Politik-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilka kommer du rösta på?

Socialdemokraterna
10
9%
Moderaterna
12
10%
Miljöpartiet
1
1%
Folkpartiet
1
1%
Centerpartiet
2
2%
Sverigedemokraterna
84
72%
Vänsterpartiet
1
1%
Kristdemokraterna
2
2%
Perussuomalaiset
4
3%
 
Antal röster: 117

Användarens profilbild
rotorkit12
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juli 2011, 22:40
Ort: arboga

Inlägg av rotorkit12 »

får inte röst nu men när jag väl får så blir det SD. bor i världens minsta byhåla och det ligger en tillfällig flyktingförläggning här och man kan ju fan inte gå ut för då blir man nedslagen och rånad och polisen gör inte ett skit och säger bara att det inte är dom från nalles (flyktingförläggning) för då blir dom rasister och vi behöver ett land där det blir bättre skola,äldreomsorg,mm och om och om dom vill komma hit SÅ FÅR DOM FAN SKAFFA JOBB SÅ DOM INTE SOFFTAR RUNT PÅ VÅRA PENGAR SOM VI BETALAR I SKATT och nått mer som jag stör mig på i detta samhälle är att direkt när man säger att man är nationalist så säger alla "aa men du är ju en sån där *fult ord* hatare en rastist är vad du är"(och sen spottar dom på mina fötter har hänt 2gånger) okej jag gillar inte alla men bara för jag vill bevara sverige som det va när man var ung när man kunde åka till ica och skita i att låsa cykeln ne men nu står det gäng utanför så....... för den som läser det här nu och och ränker jävla rasist då kan jag förklara att rasism har inget att göra med nationalism rasism är när man delar in folk i raser och det gör jag inte men jag har inte problem med folk som gör det häller för man får ju dela in hundar i raser "amen det är ju en hund det kan man inte gem föra med " vet är det för skillnad mellan en hund och och en mänska ingen tycker jag tycker båda är lika mycket värda. hundar är det helt ok att dela in i raser men inte mänskan "homo sapiens" och hundar ser olika ut men är lika på in sidan likadant med människor och olika hundar kan para sig med varandra och människor också så jag fattar inte varför det inte är ok att dela in folk i raser? i slutet av 9an så hade vi en uppgift att skriva en valfri text om våran politiska åsikt jag skrev som jag tyckte och jag fick IG för min lärares fru va muslim och han tyckte att jag hade en kränkande ton mot andra folk grupper. jag vill kunna vara stolt över mitt land och det kan jag inte vara. det vart ganska långt sorry :/ och dom som läser som inte är svenska ta inte illa upp för jag skyller/ser ner utan det är regeringens fel


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kRJRJIfz ... XGt6MwJ8Dg[/youtube]
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

potog skrev:tycker folk ska sluta dra alla invandrare över en gräns.


märks att det är små mini nazzar som sitter och skriver här.. fattar att ni kommer att rösta på SD men när ni säger att ni hatar invandrare osv så får man lätt bilden av att ni är rasister. vilket får mig som inte hatar invandrare och röstar på SD att se ut som en rasse.

om ni nu hatar invandrare å liknande så finns det mycket bättre partier att rösta på en SD för er del.
Ja sveriges gräns tack.
Mini nazister kallar du oss också. Nämn där i något inlägg där det står i klarspråk JAG HATAR INVANDRARE? Hojta till där det står.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Bump/ dubbelpost
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

difaren skrev:
potog skrev:tycker folk ska sluta dra alla invandrare över en gräns.


märks att det är små mini nazzar som sitter och skriver här.. fattar att ni kommer att rösta på SD men när ni säger att ni hatar invandrare osv så får man lätt bilden av att ni är rasister. vilket får mig som inte hatar invandrare och röstar på SD att se ut som en rasse.

om ni nu hatar invandrare å liknande så finns det mycket bättre partier att rösta på en SD för er del.
Ja sveriges gräns tack.
Mini nazister kallar du oss också. Nämn där i något inlägg där det står i klarspråk JAG HATAR INVANDRARE? Hojta till där det står.
Det står det inte...... Men är man inte handlingsförlamade samt inteligensbefriad så kan man nog fatta det ändå. Om du inte känner att medelandet va riktat till dig så har du ingen anledning till att gråta. Höger?
vem fan e lennart?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

potog skrev:
difaren skrev:
potog skrev:tycker folk ska sluta dra alla invandrare över en gräns.


märks att det är små mini nazzar som sitter och skriver här.. fattar att ni kommer att rösta på SD men när ni säger att ni hatar invandrare osv så får man lätt bilden av att ni är rasister. vilket får mig som inte hatar invandrare och röstar på SD att se ut som en rasse.

om ni nu hatar invandrare å liknande så finns det mycket bättre partier att rösta på en SD för er del.
Ja sveriges gräns tack.
Mini nazister kallar du oss också. Nämn där i något inlägg där det står i klarspråk JAG HATAR INVANDRARE? Hojta till där det står.
Det står det inte...... Men är man inte handlingsförlamade samt inteligensbefriad så kan man nog fatta det ändå. Om du inte känner att medelandet va riktat till dig så har du ingen anledning till att gråta. Höger?
Nej men varför jag just reagerar är för vi inte är över samma åsikt. Att kalla folk som skriver här just för det inte passar dig mininazister är helt fel. Du kommer snart få insikt hur det ligger till. Sverige kommer bli övertaget om inget sker!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

difaren skrev:
potog skrev:
difaren skrev: Ja sveriges gräns tack.
Mini nazister kallar du oss också. Nämn där i något inlägg där det står i klarspråk JAG HATAR INVANDRARE? Hojta till där det står.
Det står det inte...... Men är man inte handlingsförlamade samt inteligensbefriad så kan man nog fatta det ändå. Om du inte känner att medelandet va riktat till dig så har du ingen anledning till att gråta. Höger?
Nej men varför jag just reagerar är för vi inte är över samma åsikt. Att kalla folk som skriver här just för det inte passar dig mininazister är helt fel. Du kommer snart få insikt hur det ligger till. Sverige kommer bli övertaget om inget sker!
Haha ja ja. asså jag röstar ju på SD av flera uppenbara skäl. men om du läser i tråden så är det ju folk som skriver att dom ska rösta på SD bara för att dom har blatttar på sin skola som är crimm liksom :P lite fånig orsak att rösta på SD för. Å där av får dom snubbarna minninazze stämpel av mig :-)
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Har lagt till en omröstning med samtliga partier i riksdagen.
Tänker inte ta med Piratpartiet som antagligen vissa kommer rösta på, då kan man lika gärna lägga till Kalle Anka Partiet och alla andra tomtar.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

potog skrev:
difaren skrev:
potog skrev: Det står det inte...... Men är man inte handlingsförlamade samt inteligensbefriad så kan man nog fatta det ändå. Om du inte känner att medelandet va riktat till dig så har du ingen anledning till att gråta. Höger?
Nej men varför jag just reagerar är för vi inte är över samma åsikt. Att kalla folk som skriver här just för det inte passar dig mininazister är helt fel. Du kommer snart få insikt hur det ligger till. Sverige kommer bli övertaget om inget sker!
Haha ja ja. asså jag röstar ju på SD av flera uppenbara skäl. men om du läser i tråden så är det ju folk som skriver att dom ska rösta på SD bara för att dom har blatttar på sin skola som är crimm liksom :P lite fånig orsak att rösta på SD för. Å där av får dom snubbarna minninazze stämpel av mig :-)
Så man är alltså nazzzzeee om man vill ha ut alla kriminella invandrare??
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nu har det varit mycket diskussioner om invandringen. Så vänder lite på steken och frågar vad ni tycker om homosexualitet? För/emot?
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

DEA!! skrev:Nu har det varit mycket diskussioner om invandringen. Så vänder lite på steken och frågar vad ni tycker om homosexualitet? För/emot?
Tycker inte att det är något negativt med att mestadels invandringen diskuteras, med tanke på samhället ser ut, att det är fy och skam att diskutera invandringen, minst sagt kritisera den utan att bli kallad rasist, nazist eller minihitler så fort man säger invandringen, så är det bra att det finns ett ställe där man kan diskutera det - Internet.


Men angående homosexuealitet så är jag både för och emot, det jag är emot är dessa homosexuella killar som det verkligen skriker bög om som äcklar sig och bögar sig hela tiden offentligt.
Är rätt kluven i frågan faktiskt.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

DEA!! skrev:Nu har det varit mycket diskussioner om invandringen. Så vänder lite på steken och frågar vad ni tycker om homosexualitet? För/emot?
Jag är för homosexualitet för man ska väll få gill den man vill??

Men dom feminister och liknade som vill att kvinnor ska ha mer rättigheter än män kan ju slänga sig i väggen!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Enligt min åsikt så är homosexualitet en "sjukdom" något måste ha gått fel vid födseln, uppväxten eller just vi puberteten. Någon kromosom som har gått ut på vilovägar.
Men visst.. dem får väl gilla sitt eget kön. Det går aldrig att få stopp på det.

Macko96: Vilka röstade du på?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

difaren skrev:Enligt min åsikt så är homosexualitet en "sjukdom" något måste ha gått fel vid födseln, uppväxten eller just vi puberteten. Någon kromosom som har gått ut på vilovägar.
Men visst.. dem får väl gilla sitt eget kön. Det går aldrig att få stopp på det.

Macko96: Vilka röstade du på?
SD... du då?

jag gjorde det för att jag tycker att man tar in mer invandrare än vad sverige har kapasitet för, dom vill satsa mer på militären (och upprätta en till flygflottilj, (F16 i uppsala)) och dom vill satsa på mer poliser som är ute på gatan!

+ att dom vill sänka bensinpriset :mrgreen:

Du då?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag är också kluven, tycker inte om att killar går runt och tar på varandra på stan osv. Känns som om att det är tjej & kille som ska dras till varann, det mest naturliga.

Samtidigt ska man få tycka om vem man vill, men tycker då inte att detta ska vara allt för påträngande på offentliga platser!

Sen att tjejer gillar varann är en annan sak :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jag hatar inte invandrare, jag hatar alla typer av idioter som borde föras till världens ände och puttas ner.

sen kan inte jag hjälpa att 90% av invandrarna är fulkomliga idioter som borde brännas på bål. svensk, invandrare, svart, vit, gammal, ung spelar ingen roll. ut med alla typer av idioter det finns överallt.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Många här lägger siffror som det inte finns ett uns sanning i och verkar hata invandrare helt utan faktiska grunder. Tycker ni kan bredda er politiska uppfattning innan ni uttalar er och diskutera lite annat också. Prata gärna om invandringspolitiken men ta gärna med andra saker också och ska ni lägga siffror på något så ta gärna med en källhänvisning till vart ni får det ifrån.

Vad det gäller homosexuallitet så är jag för. Folk ska ha friheten att göra som de vill och älska vem de vill, inte någon annans ensak att lägga sig i det. Uppenbarligen är det ju naturligt eftersom det sker. Hur kan man gilla lesbiska tjejer när man hatar bögar? Det är ju exakt samma sak...
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

DEA!! skrev:Nu har det varit mycket diskussioner om invandringen. Så vänder lite på steken och frågar vad ni tycker om homosexualitet? För/emot?
Stör mig bara på dom som "skryter" om att dom är bögar. Typ skriver på sin blogg i 3 år att han har gått ut garderoben... Själv tycker jag också att det är jävligt störande att man kan se på dom flesta om dom är bögar. Går runt och säger, äsch, nej jag kan inte ta på det, det är ju äckligt osv. Men dom bögar som kan leva som vanligt folk har jag väl inget imot. Men tycker fortfarande att det är lite äckligt. Som difaren sa, något måste gått fel. För det ska vara tjej och kille.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

chifen skrev:Många här lägger siffror som det inte finns ett uns sanning i och verkar hata invandrare helt utan faktiska grunder. Tycker ni kan bredda er politiska uppfattning innan ni uttalar er och diskutera lite annat också. Prata gärna om invandringspolitiken men ta gärna med andra saker också och ska ni lägga siffror på något så ta gärna med en källhänvisning till vart ni får det ifrån.

Vad det gäller homosexuallitet så är jag för. Folk ska ha friheten att göra som de vill och älska vem de vill, inte någon annans ensak att lägga sig i det. Uppenbarligen är det ju naturligt eftersom det sker. Hur kan man gilla lesbiska tjejer när man hatar bögar? Det är ju exakt samma sak...
Jag Lesbisk och bög är samma sak. Och jag står fast vid min åsikt att det är fel men det går inte att få stopp på.

Sen vad för siffror är det du vill ha källa på?

Macko96: SD röstade jag på, om alternativet SvP fanns så hade jag tagit det.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

kör stenhårt på Kristdemokraterna!
Bild
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kuImfRvrjrg[/youtube]

Det väsentliga börjar ca 50sekunder in, men det ser stabilt ut annars eller?
Det är ju sådant folk som man vill ha som ska styra ett land eller?
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Pontus_PGO skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kuImfRvrjrg[/youtube]

Det väsentliga börjar ca 50sekunder in, men det ser stabilt ut annars eller?
Det är ju sådant folk som man vill ha som ska styra ett land eller?
skulle gärna ha en mer tillförlitlig källa om vart han har fått dom siffrorna ifrån :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:civilingenjör som inget gör är ju givande att bli. Förstår inte varför en politiker skulle få mindre skatt? Dom tjänar ju ändå bra mycket mer än oss vanliga svenssons.
Hade de inte funnits ingenjörer hade vi fortfarande åkt häst o vagn (om ens det) och tömt pottan ut på trottoaren. Just sayin'.

De blåa har väl aldrig viljat föra in sänkt skatt för höginkomsttagare, utan det är de röda som vill höja skatten för de som tjänar över 40 lök per månad vilket är jävligt löjligt. Har man arbetat sig upp så man kan ta ut en del pengar så ska man fan få göra det med. Dock finns de ju gränser som t.ex nån gammal gube som var VD på posten som tog ut 100k imånaden för att göra inget, men jag menar det där är stöld och inte hög lön.
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Man behöver inte vara ingenjör för att komma på en idé. Kunskap och nyfikenhet räcker, ingen utbildning på 5 år..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:Man behöver inte vara ingenjör för att komma på en idé. Kunskap och nyfikenhet räcker, ingen utbildning på 5 år..
Var kommer kunskapen ifrån?

Hade viljat se ett samhälle där nyfikenheten har ritat och ordnat hela stadens el och vatten/avlopp.
bibapeolola
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Pontus_PGO skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kuImfRvrjrg

Det väsentliga börjar ca 50sekunder in, men det ser stabilt ut annars eller?
Det är ju sådant folk som man vill ha som ska styra ett land eller?
Att du använder en komiker som en källa eller vad man ska säga är skamligt, ärligt så ser jag inte vad du gör här i tråden om du tar en komiker på allvar.

http://myterominvandringen.se/2012/01/0 ... r-sverige/

http://www.nationell.nu/2011/09/29/inva ... miljarder/
"Idag kom resultatet från Sverigedemokraternas begäran om en officiell utredning om invandringens kostnader. Resultatet är slående. Riksdagens utredningsmän kom fram till att den kostar enorma 36,8 miljader per år, eller 106 miljarder per fyra år, när man jämför med invandringen i andra nordiska länder. Så mycket hade alltså Sverige kunnat spara utan dagens massinvandring."

Står det i artikeln, de begärde en officiell utredning vad invandringen kostar, men ja, det är ju bra att vi tar hand om dessa stackars 'flyktingar' som jobbar svart eller sitter hemma och pillar sig i naveln eller har barn som bränner bilar.

Ser hellre att vi lägger dessa pengar på vettigare saker som skolan och sjukvården än den sketna invandringen.
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

p0d1 skrev:
Pontus_PGO skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kuImfRvrjrg

Det väsentliga börjar ca 50sekunder in, men det ser stabilt ut annars eller?
Det är ju sådant folk som man vill ha som ska styra ett land eller?
Att du använder en komiker som en källa eller vad man ska säga är skamligt, ärligt så ser jag inte vad du gör här i tråden om du tar en komiker på allvar.

http://myterominvandringen.se/2012/01/0 ... r-sverige/

http://www.nationell.nu/2011/09/29/inva ... miljarder/
"Idag kom resultatet från Sverigedemokraternas begäran om en officiell utredning om invandringens kostnader. Resultatet är slående. Riksdagens utredningsmän kom fram till att den kostar enorma 36,8 miljader per år, eller 106 miljarder per fyra år, när man jämför med invandringen i andra nordiska länder. Så mycket hade alltså Sverige kunnat spara utan dagens massinvandring."

Står det i artikeln, de begärde en officiell utredning vad invandringen kostar, men ja, det är ju bra att vi tar hand om dessa stackars 'flyktingar' som jobbar svart eller sitter hemma och pillar sig i naveln eller har barn som bränner bilar.

Ser hellre att vi lägger dessa pengar på vettigare saker som skolan och sjukvården än den sketna invandringen.
Först skriver du att det är skamligt att använda en komiker som en källa, sen använder du partiska hemsidor som källor... Bara jag som tycker att det är lite konstigt?
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Trinity skrev: Först skriver du att det är skamligt att använda en komiker som en källa, sen använder du partiska hemsidor som källor... Bara jag som tycker att det är lite konstigt?
Du får gärna berätta vad du anser som en trovärdig källa? Aftonblaskan(som bara idioter läser för övrigt) som anser att invandringen är det bästa som hänt Sverige?

Eller kanske SvD är ett bättre alternativ om dig eftersom de inte är en 'partisk' tidning, känns som du bott i en grotta de senaste åren.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ar ... 212197.svd
http://debatt.svt.se/2011/09/30/sds-bud ... tormassig/

Fast du anser säkerligen att SVT och SvD är partiska rasister och tror på Aftonblaskan, skitet som borde förgöras.
Senast redigerad av p0d1 den 6 november 2012, 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

p0d1 skrev:
Trinity skrev: Först skriver du att det är skamligt att använda en komiker som en källa, sen använder du partiska hemsidor som källor... Bara jag som tycker att det är lite konstigt?[/quote

Du får gärna berätta vad du anser som en trovärdig källa? Aftonblaskan(som bara idioter läser för övrigt) som anser att invandringen är det bästa som hänt Sverige?

Eller kanske SvD är ett bättre alternativ om dig eftersom de inte är en 'partisk' tidning, känns som du bott i en grotta de senaste åren.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ar ... 212197.svd
Alla sorters tidningar är partiska, väldigt många saker som man kan läsa sig till är partiska eftersom att målet med tidningar och böcker är så stor profit som möjligt, men om du tycker att informationen från nationell.nu är trovärdig så gör det
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Trinity skrev: Alla sorters tidningar är partiska, väldigt många saker som man kan läsa sig till är partiska eftersom att målet med tidningar och böcker är så stor profit som möjligt, men om du tycker att informationen från nationell.nu är trovärdig så gör det
Undvik frågan, gör det. :roll: :lol:
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

En trovärdig källa kan vara t.ex information från staten eller någon högt uppsat myndighet som inte har så stor möjlighet att vara partisk. Skrivna texter som inte är ute efter att driva profit eller framföra en åsikt
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Axel skrev:
DEA!! skrev:Man behöver inte vara ingenjör för att komma på en idé. Kunskap och nyfikenhet räcker, ingen utbildning på 5 år..
Var kommer kunskapen ifrån?

Hade viljat se ett samhälle där nyfikenheten har ritat och ordnat hela stadens el och vatten/avlopp.
Kolla programmet uppfinnarna på TV4...
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Migrationsverket är en bra källa på hur många vi tar in. Finns även en Youtube video någonstans om ja inte minns fel om hur många vi tar in.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

DEA!! skrev:Nu har det varit mycket diskussioner om invandringen. Så vänder lite på steken och frågar vad ni tycker om homosexualitet? För/emot?
Emot. Finns inget syffte med att ta en *fult ord* i rumpan.... Blir liksom inga barn. Att det blir fler å fler väga är för att man tycker att det är mer eller mindre normalt.

Om pedofili va lagligt med mera så skulle via säkert hä mer pedofiler i svergie. Homosexuallitet är som alla andra konstiga för mig. Liksom varför ska man inte få ha sex med grisar? Visst här är båda partnerna med på det men känns inte rätt. Man kan ju faktisgt älska en annan kille utan att hä sex med han.

Folk som har sexuella dragningar till annat än motsatta könet är onorma enligt mig. Men skulle alldrig behandla dom annorlunda eller se ner på dom. deras liv deras beslut.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Macko96 skrev:
Axel skrev:
DEA!! skrev:Man behöver inte vara ingenjör för att komma på en idé. Kunskap och nyfikenhet räcker, ingen utbildning på 5 år..
Var kommer kunskapen ifrån?

Hade viljat se ett samhälle där nyfikenheten har ritat och ordnat hela stadens el och vatten/avlopp.
Kolla programmet uppfinnarna på TV4...
Hahahe ja jo.

Ingenjörer läser liksom ingen estet eller media utbildning där man flummar runt. Det är liksom inte helt enkelt, och jag skulle vilja att alla som hade tänkt kasta skit på ingenjörer kan ta och försöka sig på att läsa flervariabelanalys, eller kanske lite strömningsmekanik eller så.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

Haha, jävlar många som tänker rösta på SD.

Visst jag har också många gånger tänkt att jag ska rösta på
dem bara för jag är så trött på alla invandrare som beter sig som skit
samt bara utnyttjar vår invandringspolitik.

Sedan ångrar man sig och tänker att det enda dom har som är
någorlunda "bra" är deras invandringspolitik. Förmodligen kommer det gå
åt helvete om de skulle styra Sverige.
Skriv svar