Snood hjälm

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

LinusAndersson
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2012, 18:02
Ort: Växjö

Snood hjälm

Inlägg av LinusAndersson »

Heej nu äre så att någon har snott min hjälm, det är en airoh hjälm som jag betalade kring 5600 för och jag undrar om man kan få ut någon försäkring eller nått sånt på det?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

mer info.. om du ställer den mitt ute i skogen och lämnar den där så går det ju inte på försäkringen.

var den inlåst eller?
LinusAndersson
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2012, 18:02
Ort: Växjö

Inlägg av LinusAndersson »

Det var mitt i stan och om jag säger att den var fast låst i styret med ett cykel lås för att det stora fick inte plats för att glasögonen var ivägen
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

LinusAndersson skrev:Det var mitt i stan och om jag säger att den var fast låst i styret med ett cykel lås för att det stora fick inte plats för att glasögonen var ivägen
Vad jag vet så måste det vara ett "godkänt" lås för att försäkring ska gälla, är dock inte helt 100 på det.
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

Men ditt stolpskott, varför låser du fast din hjälm som kostar 5000kr i styret med ett cykellås?
LinusAndersson
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2012, 18:02
Ort: Växjö

Inlägg av LinusAndersson »

Fråga mig inte.... ingen aning faktiskt tror ni man får ut något på försäkringen
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Nej.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Felpost så låser tråden.

För övrigt så _tror_ jag att det kan gå på hemförsäkringen, brukar det göra vid olycka i alla fall, 80-100% utav nypriset.
Be din mamma/pappa ringa ert FB och fråga, ifall de vägrar, säg att ni vill byta bolag.
Låst