Tja min moppe har blivit konstig,
Jag startar moppen kör typ 2 km och då stendör moppen, det är typ som att jag vrider av nyckeln fast jag inte gör det,
När moppen dör och jag ska kicka igen så är det komp och kicken är inte stum.
om jag chokar så går moppen igång igen på första kicken. efter typ 500 meter så dör den igen.
Det är en yamaha aerox.
med polini variator och Hebo rör.
jag har testat ta loss alla slangar spolat igenom dom, och hällt i nytt kylarvatten.
moppen har alltid funkat bra med mitt setup och för bara en vecka sedan så började det, jag känner ingen effekt skillnad om den typ värmenypt
Någon som har koll?
Senast redigerad av Lönneroth den 30 september 2012, 13:27, redigerad totalt 1 gånger.
Lönneroth skrev:Tja min moppe har blivit konstig,
Jag startar moppen kör typ 2 km och då stendör moppen, det är typ som att jag vrider av nyckeln fast jag inte gör det,
När moppen dör och jag ska kicka igen så är det komp och kicken är inte stum.
om jag chokar så går moppen igång igen på första kicken. efter typ 500 meter så dör den igen.
Det är en yamaha aerox.
med polini variator och Hebo rör.
jag har testat ta loss alla slangar spolat igenom dom, och hällt i nytt kylarvatten.
Har du bytt munstycke i den ? Annars får den ju för lite bensin..
Lönneroth skrev:Tja min moppe har blivit konstig,
Jag startar moppen kör typ 2 km och då stendör moppen, det är typ som att jag vrider av nyckeln fast jag inte gör det,
När moppen dör och jag ska kicka igen så är det komp och kicken är inte stum.
om jag chokar så går moppen igång igen på första kicken. efter typ 500 meter så dör den igen.
Det är en yamaha aerox.
med polini variator och Hebo rör.
jag har testat ta loss alla slangar spolat igenom dom, och hällt i nytt kylarvatten.
Har du bytt munstycke i den ? Annars får den ju för lite bensin..
men den har ju alltid funkat, och jag har 12 storlekar större än original
och att den funkar 2 kilometer och sen dör?
precis så är min kompis aerox också, han kör bara med annat rör, den går en stund sen dör den å man kan bara kicka igång den ock köra igen direkt efter
han har bytt cylinder kit, vev och börjat blanda i tanken men är fortfarande lika
streamjr skrev:precis så är min kompis aerox också, han kör bara med annat rör, den går en stund sen dör den å man kan bara kicka igång den ock köra igen direkt efter
han har bytt cylinder kit, vev och börjat blanda i tanken men är fortfarande lika
kom han fram till en lösning som du missade skriva eller vart vill du komma ? ;D
streamjr skrev:precis så är min kompis aerox också, han kör bara med annat rör, den går en stund sen dör den å man kan bara kicka igång den ock köra igen direkt efter
han har bytt cylinder kit, vev och börjat blanda i tanken men är fortfarande lika
kom han fram till en lösning som du missade skriva eller vart vill du komma ? ;D
oj nej han har inte gjort de än
men min gissning är att det är nått med tändningen
Vilken årsmodell på aeroxen? För om det är 05 0 framåt så har du 62 original o kan gå upp 10 storlekar så tjänar du cirka 1 hk, sen cirka 4 storlekar till med trimrör
Senast redigerad av Piitus96 den 30 september 2012, 15:53, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...