Dt50R dragen plugg 65 km/h?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Dt50R dragen plugg 65 km/h?

Inlägg av MisterDT50R »

Tjenna mörs! Det är så att jag har en dt50R och jag har dragit hela pluggen på den, och enligt mätarn går den 65, men det är ju mätarn? så kanske 55-60 ärilga men det låter lite mot alla andras urpluggade som kommer från 55 till 75? ska det vara så här eller går min mätare rätt ? Den känns som om den gör 65 ärliga men undra bara lite :)

Tacos helg!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

min gick 70 urpluggat.
dt mätaren suger hästaballe.

då jag kör 86 som är min topp just nu så står det 54 på mätaren :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Ja 70 det är ju skitbra! :D Men hade du bytt munstycke eller hade du ändrat förgasaren eller drevningen då, för det borde ju inte vara så stor skillnad på en X och R? :?

Och den där mätarn ja blir galen på den, när man nått toppfarten hackar den sig ner så den säger 65-40-55-78 fast man håller typ 40 :P
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

MisterDT50R skrev:Ja 70 det är ju skitbra! :D Men hade du bytt munstycke eller hade du ändrat förgasaren eller drevningen då, för det borde ju inte vara så stor skillnad på en X och R? :?

Och den där mätarn ja blir galen på den, när man nått toppfarten hackar den sig ner så den säger 65-40-55-78 fast man håller typ 40 :P

vad för årmodel det?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

04 om du tänke på cdi så är den ostrypt orginal
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

jag har en yamaha dt50x 08. tog bara bort strypningen i röret så gick den 70-75km/h på mätaren men efter som jag hade cdi strypning så tog det ett tag från 60-70 :D
Såg ditt projek och då verkade det som att pluggen satt i mynnigen på röret har du kollat om det sitter en i delningen också där sitter det iallafall på min men den är ju lite nyare så kanske skillier sig ganska mycket.
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Okej ja får väl testa att ta bort den också och kolla hur det blir :)
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

har du ostrypt cdi på?
fitta mods
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
han skrev det något inlägg tidigare

alltså har du tagit pluggen i delningen på röret eller där det sitter gfast i cylindret?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

haru bytt munstycke?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
Som sagt ostrypt orginal kommer upp i 10000 varv rätt lätt
DerbiKoffe skrev:haru bytt munstycke?
Nej men den går ju bra och så inget blödder eller nåt
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

har du dratt pluggen måste du byta munstycke annars skadar det motorn!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Du MÅSTE byta munstycke annars så är det en stor chans att den skär :/
Quattro lyfe
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

MisterDT50R skrev:
friberg skrev:har du ostrypt cdi på?
Som sagt ostrypt orginal kommer upp i 10000 varv rätt lätt
DerbiKoffe skrev:haru bytt munstycke?
Nej men den går ju bra och så inget blödder eller nåt
Byt upp dig ska du se den kommer varva mer = mer fart

Om en moppe går snållt så varvar den inte ut helt.
Helt Räser
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

somsagt, 5-10 strl större munstycke, då den inte får tillräckligt med bensin så går den ju inte för fullt, och du rikerar att cylindret skär
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

NOName? skrev:somsagt, 5-10 strl större munstycke, då den inte får tillräckligt med bensin så går den ju inte för fullt, och du rikerar att cylindret skär
15 storlekar brukar de vara på dt:n

min gick som mest med 11-60 72km/h på gps

Mätarn är felinstlld om den visar för lite för man kan ställa in mätaren på dt!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Victor hur ställer man in mätaren o.O
Quattro lyfe
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?
Det var ett redigt tjöt tror han förstått det...

Sitter det inte en plugg i mynningen och en i delningen på Dt50 -04 isåfall är båda pluggar dragna, eller bara den ena?
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

YamahaMarcus skrev:
DerbiKoffe skrev:min polares Derbi drd racing pajjade då han inte bytte munstycke, topplocket gick åt helvete bland annat så byt munstycke for i helvete!
Var det tredje inlägget från dig att byta munstycke?
Det var ett redigt tjöt tror han förstått det...

Sitter det inte en plugg i mynningen och en i delningen på Dt50 -04 isåfall är båda pluggar dragna, eller bara den ena?
Sitter i båda i min men den i kröken är inte dragen bara den största i delningen
SimonFAEN
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 september 2012, 09:55

Inlägg av SimonFAEN »

Som alla säger, en stor chans att den skär utan större munstycke men på allvar så är chansen inte så stor. Det är bara en "myt". Bara att köra och se glad ut men om du vill att den ska gå som den ska bör du byta munstycke annars är det lugnt.
Spottasnus & bränna däck.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

SimonFAEN skrev:Som alla säger, en stor chans att den skär utan större munstycke men på allvar så är chansen inte så stor. Det är bara en "myt". Bara att köra och se glad ut men om du vill att den ska gå som den ska bör du byta munstycke annars är det lugnt.
Okej min kompis ska också gå upp i munstycke så vi ska köpa en sats och dela på den ( :lol: ) Men men en sista fråga har märkt att när jag kör så får jag ingen gasrespons när jag typ kör i 55 på 5:an 7000 varv växlar ner till 4:an dör den i 5000 får lägga i 3:an hoppar upp till 8-9000 direkt är det pga munstycket?
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

Min polare har en Senda med doppler rör som toppar 82 GPS. Han har inte bytt munstycke och kört så i 7 månader.

Rekomenderar startk att du byter dock.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.


Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Victorh skrev:
FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.


Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två ;) Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

MisterDT50R skrev:
Victorh skrev:
FreZz skrev:Victor hur ställer man in mätaren o.O
tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.


Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två ;) Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul :)
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket :D
MoGaT
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mars 2012, 17:37

Inlägg av MoGaT »

Victorh skrev:
MisterDT50R skrev:
Victorh skrev: tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.


Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två ;) Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul :)
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket :D
Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Victorh skrev:
MisterDT50R skrev:
Victorh skrev: tar bort säkringen då nyckeln är vriden över natten sen lägger du tibak nästa moron så kand du välja mellan olika inställningar på moppen via mode knappen.


Sedan så finns de bara 1 plugg org på dt.. ta bort andra och dreva om till 12-60 typ borde det gå bättre
Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två ;) Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul :)
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket :D
okej anade att det var katalysator det där men den ska bort ändå :twisted: Okej 12-60 då får man iallafall ett hyfsat bra ax så man kan dra om lite bilar? :)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

MoGaT skrev:
Victorh skrev:
MisterDT50R skrev: Kollar du i mitt galleri och mitt projekt har jag två ;) Ska skaffa nåt sjukt bakdrev tror ja så jag får lite gasres skulle va kul :)
det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket :D
Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

MisterDT50R skrev:
MoGaT skrev:
Victorh skrev: det där är org pluggen enda som finns i röret förutom katalysator, sedan så kommer du alldrig få gasres med din dt... eller om du köper typ hyperportad 80cc med tillbehör kanske... lägg inte under 11-65 drevning för den kommer inte gå någonstans! 12-60 är bra drevning för såna som kör normal körning mycket :D
Jag har 12-53 på min DT, har dragit pluggen och "portat" insuget men inte bytt munstycke. Gör drygt 75 km/h uppmätt med gps.
Ok har du märkt att den blir trögare på mellanvarv då, och sen när man komer upp i typ 6500-7000 blir det ett drag precis som ett högvarvigt effekt?
mätte upp min med ostrypt och bytt munstycke, 11-60 drevning på gps gick den 72... så kanske du skulle byta munstycke skulle den göra lite mera än 75?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

MisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
har du moppen rätt inställd drar den inte mera :)

sedan ja 11-60 och 72 på gps är jävla bra! Kompis moppe med 12-60 och ostrypt gjorde 69 då polisen prövade
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Victorh skrev:
MisterDT50R skrev:Det är ju jävligt bra med den drevningem jag kör ju orginal 11-50 och toppas 65 gps så det gör så mycket med munstycke! Men den drar väl rätt mycket mer om det blr typ 10 storlekar större?
har du moppen rätt inställd drar den inte mera :)

sedan ja 11-60 och 72 på gps är jävla bra! Kompis moppe med 12-60 och ostrypt gjorde 69 då polisen prövade
Men dåså inte för att den drar mycket alls, men vet att dom kan börja dra lite nr man byter upp sig lite och så :) Jag tycker det låter sjukt bra! Men jag är nog ute efter lite mer topp funderar på en 13-53 drevning eller nåt :)
Skriv svar