Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Hur långt visste han inte. http://www.blocket.se/sodermanland/Yama ... ?ca=11&w=2DEA!! skrev:bilder?
Hur långt har den gått?
Skulle aldrig falla min in att köpa ett fordon där ägaren inte har ett hum överhuvudtaget om vad fordonet har gått.Pulze skrev: Hur långt visste han inte. http://www.blocket.se/sodermanland/Yama ... ?ca=11&w=2
Eller han har inte sagt att han inte visste hur långt den har gått. Han sa att ägaren innan honom var hans kusin som bara körde den fram och tillbaka till skolan. Och när han fick den så hade den inte gått långt, iallafall på mätaren.p0d1 skrev:Skulle aldrig falla min in att köpa ett fordon där ägaren inte har ett hum överhuvudtaget om vad fordonet har gått.Pulze skrev: Hur långt visste han inte. http://www.blocket.se/sodermanland/Yama ... ?ca=11&w=2
Diss säger jag.
Tro aldrig på en säljarePulze skrev: Eller han har inte sagt att han inte visste hur långt den har gått. Han sa att ägaren innan honom var hans kusin som bara körde den fram och tillbaka till skolan. Och när han fick den så hade den inte gått långt, iallafall på mätaren.
Det är sant. Slår nog inte till på den.p0d1 skrev:Tro aldrig på en säljarePulze skrev: Eller han har inte sagt att han inte visste hur långt den har gått. Han sa att ägaren innan honom var hans kusin som bara körde den fram och tillbaka till skolan. Och när han fick den så hade den inte gått långt, iallafall på mätaren.
Jag skulle i alla fall inte köpa mopeden, men det är jag det.
Det finns INGET som styrker att hans kusin bara har pendlat med den till skolan då han lika gärna skulle kunnat köra skiten ur den.
Samt hur mycket den har gått kan vara allt ifrån 500 mil till 2000 mil
Nu blir jag förvirrad först säger du att du aldrig skulle köpa ett fordon där ägarn inte vet hur långt den gått men sen säger du att man aldrig ska lita på säljare? Trots att man säger att den gått 1000mil kan den lika gärna ha gått 10000 mil istället. Gäller både om den här distansmätare eller inte.p0d1 skrev:Tro aldrig på en säljarePulze skrev: Eller han har inte sagt att han inte visste hur långt den har gått. Han sa att ägaren innan honom var hans kusin som bara körde den fram och tillbaka till skolan. Och när han fick den så hade den inte gått långt, iallafall på mätaren.
Jag skulle i alla fall inte köpa mopeden, men det är jag det.
Det finns INGET som styrker att hans kusin bara har pendlat med den till skolan då han lika gärna skulle kunnat köra skiten ur den.
Samt hur mycket den har gått kan vara allt ifrån 500 mil till 2000 mil
Vad exakt är det du blir förvirrad av och vill att jag ska förklara för dig?Mattyyy skrev: Nu blir jag förvirrad först säger du att du aldrig skulle köpa ett fordon där ägarn inte vet hur långt den gått men sen säger du att man aldrig ska lita på säljare? Trots att man säger att den gått 1000mil kan den lika gärna ha gått 10000 mil istället. Gäller både om den här distansmätare eller inte.
Båda ni har rätt i det ni säger. Har också tänkt på det att man får med ny cylinder osv.PK skrev:Vad spelar det för roll om miltal? jag har själv inte en blekaste om min gått 200m eller 20000 mil.
så länge den startar och går och har varit hyffsat underhållen så är det ju ok.
jag har haft en -99, -01 och en -03. ingen av dom har varit kassa i motorn.
en moped tar inte samma stryk som tex en bil. det som över huvud taget tar stryk är, ramlager, cylinderlopp, kolv och vev.
får du med en motor med ny vev och cylinder så är det värt. resten av moppen går ett bra tag till.
För 5000kr får du ändå ingen 200% servad med allt bokfört, du får en vanlig jävla moppe
testkör. går den dåligt eller så så är det okej. skulle den förmodan gått hur jävla långt som helst så kommer troligtvis bara cylindern/kolven gå, och det får du ju med en ny.
KÖP!
Har tänkt börja stunta och vill att den ska hålla ett tagYamahaMarcus skrev:Ja hade köpt den direkt om jag var lite scooter kåt o trimmat aset ur den då hahaha...
Men du får ju med ny vev och cylinder och allt så då är det väll inget att oroa sig för? 5000 är det billigaste du hittar en bögpulka för så.. Annars är dom oftast dyrare än crossmoppar om du inte ska ha en boatian eller kymco då...
Ne jag hade köpt den men de e jag
Jo men han skrev att han får med ny vev och ny cylinder osv må ju vara begagnat men det är väll fungerande antar jag, det ser han ju på delarna när han får det.Stroxx skrev:ny det är en 01 elr har jag fel?YamahaMarcus skrev:Jo men de är klart att veven inte lär rasa direkt, asså det kan dröja år men Lite onödigt att trimma en sån ny moped såklart men det är ju klart ditt val
Men du skrev lite onödigt att trimma en sån ny moped vad har den med delarna som följer med trimma en av motorerna och ha det andra org:)YamahaMarcus skrev:Jo men han skrev att han får med ny vev och ny cylinder osv må ju vara begagnat men det är väll fungerande antar jag, det ser han ju på delarna när han får det.Stroxx skrev:ny det är en 01 elr har jag fel?YamahaMarcus skrev:Jo men de är klart att veven inte lär rasa direkt, asså det kan dröja år men Lite onödigt att trimma en sån ny moped såklart men det är ju klart ditt val
Hur mycket tror du man skulle få för den om typ 2år? Alltså neosen. Den kommer vara mer stylad då! Om jag köper den kommer det garanterat ett projekt!Macko96 skrev:Jag säger som PK... den moppen jag ska sälja är ju från 94 men går skitbra ändå... visst så har jag bytt endel som kolv osv men den går ju bra....
så bara för att den är gammal så betyder det inte att den är dålig
Men å andra sidan så håller jag med p0d1 lite med att man ska inte köpa om ägarn inte kan ens ge fakta om moppen
Haha det är faktiskt sant, men inte så kul att den rasar precis när man fått den. Men får ju med ny vev osv behöver kanske inte oroa mig för åldern. Vill dock få lite för den när man vill bli av med den. Vad tror ni behövs fö att dra upp den på bakan? Tänkt att dra vring sen typ gula fjädrar och hårdare tryckfjäder. Är ganska kort och väger 60kgRexxy skrev:För mig spelar varken ålder eller skick någon roll, hur långt den gått o.s.v. Den behöver inte ens starta
Jag fixar ändå det som behövs.
Har man skruvat med 70tals moppar som gått XXXXXX mil, så slutar man vara kräsen.
Oj helevete råkade blanda ihop tråden med en annan som handlade om en Derbi 2011, mitt fel förlåt.Stroxx skrev:Men du skrev lite onödigt att trimma en sån ny moped vad har den med delarna som följer med trimma en av motorerna och ha det andra org:)YamahaMarcus skrev:Jo men han skrev att han får med ny vev och ny cylinder osv må ju vara begagnat men det är väll fungerande antar jag, det ser han ju på delarna när han får det.Stroxx skrev: ny det är en 01 elr har jag fel?
jag började undra om det stod värt att köpa en 10YamahaMarcus skrev:Oj helevete råkade blanda ihop tråden med en annan som handlade om en Derbi 2011, mitt fel förlåt.Stroxx skrev:Men du skrev lite onödigt att trimma en sån ny moped vad har den med delarna som följer med trimma en av motorerna och ha det andra org:)YamahaMarcus skrev: Jo men han skrev att han får med ny vev och ny cylinder osv må ju vara begagnat men det är väll fungerande antar jag, det ser han ju på delarna när han får det.
Haha vad ska man kolla efter när man är där? Typ så den inte är varm innan han startar den.Stroxx skrev:jag började undra om det stod värt att köpa en 10YamahaMarcus skrev:Oj helevete råkade blanda ihop tråden med en annan som handlade om en Derbi 2011, mitt fel förlåt.Stroxx skrev: Men du skrev lite onödigt att trimma en sån ny moped vad har den med delarna som följer med trimma en av motorerna och ha det andra org:)
Japp, precisPulze skrev:Okej, så typ att bromsar inte hackar när man bromsar osv. Basic saker mest då eller?CaToXXo skrev:Åk och kolla.
Finns inte jättemycket att kolla på plats, kolla så den ser ok ut i skick, kolla däckmönster osv (dåliga däck=prut-chans?)
Kolla så den låter bra i motorn, så alla lampor funkar osv.