Koppla framlykta rrx

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Deddej
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 25 juli 2012, 02:03

Koppla framlykta rrx

Inlägg av Deddej »

Hej, har letat efter en bra tråd med bevis på hur man kopplar framlyktan rätt men har inte hittat en som duger åt min.

Har en Rieju RRX och från den går det en gul, en svart och en vit kabel.
Min framlykta är okänt märke men den har iaf 3 st uttag och har kommit fram till att den gula kabeln i mitten framkallar helljus på min halvljus-switch.

Försöker få allt att funka bara som det ska. Halvljus ska vara standard men har inte lyckats få halvljus att lysa, sen så vill jag ju ha helljus på den rätta switchern också.

Någon som vet hur man ska koppla? :? Det är 3 uttag i en vågrät rad, en till vänster, en i mitten och en till höger.

EDIT: Det är bara en lampa, alltså inte t.ex TNT platta som har 2.
"Du kan inte köra en "Yamaha Aerox" på GTA IV. Du måste instalera modifikationer för det, vilket bara finns på PC."

"okej fan vad dåligt"
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

e väll bara och testa tills det funkar?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Deddej
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 25 juli 2012, 02:03

Inlägg av Deddej »

saile96 skrev:e väll bara och testa tills det funkar?
Har testat, stod där ute i en kvart minst och kopplade fram och tillbaka men lyckades bara få fram helljus i halvljus switchern och så att helljusindikatorn lyser på helljus switchern. Halvljuset kom aldrig fram..
"Du kan inte köra en "Yamaha Aerox" på GTA IV. Du måste instalera modifikationer för det, vilket bara finns på PC."

"okej fan vad dåligt"
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Du har 3 sladdar. En är jord, en är till helljus och en är till halvljus.
Svart är ju säkerligen jord.
Då har du bara vit o gul kvar, en av dom SKA vara helljus och en halvljus.

Får du inte det att fungera så borde inte felet ligga i själva lampan.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Den svarta, jord, ska vara längst till höger, sen är det bara att testa, glödlampan kan vara paj, så var det för mig
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Deddej
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 25 juli 2012, 02:03

Inlägg av Deddej »

Provade att sätta svart i högra och testade båda platser för gul o vit men det är bara helljuset som vill krypa fram..

Provade även att vrida lite på kabeln, trycka det lite hårdare o såna knep för att se om det var glapp i halvljuset men den verkar inte funka alls. Vet inte om det är lampan eller om det är kabeln till moppen, hoppas iaf att det är lampan för jag vill inte lägga mitt finger bland alla 1000 kablar.
Har planerat på att skaffa en helt ny framkåpa ändå och då får man ju se ifall det funkar bra.
"Du kan inte köra en "Yamaha Aerox" på GTA IV. Du måste instalera modifikationer för det, vilket bara finns på PC."

"okej fan vad dåligt"
Skriv svar