Fixa y/r,lod PS3

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Fixa y/r,lod PS3

Inlägg av littlebennyboi »

Tjena killar jag harprecis bokat nhl och fifa 13 och nu har mitt ps3 dött det har fått rlod eller ylod...

Har någon testat att hetta upp det med en hårfön och sen kyla ner det? Jag har kollat lite youtubevideos och många gör det och säger att det funkar..

Om man ska lämna in det så kostar det runt 1500 då är det nästan mer värt att skaffa ett nytt ps3 slim..
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Re: Fixa y/r,lod PS3

Inlägg av macbang »

littlebennyboi skrev:Tjena killar jag harprecis bokat nhl och fifa 13 och nu har mitt ps3 dött det har fått rlod eller ylod...

Har någon testat att hetta upp det med en hårfön och sen kyla ner det? Jag har kollat lite youtubevideos och många gör det och säger att det funkar..

Om man ska lämna in det så kostar det runt 1500 då är det nästan mer värt att skaffa ett nytt ps3 slim..

Tror alla vet, att datorer inte gilla värme, så varför ska du värma enheten med hårtork/ värmepistol som ger ännu mer värme än Ps3:an ge normalt??

Det enda du " kan " lyckas med, genom att göra det, är att för tillfället lyckas smälta ihop lödningarna. Men blir enheten varm igen= smälter lödningarna och dom kan rinna ut och kortsluta andra lödningar/ kondensatorer.

Edit. vi gjorde ett liknande ingrepp på en gammal xbox360 med "red ring ring of death = och vi fick den att fungera i 3 veckor, sen tvär dog den.

Dög bara som prydnad efter det
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Okej då kanske det inte är så bra att göra det då :)
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

har gjort de på min. de håll en månad. skrapa bort gammla kylpastan värm med värmepistol ett tag, låt de kallna och på med ny kylpasta. De kommer fungera :D
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 juli 2012, 20:46

Inlägg av daniel.sjöman »

Anledningen till ylod är att det har blivit glapp i någon lödning ;) så på med flussmedel och värmepistol!:)
Skriv svar