Polisjag fiddy

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Noizeffs
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 juli 2012, 08:32

Polisjag fiddy

Inlägg av Noizeffs »

Hej, ska vara helt ärlig om vad som hände. Jag tog ut min fiddy ur polarens föråd. Tänkte ta ett varv för att se om den fortfarande funkar efter att ha varit i ett föråd hela vintern. Det är en rak trotoar fram till bilvägen och där började jag åka. En gamling går på trotoaren och blockerar vägen. Jag stannar upp 10 meter ifrån honom och ger full gas när kopplingen är i så att man inte kommerr framåt. Han flyger ifrån trotoaren av rädslan och jag åker förbi, han ska visst fortfarande jävlas och puttar till mig så jag nästan ramlar när jag åker. Jag stannar upp igen och går fram till honom och frågar vafan han ville, han håller käften men säger till slut att han ska ringa snuten. Jag åker därifrån utan att tro att polisen faktiskt skulle komma om han nu tänkte ringa. Jag stannar vid pizzerian längre fram där bilvägen också ligger. Stannar upp där för att ett par kompisar var där. 5 minuter senare ser jag en fet polisbil åka förbi. De får syn på mig och kicken vägrar fungera när jag ska dra därifrån. Jag beslutar mig för att springa iväg med fiddyn hela vägen hem ca 100m. (fiddyn var aldrig på när polis var på plats och jag åkte inte en meter). Jag hinner halvvägs sen kommer dom jagandes emot mig.. Jag släpper fiddyn och springer allt vad jag har :p hjälmen slänger jag in i polarens tomt och mitt varta paraply släpper jag efter mig. Snutarna verkade inte vara så erfarna, de tog mitt paraply istället för mig och hjälmen låg kvar där jag kasta in den Nu efter händelsen förstår jag inte varför jag sprang. Jag hade inte gjort något olagligt när polisen var på plats. De hade väl tyckt att det var lite konstigt att en gamling ringt och sagt att jag kört på trotoaren 10 meter bort, motorn varm, nyckeln i, oljetanken på osv :p är det olagligt att smitta ifrån polisen, jag vet inte ens om polisen sa stopp.. Polare sa till mig att civill polis gick runt och frågade folket om de såg hur jag såg ut mm. Polisen lär ju tro att den är stulen eftersom jag sprang ifrån dem och sprang med den. Jag har tappat bort ägarbevis och hur fan ska jag hämta ut den då? Finns inte registrerad någonstans. Såhär hade jag tänkt att säga när jag drar till stationen: jag satt på fiddyn och min polare puttade bakifrån så att den rullade och då trodde gubben att den var på och jag körde. Jag tog den till pizzerian för att fixa förgasaren, jag gick dit för att jag sett pizza snubbarna mecka med bilar och då lär de veta hur man sänker förgasaren. Kommer jag få något straff eller böter om jag drar dit för att hämta den? Gjorde ju inget olagligt när de var på plats. Gubben är deras enda vittne. Motorn varm förstås men de är ju pga "att jag meckade med förgasaren" den blir ju varm när man har i kopplingen och gasar. Jag sprang för att jag trodde jag gjort något olagligt, trodde inte man får mecka på allmän plats. Ska jag säga oxo.

Skriv om det är något ni inte förstår i texten.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

tror inte dom går på det....
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Säg att du sprang för du trodde att man inte fick ha en fiddy på en allmän plats öht.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Noizeffs
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 juli 2012, 08:32

Inlägg av Noizeffs »

Det har ju inga bevis? Vad får jag för straff? Hur läge har dom fiddyn på stationen tills som slänger eller vafan dom gör med min älskling :( vad gör de med dem? Är bara rädd för uppkört bilkörkort, sprang även för att mina föräldrar inte skulle få reda på att jag äger en fiddy :p
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Aldrig bra o gömma sånt dom kommer väll ändå få reda på det om du går till polisstationen!
Noizeffs
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 juli 2012, 08:32

Inlägg av Noizeffs »

De kommer dom säkert.. Jag drar dit om jag inte får böter eller uppkört bilkörkort :) vad har de att gå på?
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Såg detta på Flashback, du är uppenbarligen inte 18..
Noizeffs
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 juli 2012, 08:32

Inlägg av Noizeffs »

Nej de är jag inte och jag fick ban :(
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Den behöver bara vara på för du ska åka dit. Men gå dit och hämta ut den och säg att du lånat den till en i skolan elr be din kompis hämta den
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Noizeffs
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 juli 2012, 08:32

Inlägg av Noizeffs »

Den var inte ens på när polisen var på plats. Varför ska min kompis hämta den? Då får ju han massa skit? Kommer jag någonsin kunna hämta den? Jag har ju tappat ägarbevis?
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 2 maj 2012, 17:03
Ort: Skåne

Inlägg av LillaNissen »

Noizeffs skrev:Det har ju inga bevis? Vad får jag för straff? Hur läge har dom fiddyn på stationen tills som slänger eller vafan dom gör med min älskling :( vad gör de med dem? Är bara rädd för uppkört bilkörkort, sprang även för att mina föräldrar inte skulle få reda på att jag äger en fiddy :p
Säljer de inte den efter det har gått en tid och ingen har kommit o hämtat den?
De brukar väl göra det med cyklar o sånt?
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

såg dom hur du såg ut? om inte säg är stulen och du vill efterlysa den ellet nått sånt 8)
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Be din polare åka in och hämta ut den, det typ enda som behövs är att han kan grundligt förklara hur den såg ut och kanske visa att han har lite tagna bilder på den. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 2 maj 2012, 17:03
Ort: Skåne

Inlägg av LillaNissen »

Nå hur gick det nu då?
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Skriv svar