tjena!
det är så att det sitter helt ny cylider + kolv på min aerox, och så sitter det ett gianneli rör på..
det är dragen plugg i röret, v-ringen sitter på.
men det är det att den toppar bara 53 Kmh, varför toppar den inte mer mer?
hur får jag den att gå fortare?
tacksam för svar
Senast redigerad av Piilola den 1 september 2012, 17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Du säger att du har dragit pluggen på röret, men har v-ringen på? Med plockad v-ring o urpluggat så ska den iaf gå i runt 75, men har du bytt munstycke när du pluggade ur röret?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
köpte den med rör på, dom säger att det är urluggat.
hade den ilämnad på mc-delens verkstad eskilstuna nyss, fick tillbaka den då sa han som jobbar där att v-ringen satt på.dom bytte cylindern och kolven och munstycke?
Se efter om pluggen sitter på röret och om munstycket är bytt!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piilola skrev:hur vet jag om pluggen i röret sitter där eller ej? (min första moppe)
Trevligt med fler från E-Tuna!
Har du möjligtvis en svart-röd Aerox med Nudebar?
Men iaf så är det en bricka i röret vid mynningen (Delen mot cylindern) som sitter med 2-3 svetsloppor och är den borttagen så är röret avstrypt men sitter den kvar så är röret strypt. Men att den inte har så bra toppfart är för att v-ringen sitter kvar så börja med att ta bort den.
haha yes från eskilstuna men inte min aerox som är röd, den är/var svart med lila fälgar och dubbeloptik.
ska omlackas till mörk mörk grön mettalic med lila kvar
kollat där och det sitter inget där bara ett hål
då blire att kolla v-ringen imorgon då
Piilola skrev:haha yes från eskilstuna men inte min aerox som är röd, den är/var svart med lila fälgar och dubbeloptik.
ska omlackas till mörk mörk grön mettalic med lila kvar
kollat där och det sitter inget där bara ett hål
då blire att kolla v-ringen imorgon då
btw, vad kör du?
Om nu pluggen va dragen så kolla munstycket?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piilola skrev:haha yes från eskilstuna men inte min aerox som är röd, den är/var svart med lila fälgar och dubbeloptik.
ska omlackas till mörk mörk grön mettalic med lila kvar
kollat där och det sitter inget där bara ett hål
då blire att kolla v-ringen imorgon då
btw, vad kör du?
Okej då är det nog v-ringen.
Ah okej låter bra! Fan vad najs färgkombon kan bli då.
Jag kör :
GasGas EC 125
Jawa 210
Peugeot Speedfight
Forshaga Shopper
Lägg till mig på fb så kan du se bilder om du vill
Piilola skrev:okeuj då..
drog v-ringen idag, då gick dem saktare. vad för fel? förgasar inställningar då eller?
Jag har skrivit nu 3 gånger i denna tråden, kolla ditt jävla munstycke!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
det är bytt till större!! dom bytte det den gick hur rba som helst som jag sa men nu när jag drog v ringen går den typ 40 MÅSTE JAG STÄLLA IN förgasaren DÅ ELLER?!?!? var det jag frågade
Piilola skrev:det är bytt till större!! dom bytte det den gick hur rba som helst som jag sa men nu när jag drog v ringen går den typ 40 MÅSTE JAG STÄLLA IN förgasaren DÅ ELLER?!?!? var det jag frågade
Det spelar ingen roll vad du har för motor. Får du inte ut effekten på bakhjulet kan du lika gärna köra orginal. Tips ställ in variatorn så ska du få se på grejjer såsom vikter kopplingsfjädrar och ev tryckfjäder beronde på om remmen slirar
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Saimon skrev:Det spelar ingen roll vad du har för motor. Får du inte ut effekten på bakhjulet kan du lika gärna köra orginal. Tips ställ in variatorn så ska du få se på grejjer såsom vikter kopplingsfjädrar och ev tryckfjäder beronde på om remmen slirar
Munstycke säger han ju e rätt, o den gick sämre med dragen v-ring, så ja, remmen kan ju slira. Byt kopplingsfjädrar o sådant om det inte e bytt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
men inget lätt man kan göra utan att köpa något?
för ska bara köra den året ut sen säljas i början av vår..
har 3,5g vikter liggger kan det hjälpa nått?
Piilola skrev:men inget lätt man kan göra utan att köpa något?
för ska bara köra den året ut sen säljas i början av vår..
har 3,5g vikter liggger kan det hjälpa nått?
Har du effektrör så ska du egentligen byta kopplingsfjädrar, annars så kan kopplingen slira = reducerad toppfart
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piilola skrev:men roliga är ju att den gick bra innnan jag drog v ringen men efter så går den saktare?
När v-ringen är borta kan variator remmen vandra högre upp på skivorna och därmed högre topphastighet (som på en cykel när man växlar upp till ett större drev). Varvtalet kommer även att sjunka iochmed att utväxlingen blir "tyngre"
så den kan ha förändrat växlingen, alltså byt fjädrar
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
ingen aning vad det är för vikter i nu tror första verkstaden (som inte visste vad dom höll på med o inte kunde fixa o bytte onödiga saker) satte i rginal, men förra ägarn satte i 3,4 typ så har 3,5g vikter ligger
jag hade fel, de som varkstaden satt i stog det inte på vad det var, men de som satt i när jag köpte den var 5,5, de sitter i nu o den går lite bättre och kände att 5,5g vikterna vägde mindre,...
så då är det alltså vad?
vikter, tryck fjäder, kopplingsjädrar?
okej, funderar på att byta både kopplingfjädrar, tryck fjäder och vikter.
hittade ett par för orginal kopplingen det står i texten att när man har effekt rör så borde man byta kopplingsfjädrar till lite startakre typ då borde väll de passa?
tryckfjäder, gul tänkte jag beställa.
vikter ska jag beställa mycket av och tsta lite
Piilola skrev:okej, funderar på att byta både kopplingfjädrar, tryck fjäder och vikter.
hittade ett par för orginal kopplingen det står i texten att när man har effekt rör så borde man byta kopplingsfjädrar till lite startakre typ då borde väll de passa?
tryckfjäder, gul tänkte jag beställa.
vikter ska jag beställa mycket av och tsta lite
gul som tryckfjäder.
men kopplingsfjädrar måste jag ha hårdare med, blir dessa bra? är de hårdare än orginal, annars länka ett par jag borde ha men billiga (gianelli rör) http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3239