få loss skruv som e fastrostad och gängorna förstörda

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

palmdahl
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 februari 2012, 22:46

Inlägg av palmdahl »

men hallo ta ett borr som är lika stor som skruvhuvudet borra tills du kan ta bort kåpan tar ca10sek nu kan du ta skruven som är kvar med en tång
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Till alla er som säger att han kommer knäcka kåpan om han slår på skruven. De är skruven han slår på, bakom finns ett fäste, kåpan kommer röras max 0,5mm.
Sedan är de skillnad på "slå" och "slå". Du ska inte ta i med maximal kraft utan så du får lite tryck bakom utan o förstöra.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 oktober 2010, 17:32
Ort: Skööööööövde

Inlägg av AnneWeckis »

Vänstergående borr då...
Ride i't like Like you stole i't
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

AnneWeckis skrev:Vänstergående borr då...
Eller grispitt om man nu inte har vänstergängat borr!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Är väll bara o spruta massa rostlösande, sen skruva för den är ju inte rundad för mejseln iaf så det är ju bra men annars får du ju helt enkelt pröva med att borra ur den. och idioter som säger att han ska värma skruven måste ju va 100% IQ Befriade, då förstör han ju kåpan och om han ska förstöra kåpan så kan han lika gärna ta vinkelslipen som en tidigare idiot sa så håll käften.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Skriv svar