vilka program till datorn?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

vilka program till datorn?

Inlägg av derbigp1open-10 »

jag köpte ju en hp pavilion dv6 6c60 och jag är riktigt okunnig,just nu kan jag inte ens ladda hem eller öppna ngt alls,kan inte ladda hem ngt alls och då kan ja ju inte fixa virus program,spotify eller ngt alls...vad är det som fattas... och känns inte direkt safe att bara söka och ta ngt,
kanske ngn som haft pavilion och kan säga va dem laddat hem för program som inte fanns från fabrik;)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Standardprogram för min del.

Utorrent - Laddar hem grejer.
Winrar - Öppnar hemladdade filer som behövs ibland.
VLC - Videoprogram som jag föredrar istället för Windows media player.
Spotify - Musik
Skype - Snacka med folk
Eset Nod - antivirus. Riktigt bra, har köpt det. Men det finns att ladda hem och fungerar lika bra (alla borde fungera, men desto nyare version desto bättre). Har flera vänner som har laddat hem det.
Sen drar jag alltid hem chrome också, för att Internet explorer är segt och ligger efter i massa smådetaljer.

Hoppas det hjälpte lite :)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

är det säkert att ladda hem utorrent på utorrent.com?
vill inte ladda hem virus 2a dagen med datorn drf ja vill vara säker;)
haha har typ ngt som heter "quick web",verkar vara ganska snabbt..:P



edit. winrar här?
http://www.win-rar.com/start.html?&L=0


cnet har jag varit med om,bara virus hela skiten...
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 12 september 2012, 22:07, redigerad totalt 1 gånger.
Hemaa
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 20 maj 2012, 16:25

Inlägg av Hemaa »

derbigp1open-10 skrev:är det säkert att ladda hem utorrent på utorrent.com?
vill inte ladda hem virus 2a dagen med datorn drf ja vill vara säker;)



edit. winrar här?
http://www.win-rar.com/start.html?&L=0


cnet har jag varit med om,bara virus hela skiten...
Båda sidorna är säkra :) dom va de för mig iaf ;)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

http://www.eset.com/us/download/home/de ... /2/?trl=ea

vare de där virusprogrammet:P?


edit. hemaa tack,fast ska kanske installera virusprogrammet innan tror jag:)
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 12 september 2012, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Börja fixa virus skydd innan du börjar ladda ner dom andra programmen..
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

tS skrev:Börja fixa virus skydd innan du börjar ladda ner dom andra programmen..
haha precis va jag tänkte;),men finns det ngra andra virusprogram som är bra?,som går att ladda hem gratis,länka gärna sidan ni använt:)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Jetforce_Dahlin skrev:Standardprogram för min del.

Utorrent - Laddar hem grejer.
Winrar - Öppnar hemladdade filer som behövs ibland.
VLC - Videoprogram som jag föredrar istället för Windows media player.
Spotify - Musik
Skype - Snacka med folk
Eset Nod - antivirus. Riktigt bra, har köpt det. Men det finns att ladda hem och fungerar lika bra (alla borde fungera, men desto nyare version desto bättre). Har flera vänner som har laddat hem det.
Sen drar jag alltid hem chrome också, för att Internet explorer är segt och ligger efter i massa smådetaljer.

Hoppas det hjälpte lite :)
Bra Lista! :) men på tal om Eset Nod, dem kostar väl ? har velat ha nod själv men dem är så dyra ..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

arkstar: kan du länka ngt gratis som inte är eset da?=),antar du använder gratis:)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

derbigp1open-10 skrev:arkstar: kan du länka ngt gratis som inte är eset da?=),antar du använder gratis:)
Har använt ett flertal virusskydd men just nu kör jag med Microsoft Security Essentials :) men om jag skulle byta hade jag nog kört på Panda eller Avast :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:56

Inlägg av Marcus ström »

derbigp1open-10 skrev:arkstar: kan du länka ngt gratis som inte är eset da?=),antar du använder gratis:)
Jag kör på Avg Protection och Microsoft Security Essentials båda är gratis och funkar bra.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Marcus ström skrev:
derbigp1open-10 skrev:arkstar: kan du länka ngt gratis som inte är eset da?=),antar du använder gratis:)
Jag kör på Avg Protection och Microsoft Security Essentials båda är gratis och funkar bra.
Har haft några datorer själv o har haft AVG på allihop, testat andra såklart men AVG e den bästa som du kan ha gratis! Den gör virus skan cirka 2 gånger i månaden automatiskt, den varnar direkt om du går in på en sida som innehåller virus, samt tar bort virus enkelt o snabbt, sen så skyddar den allt som du kan tänkas behöva skydda :D

http://free.avg.com/us-en/download-free-all-product
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Piitus96 skrev:
Marcus ström skrev:
derbigp1open-10 skrev:arkstar: kan du länka ngt gratis som inte är eset da?=),antar du använder gratis:)
Jag kör på Avg Protection och Microsoft Security Essentials båda är gratis och funkar bra.
Har haft några datorer själv o har haft AVG på allihop, testat andra såklart men AVG e den bästa som du kan ha gratis! Den gör virus skan cirka 2 gånger i månaden automatiskt, den varnar direkt om du går in på en sida som innehåller virus, samt tar bort virus enkelt o snabbt, sen så skyddar den allt som du kan tänkas behöva skydda :D

http://free.avg.com/us-en/download-free-all-product

stor skillnad på 32 eller 64mbit,för man kunde ju välja:D,vilken ska man ta:)?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

står bara filtypen stöds inte på allt jag laddar hem...sen ståre att det är lite utrymme kvar om jag laddar hem virusprogrammet.....låter konstigt:D
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

derbigp1open-10 skrev:står bara filtypen stöds inte på allt jag laddar hem...sen ståre att det är lite utrymme kvar om jag laddar hem virusprogrammet.....låter konstigt:D
du får ju ladda ner 32 mbit om du har det eller 64 om du nu har det? Hitta dator inne på startmenyn bland programmen till höger , Dator -> högerklicka -> Egenskaper!

E dock rätt så säker på att du har 64 bit, så då får du klicka på den i länken jag skickade!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

VLC - Videoprogram som jag föredrar istället för Windows media player.
VLC är påriktigt skit...

Den klarar inte nya bättre filmer någon har säkert märkt bilden laggar i mellan åt osv, detta beror på att vlc inte är den bästa video spelaren.

Vill ni ha en videospelare som klarar allt utan minsta lagg så ta och ladda ner MPC-HC x64
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Rekomenderar www.rarlabs.com riktiga winrar sidan! win-rar elr vad den heter litar jag inte på! Sen har du dem basic som nämdes ovanför! Dock skulle jag tagit Avast anti virus som hittas på http://www.avast.com/en-se/index
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

har laddat hem avast ,winrar och spotify nu,men de står bara att filerna inte stöds och går inte att öppna..
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Ska du ha ett bra anti-virus så är det Avast eller Nod som gäller, själv kör jag på Panda men anser att jag inte behöver något anti-virus genom att undvika besöka okända hemsidor eller ladda ner saker som man ej har möjlighet att kommentera och läsa, tex varning för virus eller dylikt.

Winrar. Skype är väl det jag kan rekommendera utöver det, sedan har man även pdf-reader och sådant.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

skype beta 2.2 hade jag installerat från start,men tänkte adobe reader,kanske är ngt sånt som saknas...så sjukt dryg dator jämför med lenovon man får från skolan....xD

lite svårt då winrar eller ngt går att använda....adobe reader funkar att öppna,men man kan ju inte öppna filerna med det....
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Virus program är överskattat, Man får inte virus om man har lite vett i de man laddar ner... Har lirat utan anti-virus (bara windows egna) i 3-4 år och bara fått 1 virus (råka ladda ner en film på 74kb....)
Helt Räser
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

haha,jag har sabbat datorer förut pga hur mkt virus som helstxD, datorerna blir galet sega då juexD,när man laddar hem musik då äre ju ibland typ ngn ikryssad ruta,så man också får virus som knappt går att få bort om man inte ser den,har varit med om det,inte kul,datorn blir galet seg och laggar upp sig osv...

men....äre ingen som vet vad det är som fattas när jag inte kan öppna filerna(står att filtypen stöds inte)....;D,kan bara öppna adobe reader och med den kan jag inte öppna ngt av programmen..
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Victorh skrev:
VLC - Videoprogram som jag föredrar istället för Windows media player.
VLC är påriktigt skit...

Den klarar inte nya bättre filmer någon har säkert märkt bilden laggar i mellan åt osv, detta beror på att vlc inte är den bästa video spelaren.

Vill ni ha en videospelare som klarar allt utan minsta lagg så ta och ladda ner MPC-HC x64
Klarar alla 1080p filmer utan lagg med VLC på nya datorn, på gamla datorn frös bilden och laggade till ibland..

Skulle tro att de är din dator som inte klarar av det isåfall :)
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 augusti 2011, 14:43
Ort: Växjö

Inlägg av adamshanti »

Ni som inte vet någonting om datorer kan ju strunta i att ens posta. För det första SUGER AVG och Microsoft Security Essentials, ska du ha ett gratis antivirus ta en titt på Avast.

& Angående NOD32, det har en gång i tiden varit det absolut bästa antivirus, men de börjar komma efter och Kaspersky har börjat ta ledningen faktiskt!

Ta en titt på http://www.av-comparatives.org/ om ni inte tror mig.

VLC är faktiskt ett riktigt bra program, men ni som upplever att det laggar kan testa K-lite mega pack / XBMC.

OnT så installerar jag alltid:
1. Chrome
2. µTorrent
3. Winrar/7-zip
4. Kaspersky
5. Spotify
6. Microsoft Office Word
7. VLC / K-Lite / XBMC
Skriv svar