Jag har nu köpt en Yamaha Slider som är original. Tänkte börja stunta lite smått med den men behöver hjälp angående hur jag ska göra. Jag har provat att få upp den sittandes men då reser den sig bara 50 centimeter typ
Sen har jag även provat att stå på tolvan men känner att jag blir vinglig då, har även provat att rycka upp den då men kan inte ta i allt vad jag kan då jag känner att balansen kommer inte räcka till.
Kör 10 km/h typ sen gasar du och 1-2 sekunder efter när draget kommer, Ryck så mycket du bara kan, Sen kommer balansen efter ett par försök, Testa även varianten att stå på tolvan eller med knäna längre bak på sadeln!
I början kan du ha fötterna vid marken och inte uppe på fotplattan! lycka till
Du kan också testa att bromsa samtidigt som du gasar då blir det lite mer drag
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
sätt dig längst bak på sadeln , gasa fullt och ryck så hårt du kan ! kan vara riktigt svårt och frustrerande i början men om du fortsätter träna kommer det gå utmärkt
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
HasseMan skrev:sätt dig längst bak på sadeln , gasa fullt och ryck så hårt du kan ! kan vara riktigt svårt och frustrerande i början men om du fortsätter träna kommer det gå utmärkt
Jo för har provat att sitta längst bak på sadeln samt ha fötterna där passageraren ska ha sina fötter, så har försökt att få vikten så långt bak som möjligt
Tolvan verkar väga runt 5 kg också så den hjälper väll till lite också
Har sett att vissa har ett pegg vid bakdämparen också, är det inte enkelt att få upp den ifall man står på en sån då?
För när jag står bredvid moppen och gasar så åker den upp rätt så lätt faktiskt, fast då får man ju dock bara ballansen på vänstra sidan så kanske inte är det bästa att börja köra så heller ifall den skulle börja vika sig åt höger
Allt handlar om vikt/balansering och framförallt att våga! Det kommer med tiden ju mer du tränar. Man måste inte ha massa effekt för att stunta..
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:Allt handlar om vikt/balansering och framförallt att våga! Det kommer med tiden ju mer du tränar. Man måste inte ha massa effekt för att stunta..
Bra för jag får inte trimma eller ändra något på moppen, så måste köra med moppen som den är. Men då blir det väll att träna då
KoNG skrev:Allt handlar om vikt/balansering och framförallt att våga! Det kommer med tiden ju mer du tränar. Man måste inte ha massa effekt för att stunta..
Bra för jag får inte trimma eller ändra något på moppen, så måste köra med moppen som den är. Men då blir det väll att träna då
Här har du en hel serie som jag skrivit som förklara lite lätt hur du kommer igång
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
HasseMan skrev:sätt dig längst bak på sadeln , gasa fullt och ryck så hårt du kan ! kan vara riktigt svårt och frustrerande i början men om du fortsätter träna kommer det gå utmärkt
Jo för har provat att sitta längst bak på sadeln samt ha fötterna där passageraren ska ha sina fötter, så har försökt att få vikten så långt bak som möjligt
Tolvan verkar väga runt 5 kg också så den hjälper väll till lite också
Har sett att vissa har ett pegg vid bakdämparen också, är det inte enkelt att få upp den ifall man står på en sån då?
För när jag står bredvid moppen och gasar så åker den upp rätt så lätt faktiskt, fast då får man ju dock bara ballansen på vänstra sidan så kanske inte är det bästa att börja köra så heller ifall den skulle börja vika sig åt höger
jo det är säkert lättare med sån pegg men om du börjar att lära dig stunta när du står på peggen kan det bli svårt att gå över till sittandes eller ståendes på tolvan.
som kong sa , man behöver inte mycket effekt för att stunta jag kunde stunta med orginal slider helt utan problem:) när man kan stunta så är det svårt att glömma
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Sliders är ju svinlätta att få upp! Då jag ska dra med en kompis slider så gör jag bara så att jag sitter helt normalt, sen sätter jag fötterna längst bak på "fotplattan" (egentligen där passageraren ska ha sina fötter), men jag sitter fortfarande helt normalt. Jag kör i cirka 10-20 km/h och "halvställer mig" sen så gasar jag samtidigt som jag sätter mig så hårt och så långt bak som bara går. kom ihåg att dessutom ha 2 fingrar på bakbromsen. Funkar då som mig
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Pröva att försöka komprimera framdämparna lite grann som man kan göra på cykel då kan man få lite mera hjälp på väg upp
vet inte om de funkar men du kan ju pröva:)
Kan säga att de inte är lätt med peg vid stötdämparen, krävs mycket mer balans än sittades, ståendes tex
Men som jag skrev i pm handlar de nog bara mycket om träning och våga, även bli ''bekväm'' med de .