Värt köp? aerox 01

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Christian97
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 juni 2012, 20:40

Värt köp? aerox 01

Inlägg av Christian97 »

Tjena! har precis sålt min aerox och är ute efter en annan och har fått den här på kroken http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_ ... ?ca=11&w=1 han säger att den har rullat lite under 2000mil. Är inte det ganska mycket ? hur många mil kan man köra med en aerox tills den säckar ihop?

Min fråga lyder Är det här ett värt köp? För och nackdelar?

Tacksam för svar Mvh
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

du kan köra hur långt som helst så länge du underhåller den... jag hade prutat lite och fråga efter vad han bytt mer/rem/vikter/fjädrar/lager/munstycken/membrna osv
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Runt 1000 ska du byta kolv och den skall ju vara nybytt enligt honom sen så kan jag tänka mig att runt 2000 borde ramlager ge sig, veven kan vara lite taskig men helt klart körbart om man inte ska ge sig på några värre setuper. Om man bara byter, lager, kolv, vev cylinder och packningar när det behövs kan motorn gå i all evighet. (Sålänge man inte skjuter hål i blocket vilket är väldigt ovanligt.)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag tycker inte den är värd med än 5k. -01 som gått 2000 mil, nja. Gått i ganska många moppepojksgenerationer. Du kan ju räkna med en hel del mek. För det första är det mek för att den har gått 2000 mil, jag märker min min viva att den börjar bli sliten, och den har bara gått hälften. Och andra delen med mycket mek är ju för att det varit moppepojkar som varit på den...
Skriv svar