Aerox block smalar ä n neosblock ?;(

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Aerox block smalar ä n neosblock ?;(

Inlägg av chrillez »

Tjena håller på att bygg min neos till nerox men så när jag ska sätta dit blocket så går inte stången igenom typ 2 cm för kort :( men min kompis hade inte detta problem;/ fattar inte varför det blev så :S det är en aerox carlos checa edition motor och en neos 02 ram !
Användarens profilbild
Kiesler
Avstängd
Inlägg: 117
Blev medlem: 18 juni 2012, 16:57

Re: Aerox block smalar ä n neosblock ?;(

Inlägg av Kiesler »

chrillez skrev:Tjena håller på att bygg min neos till nerox men så när jag ska sätta dit blocket så går inte stången igenom typ 2 cm för kort :( men min kompis hade inte detta problem;/ fattar inte varför det blev så :S det är en aerox carlos checa edition motor och en neos 02 ram !
Antagligen är distansen till motorfästet kapat eller nedslipat av föregående ägare,
Då alla horisontala minarelli motorer är exakt lika framme vid cylinder och vevhus osv.

Är det axeln du menar så har du helt enkelt en för kort, bara att köpa en ny på t.ex Twostroke.se
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Inlägg av chrillez »

Jo men har hittat felet nu :) själva dämpning till blocket alltså där stången går igenom . Är bredare på neos så bytte tog från aerox och sen satte den på neosen ;)
Skriv svar