Husqvarna cr/wr 250 skurit? Hjälp tack:)

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Husqvarna cr/wr 250 skurit? Hjälp tack:)

Inlägg av Asddfgf4 »

Tja, fick nyliogen av min farsa en gammal enduro/cross ifrån 84. Märket är, vad jag tror jag har kommit fram till, en husqvarna cr eller wr250. Är det wr så är den ombyggd iaf :) Felet är att när jag fick den gick inte motorn, en efter lite byte av olja, bensin och en förgasarrengöring gick motorn igång. Jag varmkörde den i några få minuter, innan jag upptäckte att den läckte olja. Men jag körde ändå och den gick alldeles utmärkt. När jag stannade så dödade jag motorn med växel i och frambromsen fullt pådragen.

Problemet är att kicken fastnade efter att motorn stannat. Den gick inte att rubba. Jag öpnnade motorn, smöjrde vevhus och löst oljeläckaget och kicken fungerade igen, men bara 3-4 kickar. Vad är fel? Har hört att det kanske är ramlagrena som skurit? Kan det stämma? Väldigt tacksam för all hjälp:)
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Går inte svara på. Bara att obducera den och leta efter felet.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Har den totalt skurit så känner du på kicken att den är rejält mkt lättare
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Skriv svar