Roliga snutar!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AnkMaffian
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 6 juni 2012, 13:08
Ort: Borlänge och Falun

Roliga snutar!

Inlägg av AnkMaffian »

Jag och en vän var mitt emellan borlänge och falun i närheten av ornäs och hade stannat vid en sväng där en grusväg som vi åkt på för att inte åka på motorvägen gick ihop med en vanlig asfaltsväg och då kom en polisbil åkandes och stannade vid oss, de började prata, sa åt min kompis att han inte skulle dricka fler energidrycker än den han höll på att dricka, sen kollade de våra körkort, kollade på mopederna och frågade "Är mopederna trimmade?" de satt fortfarande i bilen och vi svarade nej(det syntes ganska så rejält att de var trimmade när min kompis aerox hade gianellirör och min vivacity ett stage6 rör på) och vi svarade såklart nej på den frågan och de frågade "Vafan har ni inte trimmat dom för då?" och då började jag nästan garva, sista man förväntar sig är att en polis klagar på att man kör otrimmat:P
Vivacity -03, Stylepro Kåpor(6 delar), Stage 6 PRO Replica(urpluggat), 7g variatorvikter, halvkevlarrem, str8 mattsvart styrfäste och 60mm XL höjning mattsvart, mattsvart crosstyre från biltema, stage6 wingcooler kopplingsklocka och hårdare kopplingsfjädrar :D
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

haha endel är för jävla petiga och en del är så jävla sköna 8)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

snutar? i aspeboda? :o
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

Fan vilka sköna snutar! såna gillar man :lol:
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

Fan va sköna xD
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
AnkMaffian
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 6 juni 2012, 13:08
Ort: Borlänge och Falun

Inlägg av AnkMaffian »

streamjr skrev:snutar? i aspeboda? :o
Japp, jag blev ganska förvånad.också, bor på galgberget nu, nyinflyttat, bodde.i borlänge för en vecka sen:P
Vivacity -03, Stylepro Kåpor(6 delar), Stage 6 PRO Replica(urpluggat), 7g variatorvikter, halvkevlarrem, str8 mattsvart styrfäste och 60mm XL höjning mattsvart, mattsvart crosstyre från biltema, stage6 wingcooler kopplingsklocka och hårdare kopplingsfjädrar :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

när jag blev tagen fick jag höra "jag trimmade med min dt.. men jag såg te att aldrig tagen, fan va kass du e!".... rolig snut! sen slappa jag ju undan jävligt lätt med :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
stuuntar´n
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 februari 2012, 18:02

Inlägg av stuuntar´n »

gahahaaa fan va chill. synd dom inte hade såna i dalarna
kan du gasa fullt har du trimmat för lite...

don´t drink and drive because you can spill...
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Haha gissar på att han själv har kört trimmat i sin ungdom :wink: många poliser tar det inte så hårt med att man trimmar bara man håller en hyffsad ljudnivå och kör enligt trafikreglerna! :) kanske just för att dom själva vet hur det var när man var ung 8)
k-skåpet skrev:när jag blev tagen fick jag höra "jag trimmade med min dt.. men jag såg te att aldrig tagen, fan va kass du e!".... rolig snut! sen slappa jag ju undan jävligt lätt med :D
hahahaha "fan va kass du är" :lol:
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Asnice! :P

Jag å en kompis körde förbi några snutar som satt på ett räcke vid vägkanten idag. Vi åkte väll ca 60 när vi märkte dem å fortsatte i samma hastighet :P Hände ingen han satt kvar å såg glad ut fast min kompis är rätt så tydligt den e trimmad då den låter mycket och går i 120 xD
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Så himla nice med såna snutar!
Till skillnad till här då har vi 2 riktiga jävla äckelsnutar, 2 snubbar runt 30 års ålderna som tycker de är de roligaste som finns och jaga mopeder! Min kompus blev stannad och han kör ändå en helt original moppe dock utan bögläpp men reggskylten sitter ibak helt lagligt o ändå börja dom snacka om massa jävla skit.

Dom skulle ge honom böter för att hans blinkers inte va rak! Riktiga jävla äckelsnutar...
Blir helt ärlig mer rädd för deras reaktion på en om man skulle bli jagad av dom o stanna än rädslan för och köra ifrån dom om ni fattar! Riktiga svin!

Påminner lite om denna filmen http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =gAQHc__hk :twisted:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Tror nog att dom flesta snutar skulle vilja vara 15 och hålla på med moppar igen, enda anledningen att dom tar en är för att det är deras jobb :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Lite samma som polis jag prata med Ydre brodalen-meet.
-jag tog själv moppe till jobbet idag

-kör du trimmat eller?

.då harklar han säg lite å säger med en röva dåligt påker face

-nä det skulle ju aldrig funka med mitt yrke. (glimten i ögat;)
vem fan e lennart?
AnkMaffian
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 6 juni 2012, 13:08
Ort: Borlänge och Falun

Inlägg av AnkMaffian »

potog skrev:Lite samma som polis jag prata med Ydre brodalen-meet.
-jag tog själv moppe till jobbet idag

-kör du trimmat eller?

.då harklar han säg lite å säger med en röva dåligt påker face

-nä det skulle ju aldrig funka med mitt yrke. (glimten i ögat;)
Klockrent!:P
Vivacity -03, Stylepro Kåpor(6 delar), Stage 6 PRO Replica(urpluggat), 7g variatorvikter, halvkevlarrem, str8 mattsvart styrfäste och 60mm XL höjning mattsvart, mattsvart crosstyre från biltema, stage6 wingcooler kopplingsklocka och hårdare kopplingsfjädrar :D
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

En kompis till mig hade ett TK-rör på som lät väldigt mycket, och så kom en polis och bad han varva för att höra om moppen var trimmad. Så min kompis varvade 1/4 gas, och polisen bad han varva fullt. Så gjorde han det och polisen tittade lite surt på min kompis och sade: "Jag tänker inte riskera mitt liv genom att testa den där mopeden, åk iväg nu bara!"

Ska det trimmas, så ska det trimmas ordentligt! :D
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 1 augusti 2011, 22:46
Ort: Helsingborg

Inlägg av Tobbe96 »

PhryxuZ skrev:En kompis till mig hade ett TK-rör på som lät väldigt mycket, och så kom en polis och bad han varva för att höra om moppen var trimmad. Så min kompis varvade 1/4 gas, och polisen bad han varva fullt. Så gjorde han det och polisen tittade lite surt på min kompis och sade: "Jag tänker inte riskera mitt liv genom att testa den där mopeden, åk iväg nu bara!"

Ska det trimmas, så ska det trimmas ordentligt! :D
Sjukaste trimningen med tk rör :lol:
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

Tobbe96 skrev:
PhryxuZ skrev:En kompis till mig hade ett TK-rör på som lät väldigt mycket, och så kom en polis och bad han varva för att höra om moppen var trimmad. Så min kompis varvade 1/4 gas, och polisen bad han varva fullt. Så gjorde han det och polisen tittade lite surt på min kompis och sade: "Jag tänker inte riskera mitt liv genom att testa den där mopeden, åk iväg nu bara!"

Ska det trimmas, så ska det trimmas ordentligt! :D
Sjukaste trimningen med tk rör :lol:
haha, man kan ju inte klaga på att det låter för lite iaf ;)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

asså poliser verkar ju ändå schyssta,när jag blev stoppad så lät dem mig gå utan en anmälan ens och då var det ju ändå mc-polis och 2 civilbilar och en vanlig,så lite fel plats vid fel tillfälle:P
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Alltså dem flesta snutar som har haft moppe själv vet hur det är, :D
Men även om man möter en dryg snutjävel som är mindre skön så ska man vara ärlig och fjääska som inåt bängen, lyckas nästan varje gång hehe:)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

asså aa,vara trevlig med poliserna funka iaf för mig:P, asså man är inte lika tuff när man står där, när dem stoppat en:P
Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 5 maj 2012, 20:17
Ort: Avesta

Inlägg av tobberobbe »

stuuntar´n skrev:gahahaaa fan va chill. synd dom inte hade såna i dalarna
Falun ligger i dalarna...
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

Fan grymt (: Här tar dom in moppen om man har trim -.-
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

haha, chill

min kompis fick böter för att registrering skylten lutade 7 grader för lite och spegeln var 4 millimeter för liten, asså vafaaaaan
AnkMaffian
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 6 juni 2012, 13:08
Ort: Borlänge och Falun

Inlägg av AnkMaffian »

NOName? skrev:haha, chill

min kompis fick böter för att registrering skylten lutade 7 grader för lite och spegeln var 4 millimeter för liten, asså vafaaaaan
Haha, min skylt går inte att se vad det står på om man inte står typ 3-4 meter bort och backspeglarna är "stulna" ;)
Vivacity -03, Stylepro Kåpor(6 delar), Stage 6 PRO Replica(urpluggat), 7g variatorvikter, halvkevlarrem, str8 mattsvart styrfäste och 60mm XL höjning mattsvart, mattsvart crosstyre från biltema, stage6 wingcooler kopplingsklocka och hårdare kopplingsfjädrar :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Benjaa14 skrev:Fan grymt (: Här tar dom in moppen om man har trim -.-
Ofta dom är så stränga i Kinna? Fan va fittigt. Kört flera gånger genom Skene / Kinna med Hebo röret, och jag har inte sett en enda snut. Bara kört förbi 1 polis en gång lite efter Hyssna. Jo, sett en polisbil som stod vid frölisch grill, men jag och 2 andra körde förbi och dom gjorde ingenting för de satt och åt. Brorsan med 125an, hans polare med Derbi + Mk rör, jag med min F.D aerox med original rör.

Jag har aldrig blivit stoppad, inte ens i närheten. Kört förbi ett antal poliskontroller och inte blivit invinkad eller dylikt, har som tur är alltid lyckats hålla en laglig hastighet och legat på låga varv när det varit poliskontroller. Hade både original rör och trimmrör på aeroxen, men med derbin bara original rör. Men min tid kanske kommer, då jag blir stoppad. Vet dock inte hur snutarna här är, eftersom jag aldrig blivit stoppad eller ens pratat med en härifrån.
Skriv svar