Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
MisterDT50R skrev:Ja 70 det är ju skitbra! Men hade du bytt munstycke eller hade du ändrat förgasaren eller drevningen då, för det borde ju inte vara så stor skillnad på en X och R?
Och den där mätarn ja blir galen på den, när man nått toppfarten hackar den sig ner så den säger 65-40-55-78 fast man håller typ 40
Byt upp dig ska du se den kommer varva mer = mer fartMisterDT50R skrev:Som sagt ostrypt orginal kommer upp i 10000 varv rätt lättfriberg skrev:har du ostrypt cdi på?
Nej men den går ju bra och så inget blödder eller nåtDerbiKoffe skrev:haru bytt munstycke?
15 storlekar brukar de vara på dt:nNOName? skrev:somsagt, 5-10 strl större munstycke, då den inte får tillräckligt med bensin så går den ju inte för fullt, och du rikerar att cylindret skär
Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Sitter i båda i min men den i kröken är inte dragen bara den största i delningenYamahaMarcus skrev:Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Det var ett redigt tjöt tror han förstått det...
Sitter det inte en plugg i mynningen och en i delningen på Dt50 -04 isåfall är båda pluggar dragna, eller bara den ena?
Okej min kompis ska också gå upp i munstycke så vi ska köpa en sats och dela på den ( ) Men men en sista fråga har märkt att när jag kör så får jag ingen gasrespons när jag typ kör i 55 på 5:an 7000 varv växlar ner till 4:an dör den i 5000 får lägga i 3:an hoppar upp till 8-9000 direkt är det pga munstycket?SimonFAEN skrev:Som alla säger, en stor chans att den skär utan större munstycke men på allvar så är chansen inte så stor. Det är bara en "myt". Bara att köra och se glad ut men om du vill att den ska gå som den ska bör du byta munstycke annars är det lugnt.
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kulVictorh skrev:tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycketMisterDT50R skrev:Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kulVictorh skrev:tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.Victorh skrev:det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycketMisterDT50R skrev:Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kulVictorh skrev: tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
okej anade att det var katalysator det där men den ska bort ändå Okej 12-60 då får man iallafall ett hyfsat bra ax så man kan dra om lite bilar?Victorh skrev:det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycketMisterDT50R skrev:Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kulVictorh skrev: tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.
Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?MoGaT skrev:Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.Victorh skrev:det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycketMisterDT50R skrev: Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul
mätte upp min med ostrypt och bytt munstycke, 11-60 drevning på gps gick den 72... så kanske du skulle byta munstycke skulle den göra lite mera än 75?MisterDT50R skrev:Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?MoGaT skrev:Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.Victorh skrev: det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket
har du moppen rätt inställd drar den inte meraMisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
Men dåså inte för att den drar mycket alls, men vet att dom kan börja dra lite nr man byter upp sig lite och så Jag tycker det låter sjukt bra! Men jag är nog ute efter lite mer topp funderar på en 13-53 drevning eller nåtVictorh skrev:har du moppen rätt inställd drar den inte meraMisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
sedan ja 11-60 och 72 på gps är jävla bra! Kompis moppe med 12-60 och ostrypt gjorde 69 då polisen prövade