Problem i skolan

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Problem i skolan

Inlägg av D3nnis »

Tja. Har lite provlem med en kille i skolan som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Hoppas ni orkar läsa

Allt började med att jag nyligen började gymnasiet och vi är ett gäng som hänger och i dag skulle vi åka buss runt i västerås för de är många som kommer från andra städer som inte vet vad som fins. Iaf så är jag väldigt högljudd av mig och hörs väll kanske lite för ofta enligt vissa. Iaf så åkte jag med bussen med hela klassen och jag satt med mina polare som kommer från stockholm och göterborg å jag hade min lilla guide tur i väserås för dom och jag förklarade lite grejjer samtidigt som vi skojjade med varrandra och höll på (ganska högt). Sen när jag håller på hör jag hur en i klassen börjar asgarva åt någonting så jag vänder mig om och säger du verkar ha roligt. Sen så säger en turk som sitter breved han ja du oxå din jävla snorunge. Jag fattar inte varför han sa så så jag svarade ja de är jävligt roligt här. Sen var de inge mer med de förän vi kom till expiditionen där jag spelade biljard och han står en bit ifrån. Jag ska skjuta ner en boll på biljardbordet men jag suger verkligen så jag missar. Då säger turken du suger *fult ord* på de här och jag är ganska omogen så jag svarar ah fan de gör jag. Sen säger han hur gammal är du och då svarar jag lungt och snällt 16 och då frågar han varför beter du dig som en jävla 12åring då svarar jag snällt igen för jag är de i gärnan man ska få ha roligt då börjar han skrika på mig och kallar mig snorunge och shit och jag frågar vad han menar med allt dedär och då säger han att jag inte visar någon respekt och jag fattade ingenting så jag frågar lungt och snällt vad menar du. Då börja han skrika som fan och gnäller på att jag inte visar någon respekt för jag skrek i bussen och folk tyckte de var irriterande och då svarar jag men jag visar ju respekt nu efter som jag snackar och försöker rätta till de jag har gjort men då börjar han skrika ännumera och säger att han ska slå mig med biljard pålen och grejjer. Då säger jag lungt och snällt men vad är ditt problem vad har jag gjort? då säger han att jag är en *fult ord* och att han ska slå mig och skit. Jag säger bara jaja gör så du. Då skriker han igen ännumera och säger att jag inte visar respekt och då svarar jag men du visar ju ingen respekt mot mig när du står och skriker på mig och kallar mig massa saker och hotar mig. Då blir han as arg och ska slå mig och jag ignonerar han bara och förtsätter spela biljard sen så fortsätter han och jag orkar inte hålla på tjaffsa så jag säger bara okej förlåt.

Sen var de inge mer med de men nu i efterhand börjar jag bli jävligt irriterad så jag vette fan vad jag ska göra för jag vill inte bara skita i de och låta han tro att han är någon jävla kung över mig men jag vill samtidigt inte slåss heller och riskera avstängning så jag vet inte vad jag ska göra? har ni nå tips? Hoppas ni orkade läsa allt.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Det du kan(bör) göra är att försöka tänka dig för hur mycket du/ni låter, visst lite svårt när man har skit roligt, det vet jag, men tänk dig för och skit i killen.

Oftast så brukar män/pojkar med utländsk härkomst ha komplex över sitt liv och anser att alla ska respektera honom utan anledning, respekt är inget man får, det är något man förtjänar eftersom man är en bra människa, nästa gång så kan du be killen flyga och fara, ha gärna ett tillhygge till hands ifall han attackerar dig.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

PM:a punkarn... han har svar på sånt här!


och vad du ska göra åt saken vet jag inte.. du hade din chans när han skrek på dig om du nu velat banka han.. och du skrek ju skit glatt på bussen så vrf kunde du inte skrika tillbaka till han istället för att banga och sen gå in på ett mopedforum och smida planer att göra med han..
Bild
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

p0d1 tar inte åt mig ett skit blir bara itrriterad när folk står och skriker. Jag förstår att han tycker att jag är dryg men ist för att säga till mig så jag vet så väljer att att skrika och kalla mig massa saker och de blir jag förbannad över



Mura skrev:PM:a punkarn... han har svar på sånt här!


och vad du ska göra åt saken vet jag inte.. du hade din chans när han skrek på dig om du nu velat banka han.. och du skrek ju skit glatt på bussen så vrf kunde du inte skrika tillbaka till han istället för att banga och sen gå in på ett mopedforum och smida planer att göra med han..
För jag pallar inte stå och skrika och framstå som en idiot och om jag hade skrikigt lika mycket så hade de blivigt slagsmål och jag hede antagligen blivigt avstängd från skolan.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

turkfan!!....säg bara massa skit om han mamma och du har startat bråk och då haru möjlighet att slå ner han;)

nämen,vrf tog du emot all skit,skulle jag aldrig gjort...:), men inte värt att fortsätta,han kmr ju inte hålla på om du inte ger han reaktioner tror jag:)
ic0rn
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 augusti 2011, 22:17

Inlägg av ic0rn »

p0d1 skrev:Det du kan(bör) göra är att försöka tänka dig för hur mycket du/ni låter, visst lite svårt när man har skit roligt, det vet jag, men tänk dig för och skit i killen.

Oftast så brukar män/pojkar med utländsk härkomst ha komplex över sitt liv och anser att alla ska respektera honom utan anledning, respekt är inget man får, det är något man förtjänar eftersom man är en bra människa, nästa gång så kan du be killen flyga och fara, ha gärna ett tillhygge till hands ifall han attackerar dig.
Word.
-ic0rn
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Han började antagligen inte tjafsa med dig för att du skrek utan vill försöka hävda sig som han vore någon speciell.
Finns ingen anledning att börja slåss med en kille utav utländsk härkomst för vi vet väl hur det slutar om ett par dagar då. (Been there
, done that, inte värt risken)

Sen ska du prompt slåss, se till att folk finns(vittnen), samt att de kan avbryta sä det inte går över gränsen, se till att han slår först, då kan du kalla det självförsvar och provocera inte allt för mycket eftersom det är du som torskar på det ur en juridisk synpunkt eftersom du för ej provocera fram ett brott.
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Re: Problem i skolan

Inlägg av macbang »

D3nnis skrev:Tja. Har lite provlem med en kille i skolan som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Hoppas ni orkar läsa

Allt började med att jag nyligen började gymnasiet och vi är ett gäng som hänger och i dag skulle vi åka buss runt i västerås för de är många som kommer från andra städer som inte vet vad som fins. Iaf så är jag väldigt högljudd av mig och hörs väll kanske lite för ofta enligt vissa. Iaf så åkte jag med bussen med hela klassen och jag satt med mina polare som kommer från stockholm och göterborg å jag hade min lilla guide tur i väserås för dom och jag förklarade lite grejjer samtidigt som vi skojjade med varrandra och höll på (ganska högt). Sen när jag håller på hör jag hur en i klassen börjar asgarva åt någonting så jag vänder mig om och säger du verkar ha roligt. Sen så säger en turk som sitter breved han ja du oxå din jävla snorunge. Jag fattar inte varför han sa så så jag svarade ja de är jävligt roligt här. Sen var de inge mer med de förän vi kom till expiditionen där jag spelade biljard och han står en bit ifrån. Jag ska skjuta ner en boll på biljardbordet men jag suger verkligen så jag missar. Då säger turken du suger *fult ord* på de här och jag är ganska omogen så jag svarar ah fan de gör jag. Sen säger han hur gammal är du och då svarar jag lungt och snällt 16 och då frågar han varför beter du dig som en jävla 12åring då svarar jag snällt igen för jag är de i gärnan man ska få ha roligt då börjar han skrika på mig och kallar mig snorunge och shit och jag frågar vad han menar med allt dedär och då säger han att jag inte visar någon respekt och jag fattade ingenting så jag frågar lungt och snällt vad menar du. Då börja han skrika som fan och gnäller på att jag inte visar någon respekt för jag skrek i bussen och folk tyckte de var irriterande och då svarar jag men jag visar ju respekt nu efter som jag snackar och försöker rätta till de jag har gjort men då börjar han skrika ännumera och säger att han ska slå mig med biljard pålen och grejjer. Då säger jag lungt och snällt men vad är ditt problem vad har jag gjort? då säger han att jag är en *fult ord* och att han ska slå mig och skit. Jag säger bara jaja gör så du. Då skriker han igen ännumera och säger att jag inte visar respekt och då svarar jag men du visar ju ingen respekt mot mig när du står och skriker på mig och kallar mig massa saker och hotar mig. Då blir han as arg och ska slå mig och jag ignonerar han bara och förtsätter spela biljard sen så fortsätter han och jag orkar inte hålla på tjaffsa så jag säger bara okej förlåt.

Sen var de inge mer med de men nu i efterhand börjar jag bli jävligt irriterad så jag vette fan vad jag ska göra för jag vill inte bara skita i de och låta han tro att han är någon jävla kung över mig men jag vill samtidigt inte slåss heller och riskera avstängning så jag vet inte vad jag ska göra? har ni nå tips? Hoppas ni orkade läsa allt.
Börja med mera styckeindelning, så man orka läsa allt.


Du hanterade det bra tycker jag. Dock känner man sig alltid mindre värd då man säger förlåt för något man inte har med mening att starta= fel ordval kan starta en massa skit..

Hade dock svarat lite bättre på om han sagt " du suger " Hade svarat moget och ärligt med, "" ja det är första/ tredje gången jag lira så missa gör jag ""

Hade han fortsatt jävlas med, hade jag slängt till han biljardpinnen och sagt, "" visa själv hur jävla duktig du är ""??

Våga han inte, så är det bara att ge på, med typ följande? nå, visa nu hur duktig du själv är, om du våga kalla folk för skit/ sopa etc??

Då bruka man får tyst på de flesta. Då dom inte tror att man våga komma med en sådan kontring.



Råkade nämligen ut för ungefär samma sak som du, dock i en bowling hall, då det satt en grupp med 3 personer= 2 killar en tjej, och den ena killen satt och sa fan vad dålig du är medans jag och en kompis spelade, detta pågick i ungefär 5 minuter.

innan jag gick upp till bänken med ett klot, och la det på bordet framför de 3 personerna och sa. Visa själv hur jävla duktigt du är, om du har mod att sitta här och kalla andra för sopa etc,

Han kollade på sina 2 kompisar, som då tryckte på och sa följande, Ja visa nu vad du gå för!!

Vad han bara räckte tillbaka klotet, och blev helt tyst i 10min, sen gick dom iväg.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Säg till en lärare bara att han beter sej som ett svin. Så fixar det sej nog :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Säg att du tog hans morsa i prutten, då händer det grejjer xD


ONT: Säger som patog säg till en lärare att han beter sig som en idiot
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
likeme
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 augusti 2012, 08:36
Ort: västerås

Tips

Inlägg av likeme »

Det bästa du kan göra är att Ignorera honom för till slut tröttnar han. För varje gång du svarar känner han sig mer peppad att trakassera dig.

Testa ignorera han.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

potog skrev:Säg till en lärare bara att han beter sej som ett svin. Så fixar det sej nog :)
tjallare är aldrig omtyckta vettu...vrf ta hjälp av läraren med sina egna problem:P, lönar sig att lösa man mot man:P
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

derbigp1open-10 skrev: tjallare är aldrig omtyckta vettu...vrf ta hjälp av läraren med sina egna problem:P, lönar sig att lösa man mot man:P
Bättre att 'tjalla' än att ha en tönt på sig hela tiden.
Sluta kolla på fängelsefilmer och g-unit filmer där de får stryk när de säger något, det här är verkligheten och killen verkar agera ensam.

Och det lönar sig inte att lösa det man mot man även om han skulle vinna i ett slagsmål, par dagar efteråt så kommer det fyra släktingar minst som ska hoppa på honom.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

p0d1 skrev:
derbigp1open-10 skrev: tjallare är aldrig omtyckta vettu...vrf ta hjälp av läraren med sina egna problem:P, lönar sig att lösa man mot man:P
Bättre att 'tjalla' än att ha en tönt på sig hela tiden.
Sluta kolla på fängelsefilmer och g-unit filmer där de får stryk när de säger något, det här är verkligheten och killen verkar agera ensam.

Och det lönar sig inte att lösa det man mot man även om han skulle vinna i ett slagsmål, par dagar efteråt så kommer det fyra släktingar minst som ska hoppa på honom.
Har en känsla av att du varit med om detta och nitat en dryg invandrare och sedan fått stryk av hans släkt! :twisted:




OnT: Hur som helst. Skit i honom. Tror att det som kommer hända är att om du går förbi han i korridoren så kommer han säga nåt efter dig och du kommer svara något, så börjar han bara skrika igen. Hur som helst så kommer det antagligen hända igen då killen du har hamnat i bråk med bara är ute efter bråk.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Rak höger.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Han har ingen rätt att skälla pÅ dig. Om han börjar skrika på dig att du inte visar respekt så säg till han att man ska förtjäna respekt. Att stå och skrika elaka saker om en annan visar bara att man inte ska ha någon respekt.

Ignorera honom. Går han på dig så berätta för honom att han beter sig barnsligt och be han dra åt helvete :) går han på dig så finns det personer som stoppar honom och du kan stämma honom :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

derbigp1open-10 skrev:
potog skrev:Säg till en lärare bara att han beter sej som ett svin. Så fixar det sej nog :)
tjallare är aldrig omtyckta vettu...vrf ta hjälp av läraren med sina egna problem:P, lönar sig att lösa man mot man:P
nej det gör det inte. när man är så omogen som den här killen är så behövs det en vuxen.

tjallare?!?!?! han är ingen gäng medlem va fan.:P
vem fan e lennart?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

p4ck skrev: Har en känsla av att du varit med om detta och nitat en dryg invandrare och sedan fått stryk av hans släkt! :twisted:




OnT: Hur som helst. Skit i honom. Tror att det som kommer hända är att om du går förbi han i korridoren så kommer han säga nåt efter dig och du kommer svara något, så börjar han bara skrika igen. Hur som helst så kommer det antagligen hända igen då killen du har hamnat i bråk med bara är ute efter bråk.
Fick aldrig stryk i efterhand, vart mer eller mindre förföljd i ett par månader efteråt utav ett gäng, oftast på stan eller så, ett ställe de inte kan agera på på grund av allt för mycket folk.
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Dessa turkar och deras jävla respekt!... :roll:
Tydligen så måsste man visa sjukt mycket respekt för dom, medan dom förklarar att dom knullar ens morsa..

Dubbelmoral?
Tokrea
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 augusti 2011, 17:32
Ort: bergby

Inlägg av Tokrea »

Om du börjar slåss så åker du dit på misshandel antagligen men om det är han som börjar veva med armarna så är det självförsvar så börja aldrig. Låt den andra börja!
Gusten Bergström
likeme
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 augusti 2012, 08:36
Ort: västerås

Inlägg av likeme »

Vilken skola går du i?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Gå till snuten anmäl för olaga hot, reta upp honom igen genom o ha kul bara, be en polare filma o spela in ljud.
Visa detta i rättegången o yttra på ut visning...

När man ser/hör/läser om såna invandrare som inte kan anpassa sig efter sverige och som bryter och absolut inte kan prata o är coola för de då tänker man på denna texten!


Tycker att det är lite roligt att alla muslimer är så jävla kaxiga och säger att ingen kommer våga göra något åt saken. SD är just nu det tredje största partiet och de lär bara få fler väljare med tanke på vad som skrivs här och bilden folk får av er just på grund av det. Ni beter er precis som att detta är ert land, som att det är en självklarhet att ni får komma hit. Det kommer komma en dag då folk tröttnar på er jävla skit religion och er kassa attityd mot oliktänkande. Jag är fullt medveten om att detta inte är ett unikt betéende för muslimer, men nu skriver jag mitt inlägg på en sida som riktar sig mot er religion.

Som jag har förstått det så ska ni få som ni vill annars är vi rasister och respektlösa i alla lägen. Det är precis som att ni inte ens vet vad fan ni pratar om. Den här gruppen har inget emot er, det vi inte tycker om är er religion. Men ni verkar ta det som ett personangrepp och börjar skrika och lipa som småbarn. Det faktum att vissa av er säger att vi svenskar är "smuts" gör inte vår (min?) attityd mot er och er religion bättre. Vi låter er komma till Sverige från era jävla skithål till hemländer och så säger ni att Sverige är kass och att folket här är "smuts"?! Vad fan är där för fel på er egentligen? Något annat jag hört flera gånger är att Sverige skulle vara skit utan invandrare. Vad har ni för fakta som stödjer detta påstående? Sverige hade klarat sig galant utan kebab och falafel. Sen finns det med all säkerhet svenskar som hade kunnat köra buss och taxi istället. Vi kan säga att argument relaterade till matkultur/arbetskraft är ogiltiga.

Slutligen; Om det inte passar så åk hem igen. Vi klarar oss. ♥


Taget från facebook gruppen "nej tack! till moske i sverige"

Detta riktar ja inte till alla invandrare, utan bara såna jobbiga som inte visar respekt någonstans någonsin!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
aaddaamm
Avstängd
Inlägg: 42
Blev medlem: 29 mars 2012, 17:23

Inlägg av aaddaamm »

Jag tycker du ska stå upp för dig och inte backa ur men du ska vara vänlig men rakt på sak då han fattar! Fattar han inte så är de hans problem
Att han fix krypa till Sverige för att hans land blev bombat av han kusiner :twisted:

Iallfall jag tycker att du inte ska ignorera osv, utan be typ kompisarna vara
Med dig om någonting händer ,ifall han börjar veva eller har kniv eller liknande :)

Det är synd att sådana som dom som förstör
Vårat samhälle , men de finns ju förstås schyssta och roliga invandrare
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Har du ett gäng kompisar som du umgås med så borde dem vara på din sida och försvara dig med ord och inte i våld
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2012, 14:53

Inlägg av WRR125 »

Detta hände en hel del när jag gick på hässlö...
Lärarna verkade inte ta de på så stort allvar...

Fast det gick över efter nån månad vad jag vet.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

WRR125 skrev:Detta hände en hel del när jag gick på hässlö...
Lärarna verkade inte ta de på så stort allvar...

Fast det gick över efter nån månad vad jag vet.
Lärarna kommer aldrig ta sådant på allvar ifall man inte väljer att hota med både polisanmälan emot läraren, rektorn samt skolan, även med den lokala tidningen, brukar sätta fart ganska snabbt på kontoret.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Bara ignorera.. Bästa och förhoppningsvis den lugnaste metoden. Så småningom tröttnar han.

Vilket gymnasie i V-ås går du? Jag gick på IT-gymnasiet! ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

kjelle skrev:Dessa turkar och deras jävla respekt!... :roll:
Tydligen så måsste man visa sjukt mycket respekt för dom, medan dom förklarar att dom knullar ens morsa..

Dubbelmoral?

Exakt

Sådana personer har ett väldigt väldigt ologiskt sätt att tänka och det lönar sig liksom inte att argumentera i en sådan situation. Tyvärr är det ju väldigt svårt att hålla igen när en utlänningen ståller sig framför en och pissar på en sådär, klarar man av det är det superbra. Jag skulle inte ha kunnat hålla käften i ett sånt läge i alla fall.

Du får helt enkelt tänka att du var den mogna, och alla andra som såg detta tänker förmodligen likadant. Det är bara "turkens" kompisar och han själv som inbillar sig att de är häftiga. Ha har inte något att göra med hur du beter dig på bussen, så länge du inte drygar med honom. Man måste tolerera att folk är olika och måste man nu prompt säga ifrån ska man göra det på ett vettigt sätt.

De du kan göra, om du nu vill reda ut detta, är att gå till honom, gärna när han är själv så han inte är allt för kaxig ( för de kan ju vara ganska kaxiga när de är flera st ), och säga lite lugnt och fint att du inte vill vara ovän med han, du vill reda ut det här och ber om ursäkt om du betett dig illa. Även fast du kanske inte gjort något så är det ändå bra att be om ursäkt för han har ju uppfattat situationen på ett annat sätt och tycker olika, right? Då är det bättre att vara lite ödmjuk och "krypa" lite så kanske han känner sig respekterad.

Gör du det rätt, och han nu tar till sig det här, (vilket han med 95% sannolikhet kommer göra om han nu inte är ett fullständigt kukhuvud), så kanske ni rent av kommer på god fot, kan morsa på varandra och du har skaffat dig en ny krets med bekanta. "Invandrargrabbar" kan vara jävligt sköna när de inte är kaxiga, och det skadar ju inte att vara på god fot med dem så man slipper ev problem i framtiden. Hellre vänner än fiender.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

p4ck skrev:
p0d1 skrev:
derbigp1open-10 skrev: tjallare är aldrig omtyckta vettu...vrf ta hjälp av läraren med sina egna problem:P, lönar sig att lösa man mot man:P
Bättre att 'tjalla' än att ha en tönt på sig hela tiden.
Sluta kolla på fängelsefilmer och g-unit filmer där de får stryk när de säger något, det här är verkligheten och killen verkar agera ensam.

Och det lönar sig inte att lösa det man mot man även om han skulle vinna i ett slagsmål, par dagar efteråt så kommer det fyra släktingar minst som ska hoppa på honom.
Har en känsla av att du varit med om detta och nitat en dryg invandrare och sedan fått stryk av hans släkt! :twisted:




OnT: Hur som helst. Skit i honom. Tror att det som kommer hända är att om du går förbi han i korridoren så kommer han säga nåt efter dig och du kommer svara något, så börjar han bara skrika igen. Hur som helst så kommer det antagligen hända igen då killen du har hamnat i bråk med bara är ute efter bråk.
jag har gått på en skola med grymt mycket blattar,dem var rasister mot svenskar eller va man ska säga och jag nitade en sen kunde man inte gå någonstans utan att bli trakasserad som rasist,då äre bara att byta skola,så slåss inte bara ignorera honom och man ska inte visa att man är rädd,för då blir det inge bra,men om man tjallar kmr man bli trakasserad resten av skolgången, om du ska göra det så kan du lika gärna låta han gå på dig,sen slår du ner han,då ger han sig nog kanske,men går du på honom först hämtar han nog hela sin släkt:D

edit.
du kan ju alltid be dina kompisar om hjälp?:)
Användarens profilbild
PboTen
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 augusti 2012, 20:50

Inlägg av PboTen »

Gå fram till han och ställ dig med ditt ansikte så nära att du nästan nudar hans näsa och fråga om han ville något. Även om han rör sig eller försöker klappa till dig så rör inte en fena. Svårt att komma över den spärren men efter en smäll så är den borta. Aja när du står där så väntar du bara tills han slår till dig då hoppar du bara på han och slå honom så mycket så han inte ska kunna ställa sig upp. Men så fort han ligger ner ska du SLUTA! Då har du vissat vad du går för och att du inte tolererar sån skit.

Sen om han vissar dig respekt efter det vet jag inte. Det är ju som man säger
* Bråkar man med en blatte, Då bråkar man med 10.* Men även om han skulle komma med ett gäng efter så vet du iallafall att du tar han och han vågar inte möta dig själv.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Orkar inte läsa men vart lite i samma situvation och vart lite kaxig tillbaka han slog mig 4gngr i huvudet tog ju inte sjukt stog och skrattade att han slog så sakta. Sedan gok han till läraren och dan efter hamnade jag på rekotrssamtal pga jag bråkat med han och startat slagsmål så ifrågaställde jag rekorn då han inte trodde på mig att tror du mera på en blatte så fick jag en varning för jag var rasistisk...

Då har vi typ 5 blattar i skolan och de flesta är schyssta :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Stå på dig, låt ingen jävla *fult ord* driva med dig, provocerar han dig, provocera tillbaka.
Du ska inte försöka vara snäll och lugn om han bråkar med dig brukar oftast vara så att det blir ännu värre då och att dom tycker det är ännu roligare att bråka med dig.
Om du känner dig hotad och känner att du inte riktigt kan försvara dig själv så köp en fjäderbatong/teleskopsbatong som du kan ha inne i jackfickan och försvara dig med.
Ge aldrig första slaget, låt han ge första slaget.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

potog skrev:Säg till en lärare bara att han beter sej som ett svin. Så fixar det sej nog :)
Ja verkligen, springa till läraren alldeles brun runt munnen och gola på han låter som en ljus idé... NOT
Skulle han gå till läraren så tror jag med största sannolikhet att det kommer bli 20 gånger värre än vad det redan är nu, turken kommer förmodligen reta sig ännu mer på han.
Skriv svar