Höjningssats ???

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mrkatt
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 29 juli 2012, 11:16
Ort: Hästveda

Höjningssats ???

Inlägg av Mrkatt »

tjena !

Har funderat på att montera höjningssats och har två frågor jag gärna vill ha svar på.

Blir det någon märkbar skillnad ?

Måste man verkligen ha sidostöd för att montera höjningen? för det står det på twostroke.

Tacksam för svar !
Känslan att köra om en trimmad crossmoppe ♥ Obeskrivlig !
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

ja annars blir central stödet hel skevt ^^ ja du kan märka en rätt stor skillnad fall du tar tex 4cm kanske inte så stor fall du tar 2 men du känner de fortfarande
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Skillnaden blir att den blir högre?
Och ibland kan central stödet funka ändå och ibland inte, så skriv vilken modell. Beror också på vilken höjd på höjningen du tänkt skaffa.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Mrkatt
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 29 juli 2012, 11:16
Ort: Hästveda

Inlägg av Mrkatt »

david96 skrev:ja annars blir central stödet hel skevt ^^ ja du kan märka en rätt stor skillnad fall du tar tex 4cm kanske inte så stor fall du tar 2 men du känner de fortfarande
vadå skevt? kan man inte bara be en kompis lyfta moppens bakdel medans jag då skruvar på höjningen??
Känslan att köra om en trimmad crossmoppe ♥ Obeskrivlig !
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

nej menar att stödet de kommer luta pågrund av höjning och kommer inte vara stabilt men funkar fall du inte slänger på 4cm min kompis har 3 och den står i farozonen asså den gungar ju ltie i vinden och så men ah ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

När man sätter på en höjningssats så blir mopeden eller iaf på Derbi Senda & Yamaha Aerox (de jag höjt) enklare att styra när baken kommer upp en del.
Och på min Aerox så blir centralstöden icke användbart om man inte vill att den ska ramla ofc. :lol:
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

david96 skrev:ja annars blir central stödet hel skevt ^^ ja du kan märka en rätt stor skillnad fall du tar tex 4cm kanske inte så stor fall du tar 2 men du känner de fortfarande
Beror på vilken moped det gäller.


Men på dom flesta mopederna behöver du sidostöd och imo så är det skönare med sidostöd.

Ja en höjning på t.ex 4cm ger märkbar och synlig skillnad

Vad för moped har du?
Mrkatt
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 29 juli 2012, 11:16
Ort: Hästveda

Inlägg av Mrkatt »

ok då fattar jag, tack :)
Känslan att köra om en trimmad crossmoppe ♥ Obeskrivlig !
Skriv svar