Politik-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilka kommer du rösta på?

Socialdemokraterna
10
9%
Moderaterna
12
10%
Miljöpartiet
1
1%
Folkpartiet
1
1%
Centerpartiet
2
2%
Sverigedemokraterna
84
72%
Vänsterpartiet
1
1%
Kristdemokraterna
2
2%
Perussuomalaiset
4
3%
 
Antal röster: 117

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Macko96 skrev:
Victorh skrev:
Macko96 skrev: jaha... så du vill få ut dig själv ur finnland eller? ;) för du är väll finnlandsvensk? Eller är du nazze?
hoppas på att de betalar min inflytning till sverige! ;)
och det lär dom ju göra! Tror du att dom säger här är 5k ut ur landet?? ;)
ta int allt seriöst ;) detta är ju flashback ;)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

SD såklart, enda partiet som vågar ta upp invandringen och inte är rädda för mohammed och hans kusiner.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Victorh skrev:[spoiler]
Macko96 skrev:
Victorh skrev: hoppas på att de betalar min inflytning till sverige! ;)
och det lär dom ju göra! Tror du att dom säger här är 5k ut ur landet?? ;)
[/spoiler]
ta int allt seriöst ;) detta är ju flashback ;)
nädå! Flashback?? Jag som trodde att detta var tsr ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

DiNozzan skrev:Jag får tyvärr inte rösta då. Men om jag hade fått rösta så hade jag röstat på SD eller "Nya M". Då rött vill/ville (vet inte hur det är just nu) ta in ännu fler invandrare. Vet att Vänsterpartiet var mest för det. Så just nu hatar jag dom.

Sen tycker jag även att det är konstigt att rött vill ta bort alla våra kärnkraftverk, som tillför 80% av elbrukningen, och vill ersätta det med vindkraft? Jag tycker det blir gnäll chat osv när bara ett vindkraftverk ska upp. Tänk då om dom måste tillföra 80% av sveriges el?

Fattar inte heller att dom vill göra så rika, blir rikare, och fattiga blir fattigare? (Handlar alltså om skatten.)
Problemet är att vänsterpartiet, sossarna, miljömupparna är fega, efterblivna och lever i en liten sagovärld, deras lilla "safebubble" eller vad man ska kalla det.

De stirrar blint på de självklara lösningarna utan att förstå vad det faktiskt innebär. De hindrar en vettig utveckling med sina idiotförslag och gnäll på folk som föreslår vettiga lösningar.

Kärnkraft är bara så mycket bättre än sketen vind. Minns jag rätt kostar vindkraftverken så pass att de knappt betalar sig själva, om man skulle plocka bort statliga subventioner.

Det finns hur mycket ny teknik som helst för kärnkraft. Man kan snart t.o.m. bryta ner kärnkraftsavfall. Finns toriumreaktorer nuförtiden också så man inte nödvändigtvis måste ha uran.

Våra kärnkraftverk är ju byggda på 70-talet eller något sådant och är grymt föråldrade. Sossarna har hela tiden motarbetat kärnkraften och bit för bit velat stänga ner det, MEN samtidigt så har de låtit kärnkraften vara kvar eftersom de hela tiden inser att det inte fungerar utan. Så kärnkraften får alltså leva med att bli nedprioriterat hela tiden, och idag har vi alltså kärnkraft som är 40 år gammal. Vilka kommer då och skriker efter el och förväntar sig att sakerna ska fungera? Jo miljöfolket och sossarna som tycker att kärnkraften inte håller måttet, för att de själva inte satsat på att utveckla den...

De vi behöver är sprillans kärnkraftverk om vi ska ha kvar kärnkraft. Jag har själv varit på ringhals och det fungerar grymt bra där även fast de får dras med att grejerna är 40 år och sakerna måste stängas av ganska ofta för stora underhåll.

Ringhals har flera gånger bjudit in miljöpartiet m.fl. för att visa hur anläggningen fungerar men de har aldrig kommit. De tror väl att de själva vet precis hur det fungerar. Jag var skeptisk själv innan jag kom dit, men det är fan imponerande hur pass säkert det är. Bara säkerhetskontrollen är ju 20ggr noggrannare än på en flygplats. Beredskapen är extrem.

Så folk som tror att kärnkraft är osäkert vet inte ett skit om vad de pratar om. Folk som tror att vi kommer få ett eget fukushima tror också jävligt fel. Japanerna gjorde precis allt fel, därför sket det sig. Deras reservgeneratorer fungerade inte, reservbatterierna till kontrollrummet var inlåste i ett rum som hamnade under vatten, de hade ett år innan explosionen tackat nej till ett sprängfilter som erbjudits från Sverige som sitter monterade på alla svenska kärnkraftverk...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

bensinskalle skrev:
DiNozzan skrev:Jag får tyvärr inte rösta då. Men om jag hade fått rösta så hade jag röstat på SD eller "Nya M". Då rött vill/ville (vet inte hur det är just nu) ta in ännu fler invandrare. Vet att Vänsterpartiet var mest för det. Så just nu hatar jag dom.

Sen tycker jag även att det är konstigt att rött vill ta bort alla våra kärnkraftverk, som tillför 80% av elbrukningen, och vill ersätta det med vindkraft? Jag tycker det blir gnäll chat osv när bara ett vindkraftverk ska upp. Tänk då om dom måste tillföra 80% av sveriges el?

Fattar inte heller att dom vill göra så rika, blir rikare, och fattiga blir fattigare? (Handlar alltså om skatten.)
Problemet är att vänsterpartiet, sossarna, miljömupparna är fega, efterblivna och lever i en liten sagovärld, deras lilla "safebubble" eller vad man ska kalla det.

De stirrar blint på de självklara lösningarna utan att förstå vad det faktiskt innebär. De hindrar en vettig utveckling med sina idiotförslag och gnäll på folk som föreslår vettiga lösningar.

Kärnkraft är bara så mycket bättre än sketen vind. Minns jag rätt kostar vindkraftverken så pass att de knappt betalar sig själva, om man skulle plocka bort statliga subventioner.

Det finns hur mycket ny teknik som helst för kärnkraft. Man kan snart t.o.m. bryta ner kärnkraftsavfall. Finns toriumreaktorer nuförtiden också så man inte nödvändigtvis måste ha uran.

Våra kärnkraftverk är ju byggda på 70-talet eller något sådant och är grymt föråldrade. Sossarna har hela tiden motarbetat kärnkraften och bit för bit velat stänga ner det, MEN samtidigt så har de låtit kärnkraften vara kvar eftersom de hela tiden inser att det inte fungerar utan. Så kärnkraften får alltså leva med att bli nedprioriterat hela tiden, och idag har vi alltså kärnkraft som är 40 år gammal. Vilka kommer då och skriker efter el och förväntar sig att sakerna ska fungera? Jo miljöfolket och sossarna som tycker att kärnkraften inte håller måttet, för att de själva inte satsat på att utveckla den...

De vi behöver är sprillans kärnkraftverk om vi ska ha kvar kärnkraft. Jag har själv varit på ringhals och det fungerar grymt bra där även fast de får dras med att grejerna är 40 år och sakerna måste stängas av ganska ofta för stora underhåll.

Ringhals har flera gånger bjudit in miljöpartiet m.fl. för att visa hur anläggningen fungerar men de har aldrig kommit. De tror väl att de själva vet precis hur det fungerar. Jag var skeptisk själv innan jag kom dit, men det är fan imponerande hur pass säkert det är. Bara säkerhetskontrollen är ju 20ggr noggrannare än på en flygplats. Beredskapen är extrem.

Så folk som tror att kärnkraft är osäkert vet inte ett skit om vad de pratar om. Folk som tror att vi kommer få ett eget fukushima tror också jävligt fel. Japanerna gjorde precis allt fel, därför sket det sig. Deras reservgeneratorer fungerade inte, reservbatterierna till kontrollrummet var inlåste i ett rum som hamnade under vatten, de hade ett år innan explosionen tackat nej till ett sprängfilter som erbjudits från Sverige som sitter monterade på alla svenska kärnkraftverk...
Dessutom så är det inte så jävla smart av japan att satsa på kärnkraft eftersom att hela landet ligger på flera kontinentalplattor som ständigt rör sig. Till skillnad från Sverige där kärnkraft är i princip idiot säkert.
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
Zaw
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 14 april 2012, 16:37

SD?

Inlägg av Zaw »

Funderar på alla er som säger att ni ska rösta SD. Det verkar som ni tycker att allting handlar om invandringen och att alla problem kommer därifrån?
Tänker ni inte på den politik som SD för angående andra frågor?
Eller är allt frid o fröjd om vi "begränsar invandringen"?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Re: SD?

Inlägg av streamjr »

Zaw skrev:Funderar på alla er som säger att ni ska rösta SD. Det verkar som ni tycker att allting handlar om invandringen och att alla problem kommer därifrån?
Tänker ni inte på den politik som SD för angående andra frågor?
Eller är allt frid o fröjd om vi "begränsar invandringen"?
man måste alltid börja nånstans och sverige behöver pengar så då har vi en del att tjäna in på att minska invandringen för att sedan kunna prioritera lite "viktigare" saker :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: SD?

Inlägg av PK »

Zaw skrev:Funderar på alla er som säger att ni ska rösta SD. Det verkar som ni tycker att allting handlar om invandringen och att alla problem kommer därifrån?
Tänker ni inte på den politik som SD för angående andra frågor?
Eller är allt frid o fröjd om vi "begränsar invandringen"?
tanken med det är väll att dom ska växa.

dom kommer aldrig till högsta tronen med den poletik dom har nu då det är ett enfrågeparti.


vet du hur du hur funkar så vet du att det inte bara är en person som har hand om alla frågor ;) Man samarbetar i frågorna, dock så måste SD växa sig mycket större för att de övriga partierna ska ta hänsyn till deras fråga.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Vet inte än vem jag ska rösta på, går samhällsprogrammet så läser väldigt mycket politik och jag tycker det mesta är en enda röra... Får se vilka jag röstar på för jag har inte bestämt mig alls än.
Dock absolut inte MP, det har varit tal jättelänge om att bygga ut E20 till motorväg, och nu när detta äntligen togs upp ordentligt igen (har varit prat om det sedan åtminstone 90talet men aldrig prioriterats så högt) så kommer MP och vill bara ha 1+2 väg för att spara pengar och miljön, samtidigt som folk dör på E20 varje år pga dåligt underhåll, underdimensionerad väg i förhållande till hur mycket trafik det går där osv. Och när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.

Fast det spelar ju mindre roll med tanke på att vi har EU, FN och Nato att falla tillbaka på och få stöd av, kommer tex en Rysk invasion (inte helt omöjligt om Putin fortsätter som han gör nu) så kommer FN och Nato att skicka förstärkningar dirrmode och nåt annat direkt hot finns ju inte :)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

SD. Svensk kultur kan inte gå vidare i generationer av somalier! SD!!!

www.patriot.nu
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Re: SD?

Inlägg av Axel »

PK skrev:
Zaw skrev:Funderar på alla er som säger att ni ska rösta SD. Det verkar som ni tycker att allting handlar om invandringen och att alla problem kommer därifrån?
Tänker ni inte på den politik som SD för angående andra frågor?
Eller är allt frid o fröjd om vi "begränsar invandringen"?
tanken med det är väll att dom ska växa.

dom kommer aldrig till högsta tronen med den poletik dom har nu då det är ett enfrågeparti.


vet du hur du hur funkar så vet du att det inte bara är en person som har hand om alla frågor ;) Man samarbetar i frågorna, dock så måste SD växa sig mycket större för att de övriga partierna ska ta hänsyn till deras fråga.
¨

Enfråge parti? Så fan heller. De handlar om invandringspolitiken, brottspolitik, pension, miljö, energi, Allt. https://sverigedemokraterna.se/vara-asi ... ipprogram/
bibapeolola
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Re: SD?

Inlägg av difaren »

Zaw skrev:Funderar på alla er som säger att ni ska rösta SD. Det verkar som ni tycker att allting handlar om invandringen och att alla problem kommer därifrån?
Tänker ni inte på den politik som SD för angående andra frågor?
Eller är allt frid o fröjd om vi "begränsar invandringen"?
Men du har uppenbarligen inte någon som helst insikt hur det ligger till i sverige så jag ska göra klart ett och annat för dig.

Gruppvåldtäkt existerade inte innan det var invandrare som gjorde det, 100% av alla gruppvåldtäkter som görs i sverige är just av invandrare.

Vet du hur mycket dem kostar samhället när dem lever på bidragen? Nere i rosengård trashar dem sönder allt som bara för att polisen ska komma.

Om 1 invandrare från tex. somalia kommer så har dennas släkt rätt att komma in i landet.

Allt styrs av media, allvarligt.. vem bryr sig om en liten 2 åring blir utvisad? Ja varför skickade dem in henne i första hand? Jo för att hennes föräldrar också ska få komma in!

Har massvis mer argument men jag hoppas dessa räcker för dig att inse att det räcker nu! Sverige ska bos av svenskar och inget annat! Afrika för afrikaner, asien för asiater osv.
Det bor VITA i Sverige då ska det bo vita i sverige.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vindkraft blir oerhört dyrt att driva då det inte blåser. Jag är egentligen för kärnkraft, men grejen är den att en olycka där blir katastrofal! Då kan vi ju glömma landet Sverige. Det måste på något vis uppgraderas, sålänge detta inte görs ju större risk löper dom att skapa en katastrof.

Samtidigt förstår jag inte de blåas poäng med att sänka skatterna för de rika.
de blåas motto: De rika ska bli rikare.
Hatar asen!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:Vindkraft blir oerhört dyrt att driva då det inte blåser. Jag är egentligen för kärnkraft, men grejen är den att en olycka där blir katastrofal! Då kan vi ju glömma landet Sverige. Det måste på något vis uppgraderas, sålänge detta inte görs ju större risk löper dom att skapa en katastrof.

Samtidigt förstår jag inte de blåas poäng med att sänka skatterna för de rika.
de blåas motto: De rika ska bli rikare.
Hatar asen!
Än värre är de rödas jävla poäng, höj skatterna för de rika och sänk för de fattiga. Så alla blir lika fattiga. Skitsamma ifall tattarjävlen har gått 3 år på industri och kan precis bara lägga en kattskitssvets, än den som gått 5 årig högskola och blivit civilingenjör.

Vindkraft står stilla under 2 m/s. 2m/s blåser det i princip ALDRIG. Min farsa och en till är de som har utvecklat vindkraftsparken som ska stå i hanöbukten och driva hela blekinges el, och de återbetalar sig ganska fort. Behövs 4 anställda och 2 park"båtar" som sköter service osv. Efter 50 år byter man ut en del grejer eller tar bort det helt.

Dock är de najs med kärnkraft. Det kommer aldrig försvinna, vi behöver energin. O de kmr hittas nåt sätt att lösa kärnavfallet.
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

civilingenjör som inget gör är ju givande att bli. Förstår inte varför en politiker skulle få mindre skatt? Dom tjänar ju ändå bra mycket mer än oss vanliga svenssons.
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Hur skall en katastrof uppstå i sverige.. visst hårt väder kan komma men inte såpass att det rubbar ett kärnkraftverk.

Vi kan inte få jordbävningar heller som är så kraftiga att förstöra sverige.
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

tratthalvan skrev:Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
men är det helt ok att ett muslimskt parti men cp åsikter om att hela världen ska vara en o samma diktatur kommer in i riksdagen?

Nedu röstar hellre på sd än låter ett sånt parti komma hit
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

Victorh skrev:
Macko96 skrev:
Victorh skrev: hoppas på att de betalar min inflytning till sverige! ;)
och det lär dom ju göra! Tror du att dom säger här är 5k ut ur landet?? ;)
ta int allt seriöst ;) detta är ju flashback ;)
sannf är bara bullshit allting, föreställ dig ett finland utan finnlandssvenskar och invandrare, vem skulle arbeta? invandrare behövs, men inte för mycket av dem heller. sen så har ju de stora företagen i finland svensk bakgrund.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

tratthalvan skrev:Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
märks att du inte läst vilka motioner dem hade tänkt lägga fram-.- klassisker

sd vill strypa invandringen för att senare antagligen stänga den helt, detta är vad som sägs men står inget å sd:s hemsida om de dem vill fortfarande ta in men dem vill skicka ut dem som begår brott och inte anpassar sig efter Sverige, dem vill minska bidragen bara inte skcika ut alla, alla jag vet som är invandrare röstar på SD för dem vill ha ut dem som inte sköter sig
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tratthalvan skrev:Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
Snarare tvärtom att man inte följer hur samhället ser ut, ett jävla skithål kommer det bli om det fortsätter så som det gör nu.

Varför SKA vi hjälpa andra jävlar länder, när vi själva har problem i vårt land, med pengar som knappt räcker till som invandringen till stor del kostat, antingen ska vi betala 8% mer i skatt eller jobba, så hur känns det att rösta på ett parti som skiter i svenskarna? :)

Hur ska vi kunna utveckla oss med en man från Somalia som är lat och inte vill röra ett finger för Sverige och tuggar hellre Kath om dagarna och lever på bidrag?
Besök valfritt getto i Stockholm så kommer du kanske inse något istället för att sitta hemma i din bubbla och tro att Sverige mår bättre än aldrig förr tack vare den kära invandringen som bidrar så mycket till Sverige!

Och ditt argument om den maten är så otroligt, otroligt, otroligt jävla pinsamt att läsa varje gång, typ när en invandare försöker predika om vem ska göra en kebab ifall man röstar på SD, eller att min vodka är rysk eller att bokstäverna härstammar från ett land som inte är svenskt.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

tratthalvan skrev:Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
Nu kom det jag längtat så efter.

Så du menar alltså att svensk kultur att gå vidare genom tex. somalier?
Blir det bättre av att flytta allt folk hit?

Vi kan ta ett bra exempel din dumma jävel.

Det finns hur många som helst som lever i fattigdom eller i svält.. speciellt i afrika och det är just HÄR du påstår att det blir bättre att flytta alla dessa, ca 1 miljard eller var det var till europa? Blir det bra då eller hur hade du tänkt? Kanske sverige ska ta in så många?

Vem fan bryr sig, det enda vi kan bidra med är just pengar. Men att dem kommer hit hör inte ett piss! Inse det, du är säkert utsatt och jag bryr mig inte. Det är dags att strypa främlingsinvasionen och ta hand om dem som redan är här!?

Du värnar inte om svensk historia eller det svenska folket!
Du är inte insatt för 5 öre då du itne ens nämner något parti.
Ut med dem och må så va!
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

tratthalvan skrev:Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
men jag vill se källor på vart SD har lagt fram den motionen du påstår dem vill genomföra, detta är bara ett bevis på att du är en vanlig person som inte har mer kunskap än de din lärare säger eller media
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tratthalvan skrev:Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
Nej, för att invandringen är värdelös.
Jag bor i Södertälje, är uppvuxen där och vet väl hur det ser ut, så stoppa undan dina lögner och dra.

Om du inte vill svara när folk har gett dig fyra, sanningsenliga svar så behöver du inte ens kommentera då det inte gör upphov till en vettig diskussion.
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

david96 skrev:
tratthalvan skrev:Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
men jag vill se källor på vart SD har lagt fram den motionen du påstår dem vill genomföra, detta är bara ett bevis på att du är en vanlig person som inte har mer kunskap än de din lärare säger eller media
Debatt @ SVT, Jimmie Åkessons egna ord.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tratthalvan skrev:
david96 skrev:
tratthalvan skrev:Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
men jag vill se källor på vart SD har lagt fram den motionen du påstår dem vill genomföra, detta är bara ett bevis på att du är en vanlig person som inte har mer kunskap än de din lärare säger eller media
Debatt @ SVT, Jimmie Åkessons egna ord.
Hahah tomte, länka den istället så kanske man kan ta dig på allvar, vilket var svårt redan när man börja läsa ditt fördomsfulla inlägg.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

difaren skrev:
tratthalvan skrev:Alltså tänker man rösta på SD så har man knappast följt någon debatt eller så kan man ingenting om politik. Skulle gissa på att mer än 90% av alla som röstar på SD är rasister som bara inte vill ha invandrare i Sverige.
Men tänk efter, så pinsamt parti och pinsam partiledare.
Vill inte hjälpa länder i nöd för att de har ett ansvar att "kriga för sitt eget land". Hade ingen hjälpt dessa människor så hade det varit konstant krig.

Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.

Och all mat liksom, hur ska man klara sig utan det? Kebab, grekiskt, kines, thaimat etc. :3

Jag är i alla fall inte myndig men hade röstat på M.
Nu kom det jag längtat så efter.

Så du menar alltså att svensk kultur att gå vidare genom tex. somalier?
Blir det bättre av att flytta allt folk hit?

Vi kan ta ett bra exempel din dumma jävel.

Det finns hur många som helst som lever i fattigdom eller i svält.. speciellt i afrika och det är just HÄR du påstår att det blir bättre att flytta alla dessa, ca 1 miljard eller var det var till europa? Blir det bra då eller hur hade du tänkt? Kanske sverige ska ta in så många?

Vem fan bryr sig, det enda vi kan bidra med är just pengar. Men att dem kommer hit hör inte ett piss! Inse det, du är säkert utsatt och jag bryr mig inte. Det är dags att strypa främlingsinvasionen och ta hand om dem som redan är här!?

Du värnar inte om svensk historia eller det svenska folket!
Du är inte insatt för 5 öre då du itne ens nämner något parti.
Ut med dem och må så va!
Ta det väldigt väldigt lugnt med påhoppen nu.

Det är bra att ta den här diskussionen så alla får skriva av sig av vad ni tycker, men håll det på en seriös nivå så vi slipper stänga igen.
Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.
Klart vi är? Det är därför ingen vill ha sådana invandrare i Sverige. De lever i sin egna lilla värld utan logik och vett. Tyvärr, men sant. De som inte kan sköta sig är slödder och borde skickas till ett mindre roligt ställe så de som faktiskt är trevliga, sköter sig, VILL arbeta och hjälpa landet framåt inte behöver ta emot smällen som riktas mot alla invandrare.
civilingenjör som inget gör är ju givande att bli. Förstår inte varför en politiker skulle få mindre skatt? Dom tjänar ju ändå bra mycket mer än oss vanliga svenssons.
Ta och sök till en civilingenjörsutbildning så ska du få se hur enkelt det är.

Jag skojar inte när jag säger att ingenjörerna har byggt vårt europa. Svenska ingenjörer och deras kompetens är en av huvudorsakerna till att vi kan behålla våra industriella arbeten här i landet.

Politiker borde få extremt mycket mindre betalt! Ni skulle bara veta hur mycket era lokala förmågor som sitter och dricker kaffe i kommunhuset får betalt. Hört om flera som tjänar 60lök, helt ofattbart med tanke på hur pass jävla löjligt deras arbeten är. Viktiga, men knappast så viktiga och svåra att de förtjänar den lönen...
Världen måste utvecklas tillsammans, dela teknologi och hjälpa varandra, t.ex. genom att ta in flyktingar från länder som behöver hjälp. Hade vi inte gjort det så hade vi legat så sjukt långt bakom i teknologin och vi hade inte fått hjälp från andra länder heller.
Hur tänker du där egentligen? Vad tillför invandringen till vår teknologi, förutom att ta pengar som skulle kunna satsas på utveckling?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Angående invandringen så ska jag skriva av mig lite då.

Jag har gått på Skiftingehus skola i Eskilstuna och innan dess gick jag på Ärstaskolan i Eskilstuna och detta är 2st angränsande invandrar områden så jag har mycket personlig erfarenhet om hur invandrare är.


Det är vanligt med att är dom med sina föräldrar beter dom sig som änglar och låssas som att dom aldrig gjort nått dumt men så fort föräldrarna vänder ryggen om så kan dom slå ner någon oskyldig eller sno en cykel. Många gånger har jag varit nära på att slå invandrare som har varit dryga och jobbiga i skolan men då precis innan man slår inser man att dom fega kräken hämtar förstärkning i form av äldre kusiner eller kompisar om dom blir slagna och skulle en svensk göra det då blir det ett jävla liv för då helt plötsligt så är det fegt osv och skulle en lärare få reda på att nått har hänt så har don inte gjort nått utan då är det alltid den andre personen som har gjort nått. En sak som även har varit vardagsmat är att höra hur dom skryter om att dom slagit ner någon eller har stulit något.

Sen har jag märkt att blir dom tagna för snatteri eller försöker åka buss utan biljett så kan dom helt plötsligt inte svenska längre och så låtsas dom som ingenting. Och i skolan så får dom absolut inte äta fläskkött men är det extrapris på fläskkött på Ica så visst fan står dom där och fyller vagnen med fläskkött ändå. Sen vet jag många som inte ens vill söka jobb för dom får pengar redan utan att arbeta så dom säger att det inte finns nån anledning att jobba då. Men det värsta av allt är dom jävlarna som hatar Sverige och svenskar dom borde skjutas på plats helt enkelt.


Men ni ska förstå mig rätt det finns faktist bra invandrare också och schyssta som också vill bli av med dom som jag har nämnt ovan men tyvärr så är majoriteten av dom jag träffat riktiga svin. Men jag har även träffat några som jobbar nått jävulskt (Japaner , kineser och kroater) och verkligen inte vill kosta Sverige en krona och det är såna invandrare vi kan ta in tycker jag!

Så ni förstår nog varför jag är ganska trött på invandringen och vill få bort dom som inte sköter sig.

Jag skulle kunna skriva mer men orkar inte göra det på mobilen.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

DEA!! skrev:Vindkraft blir oerhört dyrt att driva då det inte blåser. Jag är egentligen för kärnkraft, men grejen är den att en olycka där blir katastrofal! Då kan vi ju glömma landet Sverige. Det måste på något vis uppgraderas, sålänge detta inte görs ju större risk löper dom att skapa en katastrof.

Samtidigt förstår jag inte de blåas poäng med att sänka skatterna för de rika.
de blåas motto: De rika ska bli rikare.
Hatar asen!
Om man har jobbat arslet av sig hela livet och tjänar 100k månaden, så är det en sosse som inte orkar jobba eller någon lat ungjävel som har flyttat hemifrån och bor på sossebidrag. Klart som fan man blir sur för att folk är för lata för att ens försöka jobba.
Och sen frågan som är igång just nu, "Vi har inga jobb till de unga" Och tamefan så har jag ett svar till den frågan och det är att dagens ungdom är för lata för att ens försöka ge jobben en chans för att de "passar inte dem" Och då orkar man inte söka annat heller.

Det tog mig ett samtal, en träff med chefen för ett sommarjobb och vips så hade jag det. Tjänade 28k på fem veckor. Tar man sin tid och letar så hittar man.

Till topic: Så röstar jag för Moderaterna eller SD, gillar Jimmie, han är så söt.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

SD blir det för mig :) vindkraft å sänkt benin skatt är ju bra (Y)
+att dom vill försöka sänka antalet aborter.
vem fan e lennart?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

tratthalvan skrev:Lovar att ni säkert bara är sura för att ett gäng blattar har vandaliserat era mopeder.

Hade gärna sagt lite mer men har inte lust att argumentera mot era 4 inlägg som sedan kommer bli flera hundra.

Peace out.
Nej men du, jag förstår att du inte vågar ta dina beslut eller ha dina åsikter då du inte någonstans har rätt.
Bra att välja sina fiender då du just här inte har något att snacka om då du inte är utsatt.

Säg mig av invandringen tillför sverige?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

tratthalvan, har du någonsin åkt alnö bussen i sundsvall? det är fullt med invandrare så fort man åker igenom skönsberg, jag har blivit stulen på pengar och grejor ur min ryggsäck för man måste stå upp och trängas.
nej tack ut med dom och deras familjer.
det som jag hatar mest är då invandrare klagar på att vi hatar dom och så fort vi säger något emot dom så är vi rasister?

men du kan ju ta och flytta till nacksta eller skönsberg så ska vi se hur länge dina ägodelar är orörda.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

tycker folk ska sluta dra alla invandrare över en gräns.


märks att det är små mini nazzar som sitter och skriver här.. fattar att ni kommer att rösta på SD men när ni säger att ni hatar invandrare osv så får man lätt bilden av att ni är rasister. vilket får mig som inte hatar invandrare och röstar på SD att se ut som en rasse.

om ni nu hatar invandrare å liknande så finns det mycket bättre partier att rösta på en SD för er del.
vem fan e lennart?
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

FreZz skrev:tratthalvan, har du någonsin åkt alnö bussen i sundsvall? det är fullt med invandrare så fort man åker igenom skönsberg, jag har blivit stulen på pengar och grejor ur min ryggsäck för man måste stå upp och trängas.
nej tack ut med dom och deras familjer.
det som jag hatar mest är då invandrare klagar på att vi hatar dom och så fort vi säger något emot dom så är vi rasister?

men du kan ju ta och flytta till nacksta eller skönsberg så ska vi se hur länge dina ägodelar är orörda.
Bodde i Skönsberg i två år. Det enda som försvann var en fotboll. ^^

Gillar inte invandrarområden men att säga att det bara är invandrare som är ficktjuvar osv är ju inte sant.

Håller med om det där med att det bara är vi som är rasister men jag tycker att det är lite roligt, jag kallar ändå negrer för negrer och skiter väl i vad dom har att säga.
Skriv svar