Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Det är inte värt de, köp en ny kolv bara...generictriggersm skrev:tjeena! jag har fått rätt mycket repor på min metrakit handmade 70cc´s kolv, och innan jag köper ny tänkte jag fråga här om det går att fixa till det ?
t.ex om det skulle gå med ett slätt sandpapper med vatten eller liknande, cylindern går ju att hona så.
tack i förhand!:)
Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Kan hända, men köp en ny kolv och se till så den får rätt mängd bensin!generictriggersm skrev:varm blir cylindern men det är inte så jag bränner mig, och reporna känner jag har inte öppnat cylinder nän men tog loss röret och kikade in, såg inte jätte mysigt ut om jag ska säga så, dock har jag nog kört en 15-20 mil med dom reporna, kan det ha skadat cylindern mycket då?
så om du har kört en cirus 5 mil med några mindre stopp utan att motorn blivit avstängd så ska du kunna ta på cylindern utan du bränner dig? skulle inte tro de va..AndreWidestedt skrev:Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
det blir ju klart väldigt varmt, men det är inte så att man får bränskador som man får om du går när röret med knät t.exantonpg94 skrev:så om du har kört en cirus 5 mil med några mindre stopp utan att motorn blivit avstängd så ska du kunna ta på cylindern utan du bränner dig? skulle inte tro de va..AndreWidestedt skrev:Vad äre för färg på stiftet? Och är du säker på att den kyler (du ska kunna ha handen på cylindern). Om du känner reporna är det ganska kört.generictriggersm skrev:funderar på det, men den har bara gått 100 mil och en ny kommer kosta 800 kr :S
by the way, den har värmenypit också, fårstår dock inte varför :/ alla jag känner varvar skiten ur deras mopeder man jag ligger nästan aldrig på full gas, jag kör med ett bra munstycke i och mer olja! vattnet är på den nivån den ska vara på i kylaren med.
någon som har förslag på vad det kan vara?
Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?AndreWidestedt skrev:Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
Läcker det någonstans?generictriggersm skrev:mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?AndreWidestedt skrev:Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.generictriggersm skrev:körde en sväng me moppen nu och kollade kylarvattnet, och det behövdes fylla på , och det var faktiskt rätt mycket som gick i, kan det vara att det är för mycket olja så att den blir för varm? endå så kunde jag hålla på cylindern efter jag hade kört
nej kan inte se att det rinner vatten nånstans, och motoroljan är fin med så inget vatten där i.AndreWidestedt skrev:generictriggersm skrev:mm men det var ju inte alls längesen jag hällde på allt vatten? jag har ju kört 600 mil innan utan att fylla på vatten alls. innan den värmenöp så har jag nog bara kört en ca 40 mil med det vattnet som jag fylde när jag satte på cylindern, så fort ska det ju inte försvinna?AndreWidestedt skrev: Tror det var kylar vattnet som behövdes fylla. Oljan kan det inte vara.
Läcker det någonstans?