accPulze skrev:Okej ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta hur är dom att stunta uppluggade?derbigurra skrev: Klippen med Ch:n så är den 100% orginal i resten av klippen kör jag me metrakit thrower.
beror på vad dina orginaldrev ärPulze skrev:Vad för drev rekomenderar du då?suzukiwheelier skrev:de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre accPulze skrev: Okej ska köpa en Derbi idag eller imorgon och har tänkt att börja stunta hur är dom att stunta uppluggade?
Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på sammasuzukiwheelier skrev:beror på vad dina orginaldrev ärPulze skrev:Vad för drev rekomenderar du då?suzukiwheelier skrev: de ska väl gå bra urpluggat men tips är ju att byta till lättare drev så du får bättre acc
de ska väl gå lätt om du kan men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!Pulze skrev:Funka det bra att dra upp den på bakan då?derbigurra skrev:Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på sammasuzukiwheelier skrev: beror på vad dina orginaldrev är
Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.suzukiwheelier skrev:de ska väl gå lätt om du kan men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!Pulze skrev:Funka det bra att dra upp den på bakan då?derbigurra skrev: Jag själv körde 12/53 när jag hade pluggat orginal rör så det ska väll gå att köra på samma
Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare . Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!derbigurra skrev:Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.suzukiwheelier skrev:de ska väl gå lätt om du kan men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!Pulze skrev: Funka det bra att dra upp den på bakan då?
[/spoiler]suzukiwheelier skrev:Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare . Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!derbigurra skrev:Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.suzukiwheelier skrev: de ska väl gå lätt om du kan men om 53 är orginal rekommenderar jag 58-62 bakdrev med urpluggat. Du får den mycket lättare upp då!
köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är stryptPulze skrev:[spoiler][/spoiler]suzukiwheelier skrev:Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare . Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!derbigurra skrev: Nej 53 är inte orginal...på Senda sitter det 65 drev som orginal. Jag kan säga såhär att det kommer bli skit svårt som nybörjare att köra orginal.
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?
Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?suzukiwheelier skrev:köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är stryptPulze skrev:[spoiler][/spoiler]suzukiwheelier skrev: Ok, vet inte mycke om derbis. Men han skulle ju ha urpluggat du kommer troligtvis inte få upp den så lätt som du tror, för urpluggat är ändå för lite setup för en nybörjare. När ja va 12 och körde me 50sport kom ja ju på hur man fik upp den men lätt var de inte, men när ja sedan la på 80 cylinder då jäklar va de lätt,, ställ dig upp släpp kopplingen på höga varv och direkt du kommer upp sätt dig ner igen när du väl är uppe måste du ju kunna hantera broms/koppling och du kommer troligtvis dra över många ggr innan du lär dig. Men om du ska ha urpluggat vassego. De går ju men de blir ju svårare. Har själv prövat köra orginal på bakan å de går ju, men jag kan ju tekniken så har de lättare . Så tips börja me trimmat å byt ner dg när du kan!
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?
inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommenderaPulze skrev:Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?suzukiwheelier skrev:köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är stryptPulze skrev:[spoiler][/spoiler]
Jag hade gärna kört mer trimmat om jag fick och hade råd. Mamma är ganska emot trimning Har du nå tips på nått billigt man kan göra för typ 1000kr?
Är det lågvarvigt?suzukiwheelier skrev:inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommenderaPulze skrev:Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?suzukiwheelier skrev: köp begagnat kan du få tag på en lite större fögg å ett trimrör, samt köp ostrypt cdi om den är strypt
ingendera, är ett som leverar både på låga och höga och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja medPulze skrev:Är det lågvarvigt?suzukiwheelier skrev:inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommenderaPulze skrev: Typ 17,5mm och thrower? Men måste man inte hålla på i ställa in förgasaren osv?
Vad ska jag börja med för munstycke?
men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?suzukiwheelier skrev:ingendera, är ett som leverar både på låga och höga och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja medPulze skrev:Är det lågvarvigt?suzukiwheelier skrev: inställningar är inge problem om du kan, kom ihåg luftskruven ett och ett halvt varv utskruvad att börja med och tändstiftet ska va oboybrunt när du har rätt munstycke och om du får tag på e technigas e-nox är det att rekommendera
Vad ska jag börja med för munstycke?
nej technigas är mycke bättrePulze skrev:men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?suzukiwheelier skrev:ingendera, är ett som leverar både på låga och höga och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja medPulze skrev: Är det lågvarvigt?
Vad ska jag börja med för munstycke?
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag är mer ute efter acc
Technigas körde jag på innan och det funkar väldigt bra! Skaffa thrower eller nått billigt technigassuzukiwheelier skrev:nej technigas är mycke bättrePulze skrev:men vill man inte ha lågvarvigt när man stuntar?suzukiwheelier skrev: ingendera, är ett som leverar både på låga och höga och munstycke, du måste ju veta vad de är för munstycke i den till att börja med
top hastigheten får gärna vara 55 det är bara bra tycker jag är mer ute efter acc
75 munstyckePulze skrev:okej vad kör du för munstycke?